Proturbo  Autodiagnoosi

Uusi Volvo V40

  • 513 Vastauksia
  • 201834 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #240 : 18.01.2013, 19:51:46 »
Näin on ;)

Tuli tänään jo avauduttuakin ja mollattua, kun ei dieseliä ole awd:nä ???

Käytiin koeajolla tuollaista D3:stä tänään.
Ihan ok auto oli.
Yllätys oli sisätiloiltaan.
Tällainen parimetrinen kukkakeppi mahtuu todella hyvin kuskin penkille, voi jopa ottaa penkkiä hieman etiepäinkin.

Tuntuu vaan nykyautoissa olevan noita himmeleitä jo liikaakin.
On tuulilasille punaista valoja, jos ajat liian lähelle toista, samoin peilien kolmioissa varoittelee vierelläolioista ymsyms...

Mittaristo on mielestäni vaan ihan hirveä, lähinnä pylväinä olevat kierrosluku, moot lämpötilä ja polttoaine.
Ei oikeen miellyttänyt omaa silmää :-\

Menohalut eivät olleet ihan odotetut tuossa.
Vaikka D3:nen olikin, 150hv.
Ilmeisesti on uutuuttaan "kuristettu" tehoja, ennenkuin on "sisäänajettu".
Eipähän tuon mittarissa ollutkaan vielä kuin 130km.

Sanon vaan että kuka hullu ostaisi D3:n D4:n sijaan alle tonnin hintaerolla? Koeajoin molemmat ja valtaisa ero noiden välillä. D3 on todella kuristettu,siis miesten tekstinä sanottuna kuohittu versio.

V40 D4 A Business Inscription MY17

Poissa Hasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #241 : 24.01.2013, 15:33:43 »
Palaako päiväajovalojen kanssa takavalot? Jos ei pala, saako koodattua palamaan huollossa?
« Viimeksi muokattu: 24.01.2013, 15:35:21 kirjoittanut Hasse »

Poissa ElectroNoire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #242 : 24.01.2013, 16:12:18 »
Näin on ;)

Tuli tänään jo avauduttuakin ja mollattua, kun ei dieseliä ole awd:nä ???

Käytiin koeajolla tuollaista D3:stä tänään.
Ihan ok auto oli.
Yllätys oli sisätiloiltaan.
Tällainen parimetrinen kukkakeppi mahtuu todella hyvin kuskin penkille, voi jopa ottaa penkkiä hieman etiepäinkin.

Tuntuu vaan nykyautoissa olevan noita himmeleitä jo liikaakin.
On tuulilasille punaista valoja, jos ajat liian lähelle toista, samoin peilien kolmioissa varoittelee vierelläolioista ymsyms...

Mittaristo on mielestäni vaan ihan hirveä, lähinnä pylväinä olevat kierrosluku, moot lämpötilä ja polttoaine.
Ei oikeen miellyttänyt omaa silmää :-\

Menohalut eivät olleet ihan odotetut tuossa.
Vaikka D3:nen olikin, 150hv.
Ilmeisesti on uutuuttaan "kuristettu" tehoja, ennenkuin on "sisäänajettu".
Eipähän tuon mittarissa ollutkaan vielä kuin 130km.

Tuli itsekin eilen testattua Cross Country. Näytti oikein hyvältä eikä korotettu alusta niin paljoa haitannut mitä alkuun epäilin. Kelit on justiinsa sopivat nyt tuollaiselle, mutta miltä lie sitten kesällä tuntuu ajattevuus.

Ainoa millä tuon kelpuuttaisin olisi T5 AWD (Summum), mutta lisävarusteiden kanssa mokoman hinta pomppaa melkein 60 000€. Ei mitään järkeä.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #243 : 24.01.2013, 17:15:43 »
Älkää wanhan liiton miehet -tyyliin ainoat oikeat volvot ovat takapotkuisia tai 850 on ainoa viimeinen volvo- edes koeajamaan V40, S60- tai V60-malleja.

