Kiitoksia kaikille vinkeistä tässä vaiheessa.
Kun etupäätä painelee, mun mielestä se painuu ihan normaalin paljon ja ei jää pomppimaan. Miltään kovin jäykältä se ei tosin tunnu ja koko auto kyllä huojuu kun sitä etunurkasta tällänen vajaa satakiloinen äijä nytkyttää. Takapäätä testailin kiipeämällä vetokoukun päälle ja huojuttamalla siitä. Kyllä se melko paljon joustaa alemmas kun tuossa koukun päällä seisoo, varmaan 20 senttiä ainakin, eikä tosiaan kovin jäykältä tunnu. Mutta ei jää pomppimaan. Jouset kuoleentuneet? Mites noista jousista sais selville onko ne vaihtokunnossa?
Eli jospa tarkastais nuo helat, puslat sun muut tukivarret. Sen jälkeen mietin että kattelis jostain sopivat madallusjouset tai tavalliset uudet jouset eteen ja taakse + taakse uudet iskarit. Etuiskarithan piti olla vaihdettu pari vuotta sitten, luuulis niiden vielä pelittävän hyvin.
Kertoisko joku, vaikka onkin varmaan selitetty muualla, tuon TUV-hyväksyntähomman lyhyesti näissä madallushommissa? Pitääkö muutoskatsastaa? Entä jos ostaa Volvolta alkuperäiset sport-jouset jotka olisi matalammat, pitääkö sitten muutoskatsastaa?
Vielä semmonen, että koitin tuossa ajaessa oikein korva höröllä tarkkailla, onko tuo enemmän etu -vai takapään ongelma: Vähän vaikea sanoa, mutta kyllä se ehkä takapäähän enemmän kallistuu tämä minun arvio.
Onkos tässä autossa kuinka vaikea homma muuten tääs iskari/jousioperaatio? Jos alkais ite vaihtamaan kunhan kelit paranee...