Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 341974 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #480 : 05.03.2013, 19:25:39 »
"Tulpan" keskiosa nousee ylöspäin. Sen jälkeen se nousee kokonaisuudessaan. Kannattaa vetää varovasti!  ;)

painat niistä tulpista ne keskiosat sisäänpäin niin lukitus aukeaa ja kiinnike nousee vex.

 -H- kiitoksia.

EDIT. Otin kajarin irti, ja mittasin yleismittarilla, niin varmistui että se on kuollut. Tänään siitä kuului viimeksi aamulla rätinää,
         mutta rikki mikä rikki. Voi kun olisi sitä rahaa kaikkeen, niin ostaisi jotkut kivat diskantit sinne tilalle, kun toinen menee
         nyt kuitenkin vaihtoon. Pitääkin laitaa muistiin tuo homma, niin muistaa sitten kun sitä rahaa on taas vähän
         ylimääräistä  :pomo:.

EDIT 2. Niin... kirjottelin ajatuksissani, että laittaisin diskantit kojelautaan, mutta silloinhan ne tarvitsisi keskiäänet kaveriksi
        oviin.  ::) No joo, miksikäs ei laittaisi "kunnon reteot", jos alkaisi tekemään?
« Viimeksi muokattu: 05.03.2013, 19:59:08 kirjoittanut Niko_S »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #481 : 06.03.2013, 18:12:06 »
Tulin sitten siihen päätökseen, että laitan kunnolliset kaiuttimet etuoviin, koska se on helpompaa. Kojelaudan kaiuttimet kun ovat vain 3" ja vanhat pitäisi leikata irti ritilästä, niin turha vaiva, kun aika pienellä satsauksella saa paremman äänenlaadun isommista kajareista.

Tänään sain kanssa kitattua ja maalattua sen virtalukon kehyksen. Paljon kivemman näköinen nyt, kun se ei ole täynnä reikiä.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #482 : 15.03.2013, 16:28:33 »
Päivän saldoa: Volvo pesty ja vahattu. Töötin korjasin kanssa, ja uusi käytetty äänimerkinantolaite löysi tiensä maskin taakse.



Siinä se nyt on puhtaana ja vahattuna  8). Kuvasin takaapäin koska keulasta ei kuvaa kehtaa ottaa, kun maalipinta on siellä mitä on... eli ruma  :(. Kai se kiilto jotenkin välittyy kuvastakin, vaikka onkin kännykällä kuvattu. On muuten eka kerta kun olen tuon katiskan vahannut.




Tööttiasennus, joka hakee vertaistaan...  :D Tosissaan ei jää noin, vaan löin äkkiä kiinni nippaireilla, ja johtoihin pitää vielä laittaa abikot, kun jouduin jatkamaan johtoja. Vielä en ole edes varma mihin tuon töötin laitan, pitää sopiva teline vielä tehdä. Voisi myöskin kyllä laittaa tupla töötit sinne maskin taakse, kerran johdotkin on valmiina siitä toisesta original äänitorvesta...
Toimii tuo kuitenkin, ja sehän on pääasia.  :juhau:   
 

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #483 : 22.03.2013, 18:33:20 »
Tänään sai kaivettua taas vähän inspiraatiota laittaa Volvoa. Eli tuon töötin johdotuksien jatkot tein kunnolla abiko-liittimillä ja kutistesukilla.

Piti kanssa laittaa töötti kiinni tuonne alempiin reikiin (Näkyy tuossa töötin alla). Asentaja oli vaan sitten niin kohmeessa ja en löytänyt sopivaa pulttia, kun tuo reikään menee M8 ja töötin omaan kiinnitysrautaan menee. Rystynen aukesi kanssa laittaessa, mutta pakkasta kun oli ja käpälista suurin tunto mennyt, niin ei v*tuttanut niin paljon  :D.



