Samppasport  Futurez

460 2.0 -94 Moottorin vikavalo

  • 11 Vastauksia
  • 2526 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rausku1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« : 31.03.2012, 18:50:44 »
Vollessa ois semmosta häikkää että moottorin vikavalo(vihreä kolmio) palaa kun kone lämpenee. Kone pätkii jonkin verran tyhjäkäynnillä, sekä silloin tällöin röpöttää kiihdyttäessä voimakkaasti. Myös korkeilla kierroksilla on havaittavista lievää nykimistä. Oisko antaa mitään vinkkejä? Miten voisi moottorin vikakoodit lukea tosta 2 litrasesta koneesta?

Sitten pitäisi vaihtaa vasemman puoleisen vetarin suojakumi. Onko paha homma? Navan pultti ja alapallo irti? Pitääkö raidetangon pää irrottaa? Onnistuuko vaihto vetoakseli paikallaan?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #1 : 31.03.2012, 20:41:39 »
tuosta vähän osviittaa vikakoodien lukuun... http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=82.0

Ohje on vajaavainen. isket sen töpselin numeroituun reikään numero sen mukaan minkä osan vikakoodia etsit. kun töpseli on kiinni pistät autoon virrat päälle ja painat sitä nappia jonkun pari sekunttia ledialkaa vilkkua, saat vikakoodit kolmena sarjana laske välähdykset jotka tulee tiheään numeroiden väli on jotain sekuntti mut välähdykset puolet siitä tms. jos saat vain sen 1-1-1 niin silloin diaknostiikan mukaan ei ole vikaa...

Vetarinsuojakumin voi vaihtaa vetari paikallaan mutta ei oo heleppoa. ite otin kokonaan pois.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #2 : 31.03.2012, 23:00:43 »
Vetarinsuojakumin voi vaihtaa vetari paikallaan mutta ei oo heleppoa. ite otin kokonaan pois.

Joo ei, mutta Skoda foorumilta opin, että pienen ruuvipenkin voi ruuvata kiinni vetoakseliin ja sitten antaa hieman pajavasaraa nivelelle, kunhan sen sokan ensin kaivelee sieltä vetaritumpin juuresta pois niin pitäisi tulla suht helposti. Iskarin alapäästä minä sen otin irti kun en alapalloa alkanut irroittamaan, varo jarruletkua.

Hinnat Rausku1 varmaan tiesitkin, se 2-litrasen ABS version nivel jotain 130€ luokkaa, joten kumit kannattaa aikanaan vaihtaa.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2012, 23:02:39 kirjoittanut Juniku »
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Rausku1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #3 : 01.04.2012, 21:30:32 »
Tohon vikakoodien lukuun vielä, Siis onko se tarvittava kaapeli kiinni siinä pikku rasiassa vai pitääkö semmonen kehitellä jostain? Eli kaapeli kiinni oikeaan pistokkeeseen ja sitte painelemaan nappia?

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #4 : 02.04.2012, 01:32:03 »
Tohon vikakoodien lukuun vielä, Siis onko se tarvittava kaapeli kiinni siinä pikku rasiassa vai pitääkö semmonen kehitellä jostain? Eli kaapeli kiinni oikeaan pistokkeeseen ja sitte painelemaan nappia?
kaikki on konehuoneessa valmiina, ellei ole vuosien saatossa tippunut / revitty irti.
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Rausku1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #5 : 02.04.2012, 15:03:27 »
Joopa, eli luin nuo vikakoodit ja yllätäen siellä ei ollut kuin yksi koodi, 1-2-2 (Air temperature sensor: no signal or signal faulty) eli ilmalämpötilan anturi. Missähän tommonen sijaitsee, onko imusarjassa vaiko siinä putsarin ja kaasuläpän välissä?

Onko kellään muulla ollut samanlaista vikaa?

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #6 : 02.04.2012, 15:24:15 »
Joopa, eli luin nuo vikakoodit ja yllätäen siellä ei ollut kuin yksi koodi, 1-2-2 (Air temperature sensor: no signal or signal faulty) eli ilmalämpötilan anturi. Missähän tommonen sijaitsee, onko imusarjassa vaiko siinä putsarin ja kaasuläpän välissä?

Onko kellään muulla ollut samanlaista vikaa?

Se taitaa olla siinä imuputkessa ilmanputsarin ja kaasuläpän välissä, varmista ettei ole mennyt liittimet sekaisin, ne kun sopii ristiin (muistaakseni sininen kuuluu imuilman anturiin).
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #7 : 02.04.2012, 17:41:04 »
vahvistetaan että sininen kuuluu imuputkeen.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Honkte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #8 : 09.04.2012, 08:05:30 »
Vetarin suojakumia vaihdettaessa kannattaa pitää varalta ettei vahingossa irroita koko vetaria vaihdelaatikon päästä! Tulee laatikkoöljyt mäkeen,  (Remontin hinta nousee laatikkoöljyjen verran) Ja puhun kokemuksen rintaäänellä.

Honkte
Honkte

Poissa Rausku1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #9 : 09.04.2012, 18:38:11 »
Uusi imuilman anturi on tilauksessa, maksoi 17€, joten ei sen isompi investointi :). Meni muuten päästöistä läpi ilman sitä anturia, eli ei liene mahdottoman tärkeä osa. No isnssi löysi yhden reijän pohjasta pitää se laitella ja sitten käsijarru oikealla ei pitänyt. Käsijarrun herkistely on näköjään joka vuotinen homma näissä vehkeissä, katotaan josko sitä vielä selviäis ilman uutta satulaa.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #10 : 09.04.2012, 19:15:21 »
jos ei ole anturia ecu olettaa sen arvon vastaavan 20 astetta plussan puolella celsiuksina. eli jos ei ole ihan kauhea pakkanen ollu hallissa niin ei varmaan päästöihin vaikutakkaan.... mutta kyllä se käyntiin alkaa vaikuttaa kun arvot menee tarpeeks harakoille.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 460 2.0 -94 Moottorin vikavalo
« Vastaus #11 : 10.04.2012, 16:44:25 »
Vetarin suojakumia vaihdettaessa kannattaa pitää varalta ettei vahingossa irroita koko vetaria vaihdelaatikon päästä! Tulee laatikkoöljyt mäkeen,  (Remontin hinta nousee laatikkoöljyjen verran) Ja puhun kokemuksen rintaäänellä.

Honkte
vain toinen vetoakseli valuttaa öljyt pihalle....

 

Samppasport  Futurez