Vähäsen huolestuttaa iskinkö tilauksessani käteni p..kaan. Eli valitsemani moottori-vaihteisto-yhdistelmä alkoi mietityttämään. Uusimmassa TM:ssä moitittiin D4:n ryntäilyä ja automaattivaihteiston sopeutumattomuudesta mäkisiin tieolosuhteisiin. Samankaltaisia arvioita olen löytänyt googlaamalla ulkomaisista koeajoraporteista. Yhdessä niistä automaattilaatikkoa moitittiin vanhanaikaiseksi, ja moottorin reagointia kaasuun kaasupolkimen alkumatkalla liian äkäiseksi.
Mikä lienee totuus? D2-perusdiisseliä on kehuttu kaikissa raporteissa, vissiin sitä vaan olisi pitänyt ruksia manuaali ja D2...Alkaa kyrsimään tämä ikuinen autonvaihtokierre; aina on ollut jotakin moitittavaa ja kaara on mennyt kiertoon nopeasti. Koska nyt lähestyn talousmielessä konkurssirajaa, ei ole varaa jatkossa vaihtaa yhtä nopsaan vaan pitäisi pystyä pitämään se 3-4 vuotta. Mutta: uskaltaako tuota D4 geartronicia sitten ostaa?

Mitä kokemuksia foorumilaisilla on esmes V60/S60/V70/V50-malleissa vitosdieselistä ja geartronicista? Onko yhdistelmä niin toivoton että ei kannata valita?