Race.fi  TamCar

b200f kannen laskeminen/yleinen viritys

  • 116 Vastauksia
  • 48734 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7270
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #30 : 13.02.2011, 22:09:05 »
Mitähän vittua sinäkin selität.
Edelleen voin väittää, että jos se foordin remmmi on pyöreähamapinen niin mää oon vaikka kurpitsa. Paljon lähempänä sitä volvon kantikasta kuin pyöreää hammastusta.

Oli muuten sitten viimeinen V sana foorumilla asiatopikeissa. Nyt mietititään mitä tuli sanottua ja luetaan ajatuksella, mitä muut kommentoi.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #31 : 10.03.2011, 15:18:00 »
Tässä ketjussa on ollut paljon puhetta jakoremmistä ja höylätystä vinokoneen kannesta.

Omasta kannesta on otettu vähän päälle 1mm ja sovittelin vakio hihnaa paikoilleen. Se meni paikoilleen oikein mukavasti, mutta kireys vähän epäilyttää. Hihnaa saa käännettyä pitkältä sivulta yli 90 astetta ja tuntuu muutenkin aika löysältä.

Mikä on sopiva hihnan kireys ja miten sen saa mitattua? Vai onko suoraan joku nyrkkisääntö ja yhden hampaan lyhyempi hihna haettava kaupasta?


Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #32 : 11.03.2011, 20:23:06 »
Hyvä nyrkkisääntö on että hihna kääntyy juurikin sen 90 astetta, muttei sen yli.
Itsellä samoja kuin sinulla otettu kannesta, ja vakiohihnalla on ihan hyvä.
Huomioi että jos kasasit vanhalla jakopään kiristimellä, ja jousen välissä on ollut pidäkenaula tjsp.,
voi jousi olla jo kuoleentunut. Siinä tapauksessa joutuu itse vääntämään
esim. rautakangella sitä kiristintä ja laittamaan kiristinmutterin siinä sitten kiinni,
ellei viitsi ostaa uutta kiristintä.

E: Itsellä jää ainakin rullalle vielä hyvin kiristysvaraa, ilman että
rullan epäkesko "pohjaa" eli kiristysvara loppuisi.
« Viimeksi muokattu: 12.03.2011, 00:36:35 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #33 : 14.03.2011, 08:11:07 »
Hyvä nyrkkisääntö on että hihna kääntyy juurikin sen 90 astetta, muttei sen yli.
Itsellä samoja kuin sinulla otettu kannesta, ja vakiohihnalla on ihan hyvä.
Huomioi että jos kasasit vanhalla jakopään kiristimellä, ja jousen välissä on ollut pidäkenaula tjsp.,
voi jousi olla jo kuoleentunut. Siinä tapauksessa joutuu itse vääntämään
esim. rautakangella sitä kiristintä ja laittamaan kiristinmutterin siinä sitten kiinni,
ellei viitsi ostaa uutta kiristintä.

E: Itsellä jää ainakin rullalle vielä hyvin kiristysvaraa, ilman että
rullan epäkesko "pohjaa" eli kiristysvara loppuisi.

Kiristin oli tosiaan puristettuna koko konerempan ajan. Täytyy kiristellä manuaalisesti tuohon n. 90 asteeseen.

Jos tuo jousi on kuoleentunut, niin tosiaan uudella jousella sen saisi toimimaan tai sitten laittamalla prikan tai kaksi vanhan jousen ja kiristimen laipan väliin.

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #34 : 17.03.2011, 12:32:34 »
Kysytään nyt samaan syssyyn noista hihnojen kestoista normaalissa ja kovemmassa käytössä.

Viimesimmän löytyneen merkinnän mukaan hihna olis vaihettu muistaakseni 45-50 tkm sitten ja ihan hyvän näkönen se on viel (taikasanat), mutta jokohan kannattas rupee vaihtaa? Meikäläisen käytössä näin talvella toi b200f on kyllä saanu jenkaa ihan kiitettävästi. Mitkä on volvon omat suositukset vai hihnavalmistajan mukaanko noita katellaan?

Lausuin varmaa taikasanat ja remmi sanoo naps kohta.  :-\
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #35 : 17.03.2011, 15:26:44 »
Muistelisin että siinä 90tkm kohdalla se ois ihan hyvä jo vaihtaa. Vaikka eihän tuo hihna paljoa maksa ja vaihtaminen on niin helppoa että voihan sen aikasemminkin alkaa vaihteleen. Vähän turha postaushan tämä oli mutta menkööt ;D

Poissa WEBERMAN

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 397
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #36 : 07.04.2011, 02:21:23 »
No. se hihna on max 4v tai 80tkm, jos kyseessä on alkuperäinen, tai täysin vastaava. Tässä tehtaan suosituksetkin vaihtelevat. riippuu aivan siitä, miten usein autolla ajetaan, eli pitkä seisominen ei ole hyväksi. Sitten on nämä pyörien kuluneisuus, kiristinlaakerin ikä, laakerin kiinnileikkautumisia on esiintynyt hyvinkin vähänajetuissa jne..

Näissä lasketuissa nämä asiat vain korostuvat. 8)
« Viimeksi muokattu: 07.04.2011, 02:25:03 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

arpaarpa

  • Vieras
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #37 : 18.04.2011, 23:34:08 »
itse ajattelin piristää  omaa -88 kolmesatkua (b200f) seuraavalla kokoonpanolla:

-katti ja vakiovaimentimet roskiin ja suoraputki yhdellä simonitsillä takapyörän eteen vas. puolelle
-sähköflekti( nykyinen on ilmeisesti rikki kun pyörii koko ajan kiinteänä)
-A nokka ( nykyinen ilmeisesti M??)
-sitten imuäänet kunniaan eli jonkinsortin "sportti" ilmansuodatin olisi hyvä laittaa myös vanhan likaisen orkkis suodattimen tilalle ?
sitten tietysti voisi ajatella uusia sytytysosia ja sytkän säätöä pikkiriikkisen aikaiselleen?

Ps. miten sais kierrosherkemmäksi?
Ps2. onko peltipakosarjasta mitään hyötyä tai iloa näissä autoissa? ::)

The moose

  • Vieras
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #38 : 18.04.2011, 23:49:35 »
itse ajattelin piristää  omaa -88 kolmesatkua (b200f) seuraavalla kokoonpanolla:

-katti ja vakiovaimentimet roskiin ja suoraputki yhdellä simonitsillä takapyörän eteen vas. puolelle
-sähköflekti( nykyinen on ilmeisesti rikki kun pyörii koko ajan kiinteänä)
-A nokka ( nykyinen ilmeisesti M??)
-sitten imuäänet kunniaan eli jonkinsortin "sportti" ilmansuodatin olisi hyvä laittaa myös vanhan likaisen orkkis suodattimen tilalle ?
sitten tietysti voisi ajatella uusia sytytysosia ja sytkän säätöä pikkiriikkisen aikaiselleen?

Ps. miten sais kierrosherkemmäksi?
Ps2. onko peltipakosarjasta mitään hyötyä tai iloa näissä autoissa? ::)

volvon oma suodatinkotelo ja suodatin on ihan käypäsiä kunhan sinne menee kunnolla ilmaa.

8 hp tulee pelkällä sähköflektin laitolla, amispersdynolla varmaan 75  :o

pakoputkee joku foorumilla on rakennellut ja peltisarjaa kans, sen hyödystä en oikeen tiiä. olisko ollu jotenkin lyhennetty volvon omaa putkee alkupäästä 2-1 kohdilta. vai muistanko väärin?

arpaarpa

  • Vieras
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #39 : 19.04.2011, 00:27:46 »
jaa eli sitä suodatinta ei kannata harkita vaikka minulla onkin tuolla tallissa melko jylhän kokoinen suodatin tyhjänpanttina?
kaveri sano että katin poistolla olisi myös melko radikaalinen voimanlisäys sähköflektin ohella.
jospa sitä saisi noilla piristyksillä jopa 115hevosvoimaa :pomo:

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #40 : 19.04.2011, 10:30:49 »
...sytkän säätöä pikkiriikkisen aikaiselleen?

Mikä on tuon B200F -koneen EZK -boksin numero?

Onko jompikumpi näistä:
0 227 400 146
0 227 400 169
« Viimeksi muokattu: 19.04.2011, 10:32:49 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #41 : 19.04.2011, 16:02:16 »
itse ajattelin piristää  omaa -88 kolmesatkua (b200f) seuraavalla kokoonpanolla:

-A nokka ( nykyinen ilmeisesti M??)

Siellä pitäisi olla A-nokka vakiona.

Mikä on tuon B200F -koneen EZK -boksin numero?

Onko jompikumpi näistä:
0 227 400 146
0 227 400 169

Ei kumpikaan, koska 300-sarjassa ruiskuna on LU- tai LE-jet ja sytytyksestä vastaa Renix.

arpaarpa

  • Vieras
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #42 : 20.04.2011, 02:16:05 »
Siellä pitäisi olla A-nokka vakiona.

onko noin? pitänee avata koppa ja katsoa jollain peilillä.

Poissa SEN-24

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #43 : 22.04.2011, 17:49:17 »
onko noin? pitänee avata koppa ja katsoa jollain peilillä.

Moro. Mistä kohdasta sen nokan kirjaimen löytää?
Kun Volkkari hyytyy, niin Volvolla jatketaan.
Volvona 945 ja 745.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: b200f kannen laskeminen/yleinen viritys
« Vastaus #44 : 22.04.2011, 17:50:59 »
Moro. Mistä kohdasta sen nokan kirjaimen löytää?

jakajan puoleisessa päädyssä nokan päädyssä stanssattuna
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Autoracing  KL-varaosat