Metsästelin kanssa mittariston kondensaattoreita Porvoossa. Töiden jälkeen kävin yhdessä firmassa, jossa ei kuitenkaan ollut yhtään sopivaa komponenttia. Tosin pihalla oli "silmänruokaa" nimittäin PV 544 ja 244 projektit. Omistaja on Volvo-mies ja hän ajaa punaisella 855:lla, siinä oli hirvitarrat etulokareissa. Ystävällisesti hän kuitenkin neuvoi firman Porvoosta, jossa pitäisi olla varastossa konkat, jotka tarvitsen.  :)

Ajattelin kanssa, että jos ensi viikolla on töissä aikaa, niin teen Volvoon "läpivirtaavan" takavaimentimen. Suunnitelma oli että ompi samanlainen kuin prätkän vaimennin, eli pienempi putki sisällä, jossa paljon reikiä ja kuorena suurempi putki. Takavaimennin on kuiteskin siitä hyvä, että sen kanssa voikin jo vähän kikkailla, koska siellähän on joka tapauksessa kaksi muutakin änkkää. Takavaimenninhan on muutenkin niin tukkoinen, että sillä voi heittää muutekin vesilintua...  :D

EDIT. Huomenna käyn Motonetissa hakemassa uudet jarrulevyt ja palat eteen, että jos niillä saisi vihdoinkin sen v*ttumaisen täristyksen pois.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2013, 18:57:48 kirjoittanut Niko_S »

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #484 : 22.03.2013, 22:46:52 »

Ajattelin kanssa, että jos ensi viikolla on töissä aikaa, niin teen Volvoon "läpivirtaavan" takavaimentimen. Suunnitelma oli että ompi samanlainen kuin prätkän vaimennin, eli pienempi putki sisällä, jossa paljon reikiä ja kuorena suurempi putki. Takavaimennin on kuiteskin siitä hyvä, että sen kanssa voikin jo vähän kikkailla, koska siellähän on joka tapauksessa kaksi muutakin änkkää. Takavaimenninhan on muutenkin niin tukkoinen, että sillä voi heittää muutekin vesilintua...  :D

Kannattaako itse alkaa värkkäämään moista, kun valmiitakin saa aika edullisesti? Omaan projektiin ostin Simonsin pyöreän 125 mm halkaisijaltaan ja 420 mm pitkän 2,5" vaimentimen ja maksoi peräti 40 € varaosaliikkeessä.  ::)
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #485 : 22.03.2013, 23:05:07 »
Eikös se itsetehty ole aina paras?  :pomo: Itsekin pitäis ottaa omasta tuo pappamutka pois ja laittaa vähän asiallisempaa tilalle.

Niin ja, pakkasella tulee hiton helposti naarmuja ja haavoja käteen, on tullu huomattua  :2funny:

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #486 : 23.03.2013, 15:27:44 »
Kannattaako itse alkaa värkkäämään moista, kun valmiitakin saa aika edullisesti? Omaan projektiin ostin Simonsin pyöreän 125 mm halkaisijaltaan ja 420 mm pitkän 2,5" vaimentimen ja maksoi peräti 40 € varaosaliikkeessä.  ::)

Joo eihän ne Simonssit niin paljon maksa, jos tinkii siitä ettei ole alkuperäisen kokoinen. Töistä kuitenkin saisi materiaalit käytännössä ilmaiseksi, niin ajattelin kokeilla kuitenkin rakentaa ensin oman takapöntön, ja jos sillä ei pelitä, niin sitten haen Simonssin liikkeestä.  :)

Eikös se itsetehty ole aina paras?  :pomo: Itsekin pitäis ottaa omasta tuo pappamutka pois ja laittaa vähän asiallisempaa tilalle.

Onhan se näin, ainakin saa sellaisen kuin haluaa. Itsekin otin pappamutkan pois muutama kuukausi takaperin, ja askartelin tilalle kunnon 3 tuumaisen putkenpään.  8)

EDIT. Kävin tänään hakemassa etujarrulevyt ja palat Motonetista. Vielä pitäisi selvittää jarrusatulanpulttien kierre ja pituus,
         niin sitten kun ne on kanssa uudet, pääsee laittamaan jarrut kuntoon. Apparin puolella kun on molempien
         jarrusatulanpulttien kannat oli pyöristynyt.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2013, 16:11:05 kirjoittanut Niko_S »

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #487 : 23.03.2013, 18:25:44 »
ajattelin kokeilla kuitenkin rakentaa ensin oman takapöntön, ja jos sillä ei pelitä, niin sitten haen Simonssin liikkeestä.  :)


millais sen pitäis pelittää ?

laita suoraa 3" putkee vikan pöntön tilalle jos pörinää haluat putkesta kuuluvan.

940 tbo sta on itellä katista taakse ja koppiin ei ota korvaan ollenkaan ja ainakin 5 persdynoheppaa ja 150 amisheppaa tuli lisää.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #488 : 23.03.2013, 18:58:43 »
millais sen pitäis pelittää ?

laita suoraa 3" putkee vikan pöntön tilalle jos pörinää haluat putkesta kuuluvan.

940 tbo sta on itellä katista taakse ja koppiin ei ota korvaan ollenkaan ja ainakin 5 persdynoheppaa ja 150 amisheppaa tuli lisää.

En mä tiedä... suoraputki on toinen vaihto ehto, vielä en tiedä kumman teen. Ilman takapönttöä vaparivinkkelissä on kyllä aika eroottiset pakoäänet. Mulla oli tuossa viime vuonna putki poikki keskivaimentimesta, niin takapenkillä oli silloin aika melu, mutta kyseinen ongelma pitäisi poistua, kun putken jatkaa puskuriin asti. Toisaalta tuo itse tehty vaimennin olisi periaatteessa 5" putki, joissa on sitten pienempää putkea päissä, jotta sopii ylityksen jatkoksi. Tuo "vaimennin" olisi lähinnä kosmeettinen ratkaisu, mutta ei se ääniä heikentäisi yhtään (ja virtaa paremmin) ja siitä tulisi ainakin se 200 amisheppaa.  :D

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #489 : 24.03.2013, 11:39:54 »
monta kw on 50 amisheppaa? ::)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2096
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #490 : 24.03.2013, 13:49:45 »
240 -86 @buildingbrick240

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - kylän valkoinen kartano
« Vastaus #491 : 24.03.2013, 16:20:45 »
-5  :D

 :2funny:  :2funny:

Amismaailmassahan se ääni ratkaisee. Kenellä on kovimmat pakoäänet ja äänekkäimmät strereot, niin hän voittaa...  ;)

Ei herneitä nokkaan tästä, ei mulla ole oikeasti mitään amiksia vastaan.  :hello:

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #492 : 24.03.2013, 18:43:41 »
Topicin nimen vaihdoin, kuvaa paremmin, koska laiska kone ja painava auto...  :D

Huomenna alkaa "takavaimentimen" teko, ja pitäisi kanssa joskus tämän viikon aikana selvittää jarrusatulapulttien pituus ja kierre, että saapi ostella uudet, ja suorittaa jarruremontin.

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #493 : 24.03.2013, 18:52:58 »
Topicin nimen vaihdoin, kuvaa paremmin, koska laiska kone ja painava auto...  :D

Huomenna alkaa "takavaimentimen" teko, ja pitäisi kanssa joskus tämän viikon aikana selvittää jarrusatulapulttien pituus ja kierre, että saapi ostella uudet, ja suorittaa jarruremontin.
Mikset sie käy ostamssa siniseltä noita satulan pultteja ???

Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #494 : 24.03.2013, 23:19:30 »
pienemmät pultit jotka liukutapin päässä on m8 ruuvit 10,9 kovat

isommat joilla koko satulapaketti tolpassa m12 kuusiokolo pultti 10.9 kovat

ostaa vähän reilumman mittaset ni voi pätkästä sopivan pituseksi rälläkällä.

vinkkinä et siinä liukutapissa 17mm avaimelle paikka josta saa avitettua jos m8 pultti jumissa.

 

Samppasport  Futurez