Se paine ei ole ongelma niissä automaatin öljyputkissa, lämpö on. Pitää olla sellasta letkua joka kestää toistasataa astetta lämpöä. Ja unohdat ne kaikki syyläriviritykset ja ostat kunnon lisäjäähyn. Ethän myöskään unohda tehdä shift kittiä, jottet polta kytkinpakkoja uusilla tehoilla
.
Juu en ymmärrä miten tuo laatikko toimii, mutta en ole sitä vielä purkanut eli shift kit on tekemättä. Jos tämä laatikko laukeaa, niin tekisin tuon uuteen laatikkoon ennen asennusta. Onkohan mistään saatavissa edullista korjaussarjaa näihin laatikoihin ja kuinka tarkasti mallinumero pitää tietää tilatessa?
Tilasin kaksi kappaletta 13 rivisiä öljynjäähdyttimiä, hain öljynsuodattimen alle tulevan ryöstölaipan ja kunhan kaikki osat on kasalla mittailen putket ja käyn teettämässä jossain hydrauliikkaliikkeessä (missä Espoon lähellä on hyvä ja edullinen?) teettämässä uudet. Letkua tulee sen verran väliin, että koneen heiluminen ei katko putkia.
Minen tiedä, millasta ajoa tarttisi olla, että tarvisi tuota lisäjäähyä. Testattuna noin +25c paahteessa vetää 1300kg asuntovaunua vähän ripeää 90kmh pitkä siivu motaria(turbiinilukko ottais satasessa vasta, eli turbiini auki) 230fk+aw71l paketilla, yli 90C ei laatikkoöljyt ollu kun kesken tuon vetäs rampille sevverta että mittas laatikkoöljyputken lämmön. Ja autossa ei ollut kuin se "öljynlämmitin" syylärinpäädyssä.
Laatikossa on niin paljon öljyä, että luulisi jo pelkästään sen hillitsevän ylikuumenemista. Laatikon ulkopintaakin riittää säteilemään lämpöä ja johtamaan sitä ilmaan. Siitäpä tuli mieleen, että voisi olla hyvä välillä pestä laatikosta körnät päältä ja alta pois

.
Tutkailin Mobilin sivuilta jonkin ATF:n speksejä ja viskositeetti ilmoitettiin korkeimmillaan vain @100 astetta. Toinen mielenkiintoinen juttu eli öljyn leimahduspiste oli >185 astetta. Pienikin vuoto pakosarjan lähellä polttaa auton samantien. Jos tuon öljyn lämpötila vaihtelee ulkolämpötilan ja 150+ asteen väliä, niin en enää ihmettele kuinka vaikeaa on mitata tikulla öljynmäärä.
Laatikon kylkeen ruuvailtiin korjauskirjassa painemittareita. Samaan paikkaan öljynlämpömittari kiinni ja lisää tuiketta mittaristojoulukuuseen

.