Kulkukoira  Proturbo

bleed venttiilit

  • 80 Vastauksia
  • 62477 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #45 : 19.03.2013, 05:56:58 »
Kukas haluaa tarinoida näistä lisää?

Vai pitääkö mun mennä etralle ko. säädintä hipelöimää ja hypistelemään?  :) :)
mulla on 2 vastaavaa, motonetistä ~8€ kpl :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #46 : 30.03.2013, 22:23:03 »
Onko kellään heittää linkkiä tuosta säätimestä motonetissÄ?
S60 2.4T 2001

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa temetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #48 : 31.03.2013, 10:27:44 »
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=75-2009

Kiitoksia, itse etsin vain Paineensäädin nimellä..

Täytyypi tommonen hakea, kun jostain syystä oma halpis bleediä ei pysty säätämään. On kokeiltu kääntää t-haaraa toistepäin..
S60 2.4T 2001

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #49 : 31.03.2013, 10:36:01 »
Joo mää kokeilin kans tuolla paineensäätimen nimellä hakia mutta selasin sitte paineilmapuolelta oikean tuotteen.. Jos ostaa yhen tuommosen ni se toimii rajapaineventtiilinä, bleediin tarvii 2.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

juhagee

  • Vieras
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #50 : 31.03.2013, 13:21:47 »
Itsellä on tossa s70:ssä rajapaineventtiili, ahtaa max 1bar. (normaalisti 0,8bar, Rican ohjelma).
Eli kuulalla ja jousella varustettu. Kokeilin tänään ajaa ilman sitä niin ahdot nousee paljon hitaammin, ja hirvee suhina kuuluu konehuoneesta..
Voisiko joku tarkentaa miten tuo siis toimii??
Samalla pesin sen kun kuula oli likainen. Otin siksi sen pois kun välillä tuntuu että ahdot lähtee tippumaan vedättäessä. Nyt tilanne parani kun venytin jousta ja putsasin sen

Kiitos, oma järki ei juokse tänään  :idiot2:

« Viimeksi muokattu: 31.03.2013, 15:35:42 kirjoittanut juhagee »

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #51 : 31.03.2013, 16:46:03 »
Tuossa motonetin härpäkkeessä säädetään vaan paine missä venttiili aukeaa. Mulla on niitä 1/4" t-haarassa 2, toisesta ei mee putkea mihinkää ja toisesta menee hukkaportille. Hukkaportille menevässä painetta tarvii enemmän ku ei-mihinkään-menevässä, joten se aukeaa myöhemmin. Paine siis pysyy tasasesti siinä mitä tuo löysempi määrittää.. Mulla ei mitää hirmupaineita oo syystä että soppa ei riitä vaan se on tasaamassa painetta ja nopeuttamassa paineen nousua. 2.5tdissä tuo paineen ohjaus menee vähän hölmösti, tcv pitää hukkiksen kiinni ja kompurapuolen paine avaa sitä. Siks mulla on molemmat kompurapuolen ja hukkiksen välisessä putkessa. Korjatkoon joku mikäli oon väärässä ni en anna väärää tietoa enkä elä itekkää väärässä luulossa ;D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

juhagee

  • Vieras
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #52 : 31.03.2013, 18:11:35 »
OK, eli periaattessa saman asian ajaa rajapaineventtiili. Mittareilla saa vaan tarkemmin homman hoidettua.

Rajapaineventtiilin ollessa autossa kiinni ahdot nousee kyllä niskat taittaen siihen kiloon. Johtuen varmaan tuosta pikku reiästä jonka syystä hukkaportti pääse lävähtämään auki ilman vastapainetta -> Jonka jälkeen tcv laskee hukkaportinkelloon lisää vastapainetta ja säätää näin ollen haluttua ahtopainetta, eikö?

HenkkaR1: Missäs vaiheessa se paine pääsee hukkaportille jos se toinen venttiiili aukee jo ennen hukkikselle menevää ventiiliä?
« Viimeksi muokattu: 31.03.2013, 18:28:13 kirjoittanut juhagee »

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #53 : 31.03.2013, 18:57:30 »
Kyllä se hukkis pääsee aukeamaan pitemmässä vedossa ja jos kunnolla polkasee ku ei kovin isoa avautumispaine-eroa laita venttiileihin. Ei yks venttiili kuitenkaa nii nopeaa laske paineita pihalle. Mulla se löysempi aukeaa 1,2baarissa tällä hetkellä, jäykempi 1,3. Säädin kompuralla ne sopivaan paineeseen ennen ku laitoin paikoilleen ettei tarvii arpoa.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

juhagee

  • Vieras
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #54 : 31.03.2013, 20:25:57 »
Aivan. Toimii muuten tuo rajapainevena nyt upeesti kun puhistin sen ja venytin jousta. Ahdot nakottaa 1bar koko ajan, kävin kokeilee semmosia reilun 5sek vetoja. Alle 3000rpm ja 5 vaihteella kun vedättää piikkaa sen 1.1-1.2bar mut laskee heti 1bar.

