Autodiagnoosi  Carcom Oy

Googen LH projekti - B230F ja B230A männät (monttu 2,2->0,6mm)?

  • 184 Vastauksia
  • 82652 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Kannattaa istua kun käyt kysymässä hintaa ;D vähän arveluttavaa on tuo iskukarkenevuus...
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Kannattaa istua kun käyt kysymässä hintaa ;D vähän arveluttavaa on tuo iskukarkenevuus...

Jos tuohon migiin ostaisi ruostumatonta normaalia lankaa ja kertakäyttöpullon argonia, niin hintaa tulee 1L pullosta 29e, säätimestä 29e ja langasta (316) 40-50e. Tällä saisi varmaankin tuon kollektorin kiinni rst laippan.

Langaksi pitäisi siis ostaa 309 tavaraa ja hinta on varmaan taas kiljoonan verran.
ESAB tarjoaa tällaisia MAG -lankoja:
Shield-Bright 309L
http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=156198
Shield-Bright 309L X-tra
http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=155069
Miten tällaisella onnistuisi tuo rst-rst -sauma (kaasuna CO2)?

Yritin arpoa ESAB:n soveltuvuustaulukosta mikä sopii ja millekin "perusaineelle" ja jos tuon rst-musta -liitoksen käyttölämpötila on yli 300astetta, niin pitää olla jotain 19.85 -tavaraa, joka vaatii argonin.

Ei ole halpaa tai helppoa lystiä kahden sauman tekeminen :). Täytyy käydä työntelemässä sitä jalkaa noiden lähipajojen ovien väliin. Luulisi 20-50e "taskurahalla" saavan kaksi TIG -saumaa?
« Viimeksi muokattu: 23.04.2011, 08:20:23 kirjoittanut googe 2.0 »

The moose

  • Vieras
Ei onnistu. Jos hitsataan musta+kirkas niin hitsauslisäaine on kirkas.

ite suosittelisin tig hitsuuttelua 309 langalla ts vastaavaa mitä P5 puikko mut tig lankaa. pelkällä kirkkaalla eli 316 langalla siihen saa sauman mut se murenee kun putki kuumiaan ja täräjää, eli tulee saumaa sauman viereen, 309 langassa murtolujuutta ja venymävaraa enemmän.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Nyppäsin pakosarjan ja etuputken irti. Vanhat tiivisteet näyttää tältä:

Ei nuo kovin vuotaneilta näytä? Autolla ei ole mitään tuhansia kilometrejä ajettukaan, mutta luulisi jotain näkyvän? Tuo etuputken ja pakosarjan välinen aivan riittämättömällä kolmella hikisella pinnapultilla kiristyvä tiiviste on ainoa missä voisi jotain näkyä. Tiivisteen peltipuoli ei ole kauttaaltaan saman näköinen vaan ulkosyrjällä näkyy alueita, jotka eivät ole olleet täydessä kontaksissa etuputken kanssa. Sama näkyy toisella puolella tiivistettä. En ole varma onko tuo kevyt tummempi alue vain omin sormin levitettyä nokea? Ei tule tuota liitosta ikävä!

Uuden pakosatsin sovittelussa tuli eteen kaksi ongelmaa. Ensimmäinen on helppo ratkaista. Automaatin putkien ja pakoputken tuki on tiellä. Latasta taitellen ja hitsaten parempi, mutta toinen on sitten kimurantimpi. Moottorin tuki on jotain senttejä tiellä (50mm?). Onko tuohon jollain jotain valmista patenttia? Volvolla on tykätty tehdä tuhat erilaista tuentaa, mutta mikä tuohon sopii??



« Viimeksi muokattu: 23.04.2011, 08:35:34 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Korvasta pala pois.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Korvasta pala pois.

Viilasin tuon reunan matalaksi ja nyt putki kulkee muutaman millin päästä kumista ja siltikään ei mahdu. Vielä pitäisi kääntyä sentti tai puolitoista tuolla laipan päässä. Moottorin tukea pitää siirtää tai muokata reippaammin.

Ilmeisesti 740 ja vuoteen 1987 asti on "kovilla" tukikumeilla? Turbobrickin Wagnerin mukaan hydrauliset kumit on n. 83mm paksut ja nuo koko kumiset n. 50mm. Nuo kumit ei siis sovi suoraan, mutta vanhan malliset moottorituennat kokonaisuutena voisivat olla ratkaisu. Sopiikohan ne suoraan apurunkoon ja lohkoon "Bolt On"?

Vanhan kumin malli:
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-mountings/engine-mounting-right-left/1000052/
http://www.ipdusa.com/version.asp?strPageHistory=search&numSearchStartRecord=1&P_ID=1139&CAT_ID=0&V_ID=2238
« Viimeksi muokattu: 22.04.2011, 19:26:33 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Onkohan tästä kuvasta apua?
740 2.3 -88

Onko satsi tarkoitettu 740:iin?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vanha ja uusi korvakko käyvät ristiin, eli etupalkki on sama ja lohko on sama, muistaakseni oikean palkinpuoleisen palikan kanssa tulee vastinpulttitekninen muutos eli alunperin on osa pultteja "kiinteästi" palkissa kiinni L-muotoisessa lätkässä, joka on ruuvilla kiinni palkissa. Siitä joutuu muistaakseni yhden pultin veistämään poies, mutta kun sie teet muutosta eripäin kun minä niin joudut vissiinkin lisäämään yhden pultin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Onkohan tästä kuvasta apua?
740 2.3 -88
(kuva)

