Kiitos!
Tälläistä tänään:
Tarkkasilmäiset varmaan näkevätkin Nokia-laadusta huolimatta, ettei maalaus ollut täysi success, kun jouiduin nuo rivan urat puukolla veistämään auki. Olisi muuten ollut vieläkin huonomman näköinen. Toinen ilmeinen syy rumuuteen on auringon polttama merkki. Täytyy jossain vaiheessa tilailla Dave Bartonilta siihen uusi lätkä, niin näyttäisi jo huomattavasti paremmalta.
Tällä viikolla olen tavallistakin enemmän mulkoillut bensamittarin elehdintää, niin se elääkin huomattavan paljon.
Esimerkki: Ajan paikkaan A, bensamittari näyttää x litraa. Lähden paikkasta A (välissä auto on seisonut hetken), bensamittari näyttää x + 5 litraa. Välillä menee myös niin, että näyttää ensin vähemmän, ja sitten enemmän.
Okei tiesin, että seiskan löpömittarit kusee, mutten luullut, että lukema heittelee noin pikaiseen. Toisin sanoen alan tulkitsemaan aika varovasti bensamittarin lukemaa. Bensamittarin valo on kyllä kunnossa, mutta en ole sinne asti tankkia ajanut, ihan siitä syystä, koska en luota Motonetin kiinapumpun kestävän tankin tyhjenemistä, että jos se sattuisi imemään vaikka vettä ja sanoo "kaput".
Sitten kysymys: Mistä saattaa johtua tärinä suoraan jarruttaessa (maantienopeus)? Sellainen, että ratti tärisee selvästi. Alapallot ja rt:n päät on kunnossa, kun ne laitoin syksyllä. Hetken aikaa epäilin, että vanteet eivät olisi tasapainossa, mutta tuskin sekään aiheittaa sellaista tärinää. Jarrutkin on kunnossa, kun ne olen itse tarkastanut silloin syksyllä viimeksi, ja leimallakaan ei inssi niistä huomauttanut.