Opelista vaihtu auto volvoon, niin foorumikin vaihtui samalla.
Elikkäs mulla on toi V70 2,4 140hv, automaatti vm. -01 mallia ja siinä on käsittääkseni vielä kiinni se "surullisenkuuluisa" marellin kaasuläppäkoteloa. Kilometrejä on kertynyt sellaset 240 tkm. Ostin auton 3kk sitten, ja mulle sanottiin että se kaasuläppäkotelo tulee vaihdettavaksi, ja kyllähän se tosiaan oireeleekin. Käynnistyessä tyhjäkäyntikierrokset heiluu siinä 2000-3000 välillä, eikä meinaa laskee millään muulla kikalla, kuin laittamalla vaihteen päälle. No sen jälkeen kierrokset pysyvät aisoissa - takaisin vapaalle/parkille vaihdettuakin - ja auto toimii mitä mainioimmin.
Kysymys kuuluukin, että kun juuri nyt mulla ei nyt ole rahaa pistää sitä 700e:a uuteen kaasuläppäkoteloon, niin voiko tuo rikkoa toistaiseksi vielä ehjän automaattivaihteiston, kun tolleen "pudotetaan" ne kierrokset, tai vastaavasti hillitseekö automaatti jotenkin sitä kytkinmekanismia liu'uttamalla niitä kierroksia? Stressiä senkun lisää se, että autossa on ollut sellanen jännä hajukin viimesen viikon ajan, tosin se ei vahvistu ajossa vaan se on sielä koko ajan, monen päivän seisonnan jälkeenkin. Ekaks tuli siitä mieleen ikäänkuin hienhaju

mutta ei sennyt luulis viikkotolkulla sielä lemuavan...tai mistä sitä tietää

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!