Tottakai saa myös kertoa omia kokemuksia, ja vinkkejä liittyen tuohon suunnittelemaani "tehomoottoriin".
Kyllähän tuolla reseptillä pitäisi 140 hevosvoimaa irrota ilman muokkauksia kanteen.
Jokuhan nyt sanoo, ettei mitään järkeä, kun on niin kallista rakentaa vaparia.
Pikaisen laskelman tein, että kone maksaa 1500 - 2000 euroa, eli ei se halpaa ole, mutta niitä osia kerralla osteta.
Sitä paitsi itsellä on joku palo noihin vapaastihengittäviin.
Katukoneeksi tuon rakentaisin, niin kannen ja lohkon muokkaukset jäisivät minimiin, mahdollisia plaanauksia lukuunottamatta.
itsellä ainakin pari huomiota tuolta listasta:
a) H-profiilit. Niitä ei liene tarvitse vaparikokoonpanossa kun ei tunnu monet turbo-miehetkään niitä tarvitsevan
b) nuken bensakisko. ei varmaan tämäkään nyt ihan ensimmäinen rahareikä ole, vakio varmaan riittää hyvin
omia huomioita vain, ei tarvitse välittää
Jees. Hyviä huomioita.
a) H-profiilit ei nyt pakolliset ole, vinkkelin 13 mm riittäisi myös suurempitehoisessa vaparissa, niin niistä ei ainakaan tulisi ongelmia.
B) Hipompi Nuken bensakisko ei myöskään välttämättä ole pakollinen vaparissa.
Sen verran pitkällä mietin, että jos ei-vähäpäästöisen hommaisin jossain vaiheessa lisäksi, niin rakentaisin kerralla kunnon palikoista,
että voisi saman koneen myöhemmin ahtaa (ja nostaa ei-vähäpäästöiseen). Silloin kyllä tarvitsisi porauttaa myös ahtimen öljynpaluu valmiiksi, ja tulpata...
Vähän vielä kaukaisemmat unelmat, mutta pitäähän niitä (unelmia) olla.
Vähän