Kiitos kuvasta. Jotain sain kaivettua Googlellakin, mutta mittasuhteet on aina vähän hämäriä. Tuo kumi on 50mm(?) paksu josta seuraa että tuon tuen pitäisi maata muutaman senttiä alempana, kuin mitä tämä hydrauliselle kumille tehty malli. Siltä tuo tuossa kuvassa näyttääkin. Korvake on aivan eri kulmassa ja näyttäisi olevan huomattavasti matalammalla, mutta riittääköhän vielä sekään? Tuota seinämää voi joutua silti nakertelemaan ja mitenköhän enää kestää? Pakkohan tuota vanhempaa settiä on kokeilla.

Onko satsi tarkoitettu 740:iin?

Tätä olen pohtinut, mutta noiden korvakkeiden erojen vuoksi en vielä uskaltanut "sanoa" sitä ääneen. Tämän satsin pitäisi ainakin sopia 700 -sarjaan, mutta en sitten tiedä tarkoitettiinko takaluukkua tai minkä kokoisella moskalla ;).
« Viimeksi muokattu: 23.04.2011, 08:56:17 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vanha ja uusi korvakko käyvät ristiin, eli etupalkki on sama ja lohko on sama, muistaakseni oikean palkinpuoleisen palikan kanssa tulee vastinpulttitekninen muutos eli alunperin on osa pultteja "kiinteästi" palkissa kiinni L-muotoisessa lätkässä, joka on ruuvilla kiinni palkissa. Siitä joutuu muistaakseni yhden pultin veistämään poies, mutta kun sie teet muutosta eripäin kun minä niin joudut vissiinkin lisäämään yhden pultin.

Nostin vähän konetta ja irrotin tuon hydraulisen tuennan. Yläpuolisen osan osanumero on 1329427 ja alapuolisen 1329425.

Tuenta edestä ja takaa tuenta istuu ja se makaa:
« Viimeksi muokattu: 12.05.2011, 18:42:59 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vanhempi vai uudempi..
Mulla on tällähetkellä -92 ja -88 ja molemmat on ollut tehtaan jäljiltä kumityynyillä ei hydraulisilla.
Liittynee tuo hydraulityyny jotenkin Turbo/automaatti/ilmastoitu/tms. varusteluun, sen verran sekalaisesti niitä tuntunut näissä näkyvän ja entisissä olleen.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vanhempi vai uudempi..
Mulla on tällähetkellä -92 ja -88 ja molemmat on ollut tehtaan jäljiltä kumityynyillä ei hydraulisilla.
Liittynee tuo hydraulityyny jotenkin Turbo/automaatti/ilmastoitu/tms. varusteluun, sen verran sekalaisesti niitä tuntunut näissä näkyvän ja entisissä olleen.

Tuossa omassa vm -89 740 GL:ssä on ollut ilmastointi ja tomaatti ja vm -90 760:ssa on ilmastointi, tomaatti ja turbo. Näissä on samat tuet ja kumit. Ainoana erona se, että turbollisessa on peltilätkä tuon hydraulikumityynyn suojana.

Ota näistä sitten selvää :).


hevonen

  • Vieras
Siis joo, en saanu selvää oikeen noista selostuksista(lue: ei jaksa lukea) mutta sen verran voin kertoa että -86 turbossa on normaali kumityynyt ja -87 alkaen näyttäis olevan nuo hydr.
Tuo peltilätkä on hipo-osa estämään öljyn vaikutuksia... P>
Vanhemmiten revitään pois ja heitetään menemään pois rämisemästä...

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Tässä turbobrickin ketjussa on kivasti joku kumityynyversio:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?p=3709549
« Viimeksi muokattu: 28.04.2011, 17:44:45 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Tänään tuli lähipostiin uudet matalammat manuaalimallin moottorituet (kiitos niistä). Asensin pakosarjan alapuolisen paikoilleen ja nyt näyttää siltä, että tarvitsee enää ihan muutama milli viilata korkeimmasta kohdasta ja pakosarja menee paikoilleen. Toki nyt tuli uusi ongelma. Automaatin öljyputket kulkevat aivan kiinni pakosarjassa ja niitä pitäisikin vähän siirtää. Putkien ulkohalkaisija on 8mm ja ovat jotain terästä tms. kovaa tavaraa.

Minkälaisia patentteja noiden siirtoon on tehty? Ensimmäinen mieleentullut ajatus oli vetää putket poikki ja letkut klemmareilla väliin. Toinen ajatus oli hommata jarruputkityökalusarja ja vetää jatkot jarruputkella ja ihan virallisilla nippeleillä kiinni.

Jarruputkityökalusarja: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=76-5179
8mm plöijattua kupariputkea: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=52452&sivu=52452.htm&ryhmaid=54

Motonetissä ei ollut sopivia osia noiden liittämiseen. Suurin reikä noissa nippeleissä oli 7mm eli poraamatta ei sovi. Myöskään kartion tekeminen teräsputkeen kiinanihmeillä ei taida onnistua?

Kai nuo putket saisi tuolta myös irti. Niiden kanssa voisi sitten mennä hydrauliikkakauppaan ja teettää letkut väliin.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2011, 15:03:27 kirjoittanut googe 2.0 »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy