No kannatteeko sitä autoa muutenkaan sitten huoltaa? Meneehän siihenki turhaa rahaa. .
No ei kyllä kannata "huoltaa" sellaisia asioita, mistä ei saa mitään vastinetta rahalle ja tuhlatulle ajalle.
Pari vuotta on suositeltu huoltoväli ilmastoinnille. Samalla näkee vuotaako, onko tukoksia ja tuleepa sinne uudet öljyt samaan syssyyn.
Mutta jokainen tekee niinkö haluaa 
Suositeltua on myös vaihtaa 2 milliä kuluneet renkaat uusiin, pesetyttää auton verhoilut kerran vuodessa, laitattaa moottoriöljyn sekaan lisäaineita, samoin vaihteistoöljyyn, vaihdattaa tuulilasi 50 tkm välein jne. Mutta jokainen tosiaan tekee, mitä parhaimmaksi kokee. On äärimmäisen harvinaista, että tällaisen turhan "huollon" yhteydessä selviäisi jokin vika. Jos esimerkiksi kylmäainetta on alkanut vuotaa hieman tavanomaista enemmän, on se vuoto edelleen niin pientä, että ilman ylipainetestiä ei vika ilmene. Ylipainetestiä ei tehdä "huollossa". Toisin sanoen se "huollon" vuototesti (alipainetesti) on tasan tyhjän veroinen. Tyhjiön imu on tietysti välttämätön kylmäaineen täytön kannalta, mutta että sitä mainoksessa sanotaan vuototestiksi, on se tosi näppärä oivallus kauppiaalta. Uppoaa tietämättömiin.
Silloin kun 98-mallin auto oli uusi, ei siihen ollut "suositeltua kylmäaineen huoltoväliä". Korjaamopäällikkökin Aamulehden artikkelissa kertoi noin vuonna 2000, että Volvoon ei sellaisia huoltoja tarvitse tehdä eikä ole koskaan tehty. No sittemmin maahantuojalta tuli uudet määräykset ja ohjeet, että merkkikorjaamossa on oltava kylmäainelaitteet ja on ruvettava suosittelemaan rahastustointa muutaman vuoden välein. Aiemmin ei kaikissa merkkikorjaamoissa edes ollut kylmäaineen täyttölaitteita, vaan täyttö teetettiin alihankintana kylmäkoneliikkeellä. Hyvin on siis suositus uponnut autoilevaan kansaan.
Kompressoriöljyä ei uusita "huollossa".
Öljyä vaihtuu huollon yhteydessä järjestelmään sen verran, mitä sieltä tulee tyhjiöinti-imun aikana pois, tavanomaisesti määrä on 0,3-0,5dl paikkeilla
Kun öljyn kokonaismäärä on noin 2 desiä, ei siitä kylmäaineen mukana tule kuin muutama gramma, joten on kymmenkertainen heitto tuossa lukemassa. Vaihtuva öljymäärä on siis aivan merkityksetön kompressorin toiminnan kannalta.