Tänään sain nyittyä bensatankin ulos veneestä, ei sekään ole ollut suunnitelmissa kun viimeiset 10 vuotta... työntänyt asiaa vaan eteenpäin koska se on näyttänyt hankalalta... 20minuuttia siinä meni...

Konekin on nipussa, odottaa starttausta ja polttoainetta, sitä sain tuosta irrotetusta tankista.
Kannenpulttien momentit sain tsekata koneesta, vedin ne vahingossa 20Nm+90ast luulin, mutta kyllä ne tarpeeksi ovat kiinni totesin kun vedin uudelleen. About se 110-120Nm tulee kun vetää joko 20Nm->40Nm->120ast tai 20Nm+90ast.
Ihan tokkurassa olin nokka-akselien laakerikannetkin asentanut, kun pari oli väärinpäin ja 3 väärässä paikassakin... ihme jos nokat ei pyöri niin ku pitää... onneks en ruvennu konetta pyörittään noin, vaan huomasin jo ennen venakopan asennusta.
Bensatankki on pieni dilemma vielä... romikselle pistin kyselyä sprinterin tankin mitoista
100L olis tosiaan tarvis, 2002-2006 W903 sprintteristä noita muovisia löytyy, ja joku TDI passat malli, saabissa ei tuon kokoista sentään taida olla, vai mitä "ekaa" mallia OttoB meinaa, 1981 kun tais jo 900 saabia tulla, mut siinä aikas varmasti peltitankki, eli EI ehdottomasti vene+E85 käyttöön (100% varmasti mätä alta sesongin).
Audi A8 4E (2003-2009) olis reilu 100L tankki, mutta niitä autoja on tasan 0 suomen romiksilla, ja saksassakin tankin hinta on varmasti kiva, ja anturointi on liian monimutkainen (kyllä, tankissa on itsessään ohjainlaite, 4 taso-anturia ja 4 pumppua... tiedän koska minulla sellainen auto on)

Rosteri tankin teettäminenkin pyörii mielessä, mutta sitten sinne pitäis saada teline pumpulle ja anturit ja systeemit, ja sillä tavalla hintaa tulee 100L tankille varmaan lähemmäs 1000e... puhumattakaan että tuohon hankala saada sähköläpivientejä pumpulle, jotka auton tankissa on valmiina (myös CDI sprinterin ku siel on siirtopumppu).