Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 342056 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #180 : 22.10.2012, 03:22:12 »
..................Vika on mittariston kondensaattoreissa -> uudet kondensaattorit ja kolvi kauniiseen käteen.

Onko kellään muuten asiantuntemusta mistä noita kondensaattoreita saisi Itä-Uusimaa/Pk-alueelta?
Isä sanoi että Helsingistä ainakin saa, mutta lähempi vaihtoehto olisi jätte bra.

Jos mittaritossa vika, niin itse ostaisin kokonaan toisen mittarin.. Niitä kun nyt sattuu saamaan ilmaiseksikin toimivia, mutta jos nyt ajattelit niitä kondensaattoreita ynnä muita etsiä, ostella ja kolvailla niin onnea ja menestystä ko. projektiin  O0

Ps. Kukinhan tekee miten Haluaa, itse kuitenkin näen, että melko turhaa turaamista :2funny:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #181 : 22.10.2012, 04:54:57 »
Jos mittaritossa vika, niin itse ostaisin kokonaan toisen mittarin.. Niitä kun nyt sattuu saamaan ilmaiseksikin toimivia, mutta jos nyt ajattelit niitä kondensaattoreita ynnä muita etsiä, ostella ja kolvailla niin onnea ja menestystä ko. projektiin  O0

Ps. Kukinhan tekee miten Haluaa, itse kuitenkin näen, että melko turhaa turaamista :2funny:
Osittain samaa mieltä, mutta sulla ei vielä taida olla hirveästi kokemusta miten helppoa on löytää ehjä mittari seiskaan?

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #182 : 22.10.2012, 06:46:00 »
Osittain samaa mieltä, mutta sulla ei vielä taida olla hirveästi kokemusta miten helppoa on löytää ehjä mittari seiskaan?
  mulla on mut on autossa kii. Onki varmaa ainut toimiva sähkölaite kys autossa, tarvii varmaa kaasaroida leimojen välil..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #183 : 22.10.2012, 07:49:40 »
Osittain samaa mieltä, mutta sulla ei vielä taida olla hirveästi kokemusta miten helppoa on löytää ehjä mittari seiskaan?

Itseasiassa on mielestäni tarpeeksi. Multa itseasiassa löytyy parikin mittaristoa joissa molemmissa nopeus toimii, mutta se, että kaikki mittari komponentit toimivat samassa mittaristossa on melkein mahdoton yhtälö.

V70 D5
850 T5
145 T5

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #184 : 23.10.2012, 18:28:31 »
Jahas, riidanpoikasta...  :D

Juu, siis syy miksi haluan vaihtaa ne kondensaattorit on se, että siinä nykyisessä mittarissa kun on ne nykyiset kilometrit, ja huoltomuistiokin menee nykykilometrien mukaan, ja mittaristo toimii jopa muuten. Tuo komponenttien vaihto tulee myös olemaan halpaa, ja jos en itse uskalla kolvata, niin annan homman tutulle, joka on samanlaisia operaatioita 700-sarjalaisiin/muihin tehnyt.

EDIT. Eilen tuli vaihdettua pakastimeen talvirenkaat, samoilla lämpimillä heitin nastat myös veljen Fiatiin,
         vitutti vaan kun oli/on flunssa.
         (tullut muuten pantua merkille, että joka kerta kun vaihdan autoon renkaat, niin olen flunssassa...  :()
« Viimeksi muokattu: 23.10.2012, 18:52:05 kirjoittanut Niko_S »

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #185 : 23.10.2012, 18:41:28 »
Itseasiassa on mielestäni tarpeeksi. Multa itseasiassa löytyy parikin mittaristoa joissa molemmissa nopeus toimii, mutta se, että kaikki mittari komponentit toimivat samassa mittaristossa on melkein mahdoton yhtälö.



Mulla on ollu 2kpl 740 turboja, ja yks 740 b230a missä on toiminu kaikki mittarit. Kaks 740 missä ei oo kaikki toiminu, edellisten omistajien viritysten takia. Kaverilla oli 740 peltorassi jossa toimi kaikki mittarit  ???
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #186 : 23.10.2012, 18:50:26 »
Mulla on ollu 2kpl 740 turboja, ja yks 740 b230a missä on toiminu kaikki mittarit. Kaks 740 missä ei oo kaikki toiminu, edellisten omistajien viritysten takia. Kaverilla oli 740 peltorassi jossa toimi kaikki mittarit  ???