Ne on tehty meille uusille volvoilijoille, jotka tullaan muista merkeistä. Me osataan arvostaa näiden ominaisuuksia. ;D

Jos nuo ominaisuudet tarkoittaa 13 takuuhuolto kertaa (37tkm matkalla), niin onnea ja menestystä voittajille  ;D
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #244 : 24.01.2013, 22:02:57 »
Jos nuo ominaisuudet tarkoittaa 13 takuuhuolto kertaa (37tkm matkalla), niin onnea ja menestystä voittajille  ;D

Tai sitten ne ominaisuudet tarkoittavat:
- ei yhtään vikaa 140000 km - 225000 km (sit meni vaihtoon)
ja seuraavan auton
- ei yhtään vikaa 165000 km - 195000 km (jatkoa odotellaan)

Volvo se vaan paranee vanhetessaan. ;)

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #245 : 24.01.2013, 22:07:21 »
Pitää ihan laittaa samalle sivulle kuva Ladasta ja Volvosta

(Kuva poistettu lainauksesta.)


(Kuva poistettu lainauksesta.)

Minusta nämä eivät näytä toisiltaan juuri sen enempää kuin monesti kaksi uutta automallia yleensäkään. Monissa autokaksikoissa on toistensa kaltaisia piirteitä kulloistenkin trendien mukaan.

Esim. terävät pokkaukset ovat nykyisin muotia, ja niitä on vaikka kuinka monessa automallissa. 

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #246 : 25.01.2013, 11:21:02 »
Minusta nämä eivät näytä toisiltaan juuri sen enempää kuin monesti kaksi uutta automallia yleensäkään. Monissa autokaksikoissa on toistensa kaltaisia piirteitä kulloistenkin trendien mukaan.

Esim. terävät pokkaukset ovat nykyisin muotia, ja niitä on vaikka kuinka monessa automallissa.

Mikäs tuossa Volvossa esimerkiksi on terävää pokkausta? Kylkihän on suora kuin lasersäde, nykymittapuulla. Hyvin huomaa että on säästetty kustannuksissa tekemällä mahdollisimman suorat ovipellit. Ja vissiin sen muodottomuuden vuoksi kylkilinjaa on pitänyt muotoilla voimakkaasti, ettei näytä liian tylsältä.

Nuo 2D-muodot kun on paljon halvempi kokonaistaloudellisesti verrattuna 3D-muotoihin.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #247 : 25.01.2013, 17:32:06 »
Tai sitten ne ominaisuudet tarkoittavat:
- ei yhtään vikaa 140000 km - 225000 km (sit meni vaihtoon)
ja seuraavan auton
- ei yhtään vikaa 165000 km - 195000 km (jatkoa odotellaan)

Volvo se vaan paranee vanhetessaan. ;)

Noista autoista nuo viat on kovalla rahalla todennäköisesti jo korjattu. Seuraavan kerran niitä isompi vikoja ruvetaan korjailemaan siinä 250-300tkm väliin.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #248 : 25.01.2013, 20:24:55 »
Mikäs tuossa Volvossa esimerkiksi on terävää pokkausta? Kylkihän on suora kuin lasersäde, nykymittapuulla. Hyvin huomaa että on säästetty kustannuksissa tekemällä mahdollisimman suorat ovipellit. Ja vissiin sen muodottomuuden vuoksi kylkilinjaa on pitänyt muotoilla voimakkaasti, ettei näytä liian tylsältä.


En tarkoittanut näitä autoja, vaan se oli esimerkki yhdestä tämän päivän suositusta trendistä. Huonosti muotoilin virkkeen.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #249 : 25.01.2013, 20:27:55 »
Noista autoista nuo viat on kovalla rahalla todennäköisesti jo korjattu. Seuraavan kerran niitä isompi vikoja ruvetaan korjailemaan siinä 250-300tkm väliin.
Tai sitten ei ole isoja ja kalliita vikoja ollutkaan. Usko pois, sekin on mahdollista ja yhtä lailla "todennäköistä". Tiedän mm. nykyisen autoni historiasta kohtalaisen paljon (ps. sen entisellä omistajalla on ollut aika monta Volvoa ja osti tämänkin jälkeen uuden, omistaa myös toisenkin merkkisen kalliin auton, johon voi vertailla).
« Viimeksi muokattu: 25.01.2013, 20:31:10 kirjoittanut Säppo »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #250 : 26.01.2013, 12:32:03 »
En tarkoittanut näitä autoja, vaan se oli esimerkki yhdestä tämän päivän suositusta trendistä. Huonosti muotoilin virkkeen.

