Kesärenkaat vaihdoin, ja muuta pientä sipistelty kuten että maalasin pakoputken loppuröörin, ettei pääse enää ruostumaan (ainakaan heti).
Sitä valohäikkää selvittelin, niin polttaa vielä sulakkeita. Sain jopa kaikki valot pelittämään, kun vaihdoin yhden sulakkeen, joka oli palanut eilisen jälkeen, mutta sama sulake paloi uudestaan pian. En jaksa koko ajan sulakkeita vaihdella, ja kun ajovalot toimii, niin ei haittaa. Oikea takavalo on kuitenkin pimeänä, koska siinähän on samassa takavalo/parkki. Oikea jarruvalo kuitenkin toimii vaikka se on samassa polttimossa... poltti siis takaparkin sulakkeen (sulakepaikka 22).
Jännite kynällä kun mittaa, niin siihen palaneen sulakkeen toiseen puoleen tulee virta (vasen parkki),
ja toiseen ei (oikea parkki). Vissiin ihan normaalia, vaikka autosähköistä tai muustakaan sähköstä en paljoa ymmärrä?
Lopullinen syy siis tuohon vikaan on se, että vaihkepin "pakkokolmosen" johto on oikosulussa. Ajattelin viikonloppuna paneutua tuohon hommaan, ettei tule mitään stressiä ja kiirettä sisustan purkamisesta ja kasaamisesta.
Kesärenkaat alla. Muuttui paljon ulkonäkö jo vanteiden maalauksella.
Pieni madallus olisi poikaa, mutta kaatuu budjettiin ainakin vielä. Rälläkällä en ainakaan ala alustageometriaa pilaamaan.
Loppuun pussihousu-kevennys, kun siivosin kontin, ja laitoin tunkinkin omalle paikalleen.
Vararenkaaseen laitoin kanssa paineet kohdilleen, kun siellä oli painetta 0,5 bar
.
Hauskana faktana, että vararenkaassa lukee max. nopeus 100 km/h, mutta USA ja Kanada 50 mph (80 km/h)
Mä en kyllä itse ajaisi tuolla piiruakaan yli 80 km/h jos sitäkään, ihan sama mitä siinä renkaassa lukee, mutta on kuitenkin 22 vuotta vanha rengas...
Tännekkin voisi ilmotella, että meikäläinen aloittaa autonkorikorjaajan opinnot Helsingissä ensi maanantaina,
niin voipi hidastaa vieläkin enemmän tämän auton jo valmiiksi hidasta edistymistä.
Kuitti ja loppu.