Et o lotota aatellu?  :o
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #187 : 23.10.2012, 18:59:46 »
Et o lotota aatellu?  :o

 :2funny: Tuuria ollut kyllä ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #188 : 23.10.2012, 19:17:18 »
Et o lotota aatellu?  :o

Tähä mennessä pitäny itsestään selvyytenä että kaikki toimii, paitsi tuo paljon puhuttu bensamittari. En taida pitää enää...  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #189 : 23.10.2012, 19:40:19 »
Tähä mennessä pitäny itsestään selvyytenä että kaikki toimii, paitsi tuo paljon puhuttu bensamittari. En taida pitää enää...  ::)

Vähän kyllä juskasin, kun sanoin että kaikki toimii  :pomo:. Välillä bensamittari on näyttänyt hassuja (paitsi etten tiedä yhtään seiskaa, jossa polttoainemittari ei vähän kusisi), tiedä sitten johtuuko siitä että tankin siirtopumppu joka vaihdettiin talvella oli lyhkäisempi, kuin alkuperäinen. Että ottaakohan koho eri lailla lukemaa, koska muistaakseni ennen vaihtoa mittari EI kertonut, että merkkivalon palaessa 15 litran tankkaus tuottaa mittariin lukeman 1/2 tankkia n. 15 - 20 km ajan tankkauksesta (siis polttoainemittari kusi vähemmän alkuperäisellä pumpulla).

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #190 : 23.10.2012, 19:56:30 »
No sulla on paljo helpompaa kun sun autossa on jo tuo 940-mallinen mittaristo, siihen pitäis kyllä saada nopeusmittarin osia helposti, 740:in mittaristoon ei onneks saa varsinkaan 88-91 välille osia mistään, mutta onneksi myös niitä on noin sataa erilaista, joista osa toimii vielä huonommin kun loput, jotka ei siis toimi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #191 : 23.10.2012, 20:12:27 »
Laitoin loton vetämään  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #192 : 23.10.2012, 20:54:26 »
No sulla on paljo helpompaa kun sun autossa on jo tuo 940-mallinen mittaristo, siihen pitäis kyllä saada nopeusmittarin osia helposti, 740:in mittaristoon ei onneks saa varsinkaan 88-91 välille osia mistään, mutta onneksi myös niitä on noin sataa erilaista, joista osa toimii vielä huonommin kun loput, jotka ei siis toimi.

Joo, saa helpommin mittaristonosia, mutta tosiaan tarkoitus vain vaihtaa ne 3 kondensaattoria, eli ensin tottakai pitää uskaltaa repiä se mittaristo irti ja katsoa mitä tarvitaan, ja sitten selvittää mikä eloktroniikkapulju myy halvimmalla, mutta ei ne konkat missään paljoa pitäisi maksaa, vaikka samointein ostaisi puoli tusinaa, niin on varalla sitten.  :)

Mitenkään liittyen tähän nopeusmittari juttuun, niin vähän tarkemmin tuli syynättyä Ariekset (talvivanteet) alle, niin huomasin ilokseni, että ne on vielä ihan Made in Norway, eikä mitään kiinakuraa.  :)

EDIT. Tulipa illan ratoksi taas mietittyä, mitä tarvitsee tehdä että menis ekalla leimaan.
         Yksi on "ankka"-töötti, eli tarvisi vaihtaa/puhdistella. Se on kyllä ihan perse paikassa siellä
         ilmanputsarin ja pissapojan säiliön alla, jonne kaikki kura tottakai menee, mulla kun vielä on sumarit
         veistetty pois ja shaiba pääsee suoraan töötälle puskurin reiästä (on siinä verkkoa...  ::)).
         
         POINTTI: Mietin että siirtäisin töötit kylmästi maskin taakse, niin olisi paremmin suojassa.
         Töissä pystyisi vielä luppoajalla tehdä kiinnikkeen, ja johtoa saa vanhasta pesukoneesta,
         joka on meitin pihalla...  ???
« Viimeksi muokattu: 23.10.2012, 21:13:17 kirjoittanut Niko_S »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #193 : 23.10.2012, 21:28:48 »
Mää nostin omassa vastaavassa aikoinaan sinne konehuoneen puolelle sisälokasuojan pintaan töötin, johdotkin ylttää kun vähän taiteilee, muistaakseni.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #194 : 23.10.2012, 21:33:56 »
Mää nostin omassa vastaavassa aikoinaan sinne konehuoneen puolelle sisälokasuojan pintaan töötin, johdotkin ylttää kun vähän taiteilee, muistaakseni.

Jaa, kiitos vinkistä, katselen huomenna. Jos ei johdot riitä, niin sitä saan pari metriä siitä pesukoneesta.  :)

 

Carcom Oy  Elekma