Ok, ymmärretty.

Samaa mieltä olen, ehkä tarkennuksena, että eurovalmistajat ja jenkit ovat taas terävässä muotokielessä, kun aasialaoset ovat enemmän palloja, kuten uusi Civic ja Auris.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #251 : 27.01.2013, 07:33:12 »
Nyt täytyy tirauttaa kyynel  :'(, että volvokin lähtenyt pelleilemään tuohon Crossover segmenttiin (Toki tätä ennen tuo tehtiin jo XC60:ssä ja XC70:ssä). Uutta V40 Cross countryä saa vain yhtä mallia (t5) nelivetona. Tähän saakka olen sanonut ja kehunut, että volvolla cross country sana tarkoittaa nelivetoa ja sillä pääsee metsään sekä pois sieltä. Uuden V40 myötä tuokin "Cross Country" saa uuden merkityksen, joka on huono vitsi.

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/01/26/maasturiksi-meikattu-volvo/20131311/304

"Volvo tavoittelee Cross Country -mallisarjallaan ulkoilmaihmisiä ja muita reippailun ystäviä. Uusi V40 Cross Country ei kuitenkaan vakuuttanut ainakaan huonon kelin ominaisuuksillaan Ilta-Sanomien koeajajia.

Auton näyttävät helmavahvikkeet ja alustasuojat tekevät kyllä  maastohenkisen vaikutelman. Maavara on kuitenkin vain runsaan sentin verran isompi kuin tavallisessa V40-mallissa. Pelkkä muhkuraisia jääkokkareita täynnä oleva talvikatu tuottaa Volvollekin samanlaisia pulmia kuin muille kaupunkiautoille.

Etenemiskykykin on tavanomaista tasoa, sillä nelivedon saa vain Volvon kalleimpaan 250-hevosvoimaiseen T5-bensiinimalliin. Nelivedolla auto vastaisikin mielikuvaansa huomattavasti paremmin."
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Hasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #252 : 27.01.2013, 12:29:59 »
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/01/26/maasturiksi-meikattu-volvo/20131311/304

"Volvo tavoittelee Cross Country -mallisarjallaan ulkoilmaihmisiä ja muita reippailun ystäviä. Uusi V40 Cross Country ei kuitenkaan vakuuttanut ainakaan huonon kelin ominaisuuksillaan Ilta-Sanomien koeajajia.

Auton näyttävät helmavahvikkeet ja alustasuojat tekevät kyllä  maastohenkisen vaikutelman. Maavara on kuitenkin vain runsaan sentin verran isompi kuin tavallisessa V40-mallissa. Pelkkä muhkuraisia jääkokkareita täynnä oleva talvikatu tuottaa Volvollekin samanlaisia pulmia kuin muille kaupunkiautoille.

Etenemiskykykin on tavanomaista tasoa, sillä nelivedon saa vain Volvon kalleimpaan 250-hevosvoimaiseen T5-bensiinimalliin. Nelivedolla auto vastaisikin mielikuvaansa huomattavasti paremmin."

Otettu oppia Nissan Qashqaista. Ei siinäkään ole maavaraa juuri mitään vaikka vaikuttaa ulkoisesti siltä. Ja sehän myy kuin häkä.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #253 : 27.01.2013, 12:46:59 »
Otettu oppia Nissan Qashqaista. Ei siinäkään ole maavaraa juuri mitään vaikka vaikuttaa ulkoisesti siltä. Ja sehän myy kuin häkä.

Kuten aikaisemmin sanoin tämä Crossover segmentti, joka on täysi vitsi. Siistiä istua korkealla ja se on siinä. Tunteepahan ylemmyyden tunnetta ja voi ajaa, kuin euroopan omistaja.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Hasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #254 : 12.02.2013, 23:21:47 »
Aivan kuollutta tuntuu olevan täällä. Pitää yrittää herätellä keskustelua. Veikkauksia tuleeko 2014 malliin mitä muutoksia kun Heinäkuussa julkaistaan?!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron