Elekma  Autoracing

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 342046 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #285 : 19.12.2012, 18:54:20 »
Tänään käytin seiskaa leimalla. Hylky tuli, muttei oikeastaan haittaa paskaakaan.

Jaa miksikö? No minäpä kerron:
Tuli tasan yksi merkintä, ja se oli "ruostevaurio vasemmassa pitkittäispalkissa". Tiesin about 90% varmuudella, että siitä tulee hylky, koska oli mätää siinä palkissa. Ei päässyt sitä viime viikolla hitsuuttelemaan, kun ei ollut sopivaa materiaalia käsillä.
Ei sanonut inssi mitään toimittomasta nopeusmittarista, töötin räikkä-äänestä tai vaihdelaatikon öljyvuodosta  :D.
Vahva veikkaus, että Volvo-miehiä. Tosi rento katsastus muutenkin, yleensä on huono merkki, jos inssi on hiljaa, mutta ei tällä kertaa. 

Lopuksi inssi vaan sanoi, että tuon palkin kun hitsaat, niin tulee vuodeksi ajoaikaa. Katottiin inssin kanssa apparin etupalkkia, niin sanoi, ettei siihen viitsi reikää tökkiä, vaikka pehmeä onkin. Sanoi että minähän se kuitenkin päätän mitä sille apparin palkille teen, mutta tähän leimaan se ei vaikuta (Oli meikäläisellä jo aiemmin tiedossa, että se apparin palkki on vähän pehmeä. Aika varma merkki hitsaus-tarpeesta, kun runkopalkki taipuu tunkatessa siitä autoa). Inssille vastasin, että nämä palkithan on normaalipaikkoja näissä (mätäpaikkoja), inssi vaan siihen että "Näinhän se on".

Himottaisi töissä tammikuussa hitsata, kun siellä olisi kunnon MIGgi ja materiaalia valmiina. Ensin vaan tottakai pitää kysästä pomolta, jos sopisi. Toisena vaihtoehtona on kaverin talli.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2012, 18:59:03 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #286 : 22.12.2012, 00:11:08 »
Ei mitään ole leimalla käymisen jälkeen tapahtunut, ajussa vaan Volle ollut.
Työpaikalle ei ainaskaan pääse tammikuussa hitsaamaan. Muuten kyllä olisi päässyt, mutta siellä on kaikkea säätöä tilojen kanssa lomien jälkeen, niin olisi Volvo siellä tiellä. Eli kaverin talliin joudutaan. Vähän vaan harmittaa koska, kuten aiemmin tuli mainittua niin ollut töissä kunnon hitsikamppeet ja muutkin kamat olisi varmasti löytynyt. Palkkien korjauspalat kyllä teen töissä.

Tänä aamulla selvisi viimeistään, että tarttisi uuden akun, kun vähän huonosti lähtee käyntiin. Lähtee kyllä aina ekalla (ainakin vielä), mutta "miettii" sekunnin kaksi avaimen kääntämisestä ennen kuin starttaa. Tarkoituksena hommata seuraavaksi vähän tehokkaampi (70Ah ->), ettei ainakaan tarvi kylmillä keleillä pelätä, että heti loppuu virta.

EDIT. Nyt kun tulee ennemmin tai myöhemmin yritän laittaa tuosta seiskasta kaikki mahd. viat kuntoon, niin juolahtipa
         mieleen, että miksi diagnostiikka-boksista ei saa ollenkaan ABS-vikakoodeja (3. lukupaikka. Siellä on kontaktipinnat,
         niin kuin tuli aiemmin todettua). Edellinen omistaja tiesi kertoa, että ennen hänen omistusaikaansa ABS:n vikavalo on
         kytketty jotenkin pois katsastusta varten. Outoa vaan ettei dignostiikka tiedä mitään ABS-jarruista.
         Näyttää siltä, että kuskin "potkumuovi" on joskus otettu irti (yksi torxi hukassa siirtä  ::)), niin pitää katsoa onko siellä
         ABS:n ohjausyksikköä ollenkaan tms. muuta outoa... 

Perjantai aamulla tuli kanssa isältä noottia, että pitäisi Volvon ajettavuudelle tehdä jotakin, kun vähän muka seilaa ja on tunnoton jarruttaa kun ei ole ABS-jarruja (isä oli kylläkin ajanut viimeiset reilu puoli vuotta ajot 2000-luvun ABS-jarruisella autolla, niin...  ::)). No joo, auraukset tarvii oikeasti säätää, ja ot:n pumpunkin voisi vaihtaa (tällä hetkellä tehostamaton ohjaus, kun tehostimen pummpu ei toimi. Nesteet se pitää kuiteskin sisällä  :idiot2:), kun uusi sellainenkin löytyy. ABS:t olisi kyllä kiva saada myöhemmin toimimaan, tosin kun jalallakin jaksaa vielä vähän kovempaa jarrua painaa, ja tuskin tuota kartonoa olen vähään aikaan myymässä (lue: ikinä  :2funny:), niin p*skanko väliä. 
« Viimeksi muokattu: 22.12.2012, 01:32:04 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #287 : 02.01.2013, 16:19:00 »
Volvon sielunelämä on vähän merkillistä. Johtuu lähinnä noista sähkövioista. Nimittäin viimeviikolla alkoi pelaamaan mittaristovalo polttoainemittarin ja kellon takana ajoittain (Toimii n. 2 - 3 min. jaksoissa, lähinnä käynnistyksen jälkeen ei ole ennen toiminut koko omistusaikana, vaan oletin, että se on rikki). Eli siellä on enemmänkin kosketus häikkää mittaristossa.

Hirveällä hingulla en kuitenkaan nyt ala purkamaan mittaristoa, vaan ensin pitäisi ihmetellä runkopalkit kuntoon, ja peräkopankin meinasin käyttää auki, että jos sieltä anturikehältä/anturista löytyisi vastaus nopeusmittarin signaalin puuttumiseen.

Päivitellään sitten, kun jotain selviää.  :hello:

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #288 : 02.01.2013, 20:10:05 »
kannattaa ottaa se mittaristo irti, siellä voi olla vaikka joku liitin huonosti kiinni. Ei oo paha rasti  :hello:

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #289 : 02.01.2013, 20:14:06 »
kannattaa ottaa se mittaristo irti, siellä voi olla vaikka joku liitin huonosti kiinni. Ei oo paha rasti  :hello:

Joo tämä on kanssa oma mutu, tietenkin perän anturillakin on jotain tekemistä tuon nopeusmittarin toimimattomuuden kanssa. Ensin haen autoon kuitenkin leiman, niin sitten on aikaa ihmetellä nuita vikoja, joista korjauskehotuksia ei tullut.  :)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #290 : 04.01.2013, 13:24:43 »
Kävi aamupäivällä silleen, että olin Porvooseen menossa, niin Volvo päätti jättää tielle.  :idiot2:

Näytelmä meni siten, että ajelin normaalisti, kunnes yhtäkkiä meno alkaa tökkimään, kierrokset seilaa ja auto tärisee.
No lähellä oli onneksi levähdysalue, niin pääsin sinne nilkuttamaan. Volvo sammui heti kun päästi kaasun. Ajattelin sitten kokeilla käynnistää uudestaan. Lähti se käyntiin pienen sahauksen jälkeen, mutta tärisi tyhjäkäynnillä ja kierrokset seilasi, sitten sammui itsekseen, vaikka yritin antaa kierroksia. Kokeilin vielä pari kertaa käynnistää ja sama juttu, niin ja paha käry.

Sitten otin puhelimen kouraan ja soitin isälle, että tulisiko apuja, kun hänellä sattuu olemaan työmaa Porvoossa. Isä sanoi, että lähtee tulemaan. Puhelimessa isä epäili RE85:sta syyksi, että suuttimet olivat menneet tukkoon. Isä sitten tuli paikalle ja työnnettiin Masinolia tankkiin. Vähän aikaa ihmeteltiin, niin sitten alkoi käymään kunnon tyhjäkäyntiä / toimimaan. Ajelin sitten kolmosella, kierrokset reilussa 3000 rpm Porvooseen, että suuttimet varmasti puhdistuu.

Okei eli auton sain sitten ajettua kotiin, mutta vähän kuitenkin epäilyttää että RE85 olisi yksin syyllinen tuohon vikaan. Jostain se paska on kuitenkin sinne suuttimiin joutunut, ja voi olla että etanoli on vain edesauttanut sitä. RE85:sta olen tankannut n. 2000 km sitten (joka oli 1. kerta), niin luulisi että vikaa olisi ilmaantunut silloin?
Voisi kyllä varuiksi vaihtaa polttoainesuodattimen, koska tiedä milloin sitäkään on vaihdettu.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #291 : 04.01.2013, 17:54:57 »
Ööö? Jos vikana RE85 niin miksi masinolia korjaukseen? Suomeksi siis masinolissa on etanolia se 30-100% käyttöturvallisuustiedotteen mukaan, eli siis suurin osa siitä aineesta on ihan samaa kamaa mitä tankissa jo oli.

Enemmän kuulostaa kyllä bensapumppuvialta, aikalailla samoin oireili omakin ysi viallisella pumpulla.

Edit: eli mittaa bensanpaineet.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #292 : 04.01.2013, 20:08:24 »
Niin tai yksinkertaisesti tankki tyhjä
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #293 : 04.01.2013, 20:50:51 »
Pumppu menossa rikki, kokeile seuraavan kerran kun temppuilee niin lyödä tai potkaista tankin pohjaan.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #294 : 06.01.2013, 16:59:57 »
Joo, tiedetään että Masinolissakin on etanolia, mutta tällä kertaa se toimi. Mitä nyt pähkäilin, niin lopullinen vastaus tuohon vikaan voi olla ollut, se että tankki ei ole vähään aikaan ollut täynnä (tapahtuma hetkellä puolillaan), ja nyt kun tuli leudommat kelit, niin tankkiin kertyi vettä.

En usko, että on bensapumppu menossa, koska on vaihdettu vuosi sitten, ja nyt Volvo on toiminut moitteettomasti joka startissa ja ajelussa.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #295 : 06.01.2013, 17:22:04 »
Joo, tiedetään että Masinolissakin on etanolia, mutta tällä kertaa se toimi. Mitä nyt pähkäilin, niin lopullinen vastaus tuohon vikaan voi olla ollut, se että tankki ei ole vähään aikaan ollut täynnä (tapahtuma hetkellä puolillaan), ja nyt kun tuli leudommat kelit, niin tankkiin kertyi vettä.

En usko, että on bensapumppu menossa, koska on vaihdettu vuosi sitten, ja nyt Volvo on toiminut moitteettomasti joka startissa ja ajelussa.
ei olisi eka pumppu hajoaa noin lyhyessä ajassa, mutta jos toimii niin hyvä. Kiristä
pienet mutterit kiekkamittarin takaa kun otat sen mittariston auki. Omassa sekosi kiekkamittari kun mutteri oli irti.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #296 : 06.01.2013, 17:27:00 »
ei olisi eka pumppu hajoaa noin lyhyessä ajassa, mutta jos toimii niin hyvä. Kiristä
pienet mutterit kiekkamittarin takaa kun otat sen mittariston auki. Omassa sekosi kiekkamittari kun mutteri oli irti.

Ok. Tarkastampa ne mutterit samalla, kun saan aikaiseksi otettua mittariston irti.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #297 : 06.01.2013, 18:29:28 »
Joo, tiedetään että Masinolissakin on etanolia, mutta tällä kertaa se toimi. Mitä nyt pähkäilin, niin lopullinen vastaus tuohon vikaan voi olla ollut, se että tankki ei ole vähään aikaan ollut täynnä (tapahtuma hetkellä puolillaan), ja nyt kun tuli leudommat kelit, niin tankkiin kertyi vettä.

En usko, että on bensapumppu menossa, koska on vaihdettu vuosi sitten, ja nyt Volvo on toiminut moitteettomasti joka startissa ja ajelussa.

Motonetin bensapumppu kesti omassa ysissä 1v 2vk, sitten ei enää jaksanut tehdä kunnolla bensanpainetta ja oireet olivat juuri samat kuin sinulla.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #298 : 06.01.2013, 18:39:59 »
Motonetin bensapumppu kesti omassa ysissä 1v 2vk, sitten ei enää jaksanut tehdä kunnolla bensanpainetta ja oireet olivat juuri samat kuin sinulla.

No, minullapa on juurikin se Motonetin 59,90 e pumppu, toivon ettei se ole menossa. Ensi ja tulevat viikot sen kuitenkin näyttää onko siellä pumpussa vikaa, kun alan ajamaan taas työmatkoja loman jälkeen. Minkäs mallinen Boschin pumppu näissä muuten on ollut alunperin tankissa?

EDIT. Hinta korjattu.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2013, 18:43:22 kirjoittanut Niko_S »

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #299 : 06.01.2013, 18:52:07 »
No, minullapa on juurikin se Motonetin 59,90 e pumppu, toivon ettei se ole menossa. Ensi ja tulevat viikot sen kuitenkin näyttää onko siellä pumpussa vikaa, kun alan ajamaan taas työmatkoja loman jälkeen. Minkäs mallinen Boschin pumppu näissä muuten on ollut alunperin tankissa?

EDIT. Hinta korjattu.
mun mielestä alkujaan aina bosh,ainakaan ei muita vielä tullut vastaan.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

 

Carcom Oy  Elekma