Millon Motonet on alkanu valmistamaan ilmansuodattimia?
Joo siis ei mikään "Motonet-merkkinen", vaan oli merkitön sieltä ostettu (tiedä sitten kenen valmistama).
Helpotti asian muotoilua tuo, mutta ei takerruta tähän.
Omakin auto herjasi nakutusanturin vikaa, nollasin koodin ja on pysynyt poissa. Liittimen puhdistusta voisit kokeilla kumpaankin vikaan.
Mikä ohjaus siellä on bosch vai bendix?
Sain korjattua vian
. Otin nakuanturin irti, putsailin liittimet, ja p800 karkealla paperilla raapasin anturin pinnat puhtaiksi.
Oli lievä kikkailu anturin momenttiin kiristyksessä, kun suurin este on ruiskun ja suutinten johdot, jotka menevät juuri nakuanturin
pultin vierestä. Sitten kun saa ne vedettyä sivuun sen verran, että saa ujutettua hylsyn ja jatkon, niin imusarjantuki ottaa vastaan.
Jos olisi ollut 1/4" momenttiavain, niin olisi päässyt lohkon ja imusarjan välistä kirimään lyhyemmällä jatkolla.
Oli kuitenkin käytössä 1/2" momenttiavain, niin ei onnistunut.
Kokeilin kyllä löysätä vasemman moottorinkannakkeen pultin, jossa imusarjan kiinnikeen alakiinnitys on,
mutta eihän se liikkunut yhtään sieltä lohkon ja kannakkeen välistä.
Laitoin sitten nakuanturin rannemomentilla kiinni. On se kuitenkin pakko olla melko lähellä alkuperäistä momenttia,
koska lenkillä kiristin, ja ei se ainakaan enempää kiristynyt, että oli silleen jämpti samalla tavalla kuin aikaistaessa.
Vaikea kuvailla, kun ainoastaan itse sen fyysisesti tuntee...
Jos se momentti olisi mennyt ihan vituralleen, niin kyllä se olisi ilmoitellut vikavalolla,
ja kuuli ihan korvalla, ettei nakuta enää kovaa.
Ihan pieni nakutushan tuosta normaalistikin kuuluu, niin pitäisikin saada aikaiseksi mitattua välykset.
Kaikki vikakoodit olivat poissa tuon jälkeen.
Nyt kuitenkin mietityttää, että mistä se tyhjäkäyntiventtiilin vikakoodi tuli, koska senhän ei pitäisi olla suoraan yhteydessä
nakutusanturiin?
EDIT. Suihkutuksen ohjaus on Bendix.
Korjaamokäsirjassa on vain hassusti, että sytytyksen- ja ruiskutuksenohjaus pitäisi olla vierekkäin, mutta ruiskuboksi on
jalkatilassa polkimien vieressä, ja sytkäboksi sitten konetilassa tulipellissä.
Mene ja tiedä, tärkeintähän kuitenkin on, että tietää itse missä ne on.