Niin, olen ollut jo pitkään siinä luulossa, että tehopainosuhde vastaa aikalailla 0-100 kiihtyvyyttä.
Kun jotain tuulilasin autotaulukoita oon kattonu, ni kyllä se 0.5 tarkkuudella on paikkaansa pitänyt.
Ääripäissä asia on eri, jolloin heittoa tulee suuntaan tai toiseen.
Mutta ainakin kuuden sekan kiihtyvyyteen asti se pitää aika tarkkaan paikkaansa.
Rupesin miettimään, kun saan amazonin kevennetyksi 900-kiloiseksi. Sitten rupesin miettimään, kun tarkoitus on tehdä toka vaiheessa joku 350hv moottori megasquirtilla ja jollain holsetilla. eka vaiheessa tulee to3:nen ja ströbä, josta haluan sen 220hv ulos.
Niin toka versiossa tehopainosuhde olisi 2.57, sen verran nollasta sataan on jo kova sana... Mutta enhän mä osaa semmosta alustaa tehä. eka versiossa, siis tossa ströbä -mallissa. 4.09.
Eli strobällä nollasta sataseen viiteen sekkaan, onko mahdollista.
Toki jo eka versioon tulee taakse ihan oikea rengastus, ja muutenkin puslaa ja iskaria päivitetään jo eka versiossa viimesen päälle. Eli toka versiossa päivitetään vaan moottori oikeastaan, kun turbot ja ms:t on kuitenkin aika kallis, pari kiloeuroa laitan tohon toiseen koneeseen. Mut pakko tehä eka tuo ströbä versio että pääsee jo autoilemaan...
