KL-varaosat  Race.fi

S80:n keskuslukosta...

• 4 Vastauksia
  • 2798 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jason S.

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
S80:n keskuslukosta...
« : 05.04.2012, 12:45:50 »
Volvo S80:n keskuslukossa ongelma: kun ovet lukitsee kaukosäätimen napista, vilkut ei vilahda kuten pitäisi. Isällä (jonka Volvo kyseessä) on kaksi säädintä, joista toista käyttäessä vilkut ei vilahda ollenkaan lukittaessa ovia, kun taas toista (vara) säädintä käyttäessä vilkut vilahtaa normaalisti. Onko toisen säätimen paristot loppumassa, vai onko kyseessä joku isompi vika? Ovet kuitenkin menee normaalisti lukkoon. Volvo vuosimallia 2001, mikäli sillä mitään vaikutusta on.

Poissa pikku_paha

• De Luxe
  • *
Vs: S80:n keskuslukosta...
« Vastaus #1 : 05.04.2012, 13:17:42 »
Luultavasti ei vaan tunnista konepeltiä tai takaluukkua. Kummankin pään luukut auki, ovet lukkoon ja sitten luukut kiinni niin saattaa ruveta taas vilahtelemaan  ::)

Poissa Jason S.

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 05.04.2012, 22:02:10 »
Anteeksi mutta mitä h*lvettiä?? Luukut aukaisemalla saadaan ongelma korjattua? Okei, niin kai sitten... ???

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #3 : 06.04.2012, 09:52:05 »
Itse en ole koskaan kuullut, että autossa olisi edes mahdollista sellainen, että vilkut ei vilkuttaisi toisella kaukolla, mutta toisella vilkuttaisi..
Nyky malleissa tuon vilkutuksen voi itse asettaa joko pois tai päälle, mutta ei sitäkään kauko-ohjain kohtaisesti.

Jos auto luulee, että jokin ovi tai luukku on auki, ei vilkut vilahda lukittaessa, mutta ei tee sitä kummallakaan kaukolla

En usko tuota kuvailemaasi tilannetta, että toisella kaukolla vilkahtaa ja toisella ei.. joko tilanne on se, että toinen kaukosäädin ei toimi ollenkaan tai sitten tällähetkellä vilkut vilkahtaa molemmilla kaukoilla, etkä saanut tilannetta toistettua enää, että sillä käyttökaukolla ei vilkahtaisikaan

Vilkkujen vilkahtamattomuuteen vaikuttaa yleensä korjaavasti se, että avaa konepellin ja sulkee sen uudelleen riittävän voimakkaasti.

Poissa Rahtari84

• De Luxe
  • *
« Vastaus #4 : 06.04.2012, 16:43:21 »
Itse en ole koskaan kuullut, että autossa olisi edes mahdollista sellainen, että vilkut ei vilkuttaisi toisella kaukolla, mutta toisella vilkuttaisi..
Nyky malleissa tuon vilkutuksen voi itse asettaa joko pois tai päälle, mutta ei sitäkään kauko-ohjain kohtaisesti.

Jos auto luulee, että jokin ovi tai luukku on auki, ei vilkut vilahda lukittaessa, mutta ei tee sitä kummallakaan kaukolla

En usko tuota kuvailemaasi tilannetta, että toisella kaukolla vilkahtaa ja toisella ei.. joko tilanne on se, että toinen kaukosäädin ei toimi ollenkaan tai sitten tällähetkellä vilkut vilkahtaa molemmilla kaukoilla, etkä saanut tilannetta toistettua enää, että sillä käyttökaukolla ei vilkahtaisikaan

Vilkkujen vilkahtamattomuuteen vaikuttaa yleensä korjaavasti se, että avaa konepellin ja sulkee sen uudelleen riittävän voimakkaasti.
Juurikin näin. Itse ihmettelin että mikä on kun ei vilkut vilkahda ovea lukittaessa kakella. Aikansa siinä pähkäiltyä tuli konepelti läimästyä normaalia lujempaa kiinni ja kas kummaa alko toimimaan oikein. Kannattaa kokeilla että konepelti menee kunnolla kiinni.
Arvoisat kansalaiset, tunnelin päässä näkyvä valo on päätetty sammuttaa kustannussyistä.

Autoracing  KL-varaosat