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #55 : 01.04.2013, 11:39:55 »
Oon koittanu hutkia ja tutkia asiaa mutta mistään ei löydy oikeen vastaavaa tapausta:
Eli auto on 850 2.3 T5-R, ainakin putkisto laitettu ja lastusta en ole varma(pitää avara boxi ja kattoo) tosiaan autossa joskus ollut ilmeisesti jonkunmallin aftermarket ahtopaineensäädin, mutta sen edellinen omistaja oli napannut pois ja oli yhditäny kompuralta hukkaportille menevän letkun, auto ahtaa näin 0,7Bar AutoMeterin mittariin. Hommasin sitten Turbosmart In-Cabin säätimen :idiot2: Asensin niinkuin pitää mutta rupes ahtamaan helvetin alhaalta ja aivan älyttömiä, en tohtinu edes kokeilla paljon se antaisi painetta. Reilu 1,0Bar tuli heittämällä vaikka kuinka ruuvasi ruuvia ja käänteli t-palaa.. Osaisko joku fiksumpi sanoa mistä johtuu? Pitäiskö hukkaportinkellon tankoa löysätä ?
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #56 : 03.04.2013, 02:37:36 »
Oon koittanu hutkia ja tutkia asiaa mutta mistään ei löydy oikeen vastaavaa tapausta:
Eli auto on 850 2.3 T5-R, ainakin putkisto laitettu ja lastusta en ole varma(pitää avara boxi ja kattoo) tosiaan autossa joskus ollut ilmeisesti jonkunmallin aftermarket ahtopaineensäädin, mutta sen edellinen omistaja oli napannut pois ja oli yhdistäny kompuralta hukkaportille menevän letkun, auto ahtaa näin 0,7Bar AutoMeterin mittariin. Hommasin sitten Turbosmart In-Cabin säätimen :idiot2: Asensin niinkuin pitää mutta rupes ahtamaan helvetin alhaalta ja aivan älyttömiä, en tohtinu edes kokeilla paljon se antaisi painetta. Reilu 1,0Bar tuli heittämällä vaikka kuinka ruuvasi ruuvia ja käänteli t-palaa.. Osaisko joku fiksumpi sanoa mistä johtuu? Pitäiskö hukkaportinkellon tankoa löysätä ?
eli kompurapesän ja hukkaportin kellon välillä on yhtenäinen letku ??? eli käytössä on vain mekaaninen ahtopaine ja sen pitäis olla 0,45 eli hieman kannattais tosiaan tankoa löysätä ;) onkos se TCV heitetty jonnekkin mäelle vai miksi et sitä käytä ???
« Viimeksi muokattu: 03.04.2013, 02:40:43 kirjoittanut JoonasH »

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #57 : 03.04.2013, 15:21:09 »
Joo eli se on entinen omistaja nypänny pois ja vissiin on ollu säädettävä kiinni mutta napannu pois.. Ku pääsen lomille nyt vklp niin kokeilen löysätä tankoa.. ja pesä ja hukkaportti yhdistetty...
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #58 : 03.04.2013, 19:08:49 »
...Hommasin sitten Turbosmart In-Cabin säätimen :idiot2: Asensin niinkuin pitää mutta rupes ahtamaan helvetin alhaalta ja aivan älyttömiä,...
Ihan ekaks voisit tarkistaa sen hukkiksen tangon säädön, niin että kuten edellä jo mainittiinkin ahdot olisi noin 0,45bar suoralla letkulla varustettuna.

Sitten säätimen pariin... Se T-kappale sisältää rajapaineventtiilin, jonka jousikuormaa voisi koittaa pienentää parhaaksi katsomallasi tavalla.
Itse sain hakea aika kauan oikeaa kombinaatiota ennen kuin sain saman tapaisen säätimen pelaamaan halutulla tavalla.

Paras tapa olisi toki laittaa se orkkis ohjausventtiili hukkiksen letkun väliin ja antaa softan päättää paljonko ahtoja laitetaan.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: bleed venttiilit
« Vastaus #59 : 08.04.2013, 12:43:16 »
Mites toi motonetin härpäke päästää paineen pois kellolta?
V70 D5
850 T5
145 T5

 

KL-varaosat  Race.fi