Tuo nokka taitaa jokin jokkis nokka mallia 300+ / 11 mm. Se ja väärä ajoitus selittäisivät matalat puristuspaineet. 13-15 bar pitäisi löytyä moottorista jossa laskennallinen puristussuhde on n.12 ja nokka 300+.
Sopiva nokanajoitus tuolle on jotakin 65-55 astetta ennen yläkuolokohtaa, siis mitattuna siitä mistä imuventtiilin välys katoaa. Muuttaa luultavasti moottorin käytöstä enemmän alavääntöisemmäksi. Nokka-akselin päästä voit ottaa sen sokan pois, jolloin säätö helpottuu. Pysyy kiinni kyllä ihan kitkalla, kunhan vedät pultin oikeaan momenttiin. Tarkista aina säädön jälkeen konetta käsin pyörittämällä ettei venttiilit ota mäntiin kiinni ja sitten vasta yritä käyntiin.
Tarkistaisitko vielä ne venttiilinvälykset, venttiilin välykset saavat olla isommat kuin vakio nokille 0,4-0,5 mm on ok. Mites sytkä toimii? mittasitko miten paljon antaa kuormitettaessa max ennakkoa? voit vaikka jarrullakin sitä hetken kuormittaa niin saa luetuksi arvot ajoituslapulla.
Ja saitko tolkkua siihen laajakaistan näyttämään?
En ole vielä ehtinyt juurikaan tuon enempää ihmettelemään. Yritän tässä välissä vähän ajatella mitä teen ennenkuin teen

.
Eli tehtävälista:
- lambaadan uusi kalibrointi
- venttiilivälysten säätö 0.4-0.5mm
- ykkösen imuventtiili aukeamaan 65-55 astetta ennen YKK:ta (koneen pyöräytys pari kertaa ympäri, ettei venat kolise).
- strobolla ajoituksen ihmettelyä paikallaan
Tuossa pihalla en viitsi huudattaa pukeilla, mutta mitä jos tuon tekisi Tee-Se-Itse nakutusluureilla ajossa? Kuten Toni tuolla moottorinohjaus ketjussa kirjoitti, LH2.4 haluaa säätää seoksen aina tuohon 14.7:1. Minulla ei ole sitä emulointipurkkia, mutta lastujahan on helppo polttaa vaikka mimmoinen kasa eri ennakoilla. Syttylastuja mukaan kolme astetta pienenevillä ennakoilla ja hakee kullekin alueelle ennakot vaihtamalla pienempää ja pienempää kunnes ei enää nakuta. Eikös näin löytyisi tälle moottorille sopivat ennakot? Tuosta pari astetta vielä pois, niin eikö se sytytys olisi sitten siinä?
Saan venttiilit säädettyä/mitattua vasta ensi viikon loppupuolella eli sitten vasta etenee kunnolla. Käyn tässä välissä auton sähköjä vähän läpi, kun tuo tahtoo purkaa akkua ja on aika paljon purkkavirityksiä tuolla kojetaulun sisällä. Eikä varmastikaan ole pahitteeksi antaa ajatusten vähän muhia ja marinoitua. Yleensä hätäilen kaiken hajalle

.
Meneeköhän tuolla nokalla helposti leimasta läpi? Ei tämä vähäpäästöinen kori ole, mutta ei tuolta ihan mitä tahansa saisi putkesta sylkeä. Katti on kyllä paikoillaan, mutta ei varmaan kauaa kestä tuon kuormitusta?
Jos nyt olen ymmärtänyt oikein, niin rajat on jotain:
CO% 3,5
HC 600