Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 342002 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #930 : 30.12.2013, 20:19:19 »
-91 mallissa on vielä tuo pumpun reikä.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #931 : 30.12.2013, 20:21:42 »
Ei ole uudemmissa lohkoissa välttämättä puhkaistu tuota reikää. ;) Kuvan lohkossakaan ei taida olla, kierteethän noista löytyy vaikka ei olisikaan reikää puhkaistu. Ainakin omasta -95 lohkosta puuttuu, en tarkemmin tiedä missä kohtaa on jäänyt pois. Liekö satasarjalaisissa ollenkaan?
En varmaks mee sanomaan onko kaikissa, mutta -90 luvulle saakka taitaa olla reikiä lohkoissa. Koska sitten olikaan viimeset 200- ja 700sarjalaiset myyty kaasarilla?
No kun halvalla sai.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #932 : 30.12.2013, 20:25:52 »
Tosiaan tuo kyseinen "laippa" löytyy pultattuna lohkoon. Turbobricksin sivuilta tuli katseltua Kaziganthin laittama linkki, jossa sama asia.
Tällä hetkellä en kuitenkaan mene sitä availemaan, koska ei löydy oikeanlaista kuumankestävää tiivisteliimaa, jolla sitten jäljestä sen tiivistää, ettei ala vuotamaan sieltä.

Mutta niin kuin jo aiemmin kirjoittelin, niin nykyisestä lohkosta en muutenkaan uutta konetta rakenna, koska haluan pitää koko ajan auton käyttökunnossa. Jos taas rahat riittää toiseen käyttö-Volvoon, niin sitten on eri asia.  :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #933 : 30.12.2013, 20:27:22 »
Tosiaan tuo kyseinen "laippa" löytyy pultattuna lohkoon. Turbobricksin sivuilta tuli katseltua Kaziganthin laittama linkki, jossa sama asia.
Tällä hetkellä en kuitenkaan mene sitä availemaan, koska ei löydy oikeanlaista kuumankestävää tiivisteliimaa, jolla sitten jäljestä sen tiivistää, ettei ala vuotamaan sieltä.

Mutta niin kuin jo aiemmin kirjoittelin, niin nykyisestä lohkosta en muutenkaan uutta konetta rakenna, koska haluan pitää koko ajan auton käyttökunnossa. Jos taas rahat riittää toiseen käyttö-Volvoon, niin sitten on eri asia.  :)
Aivan tavalliselta tiivistepaperilta vaikutti kun olen tollasen irrottanut.
No kun halvalla sai.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #934 : 30.12.2013, 20:34:59 »
Aivan tavalliselta tiivistepaperilta vaikutti kun olen tollasen irrottanut.

Okei. Tiivistepahvia löytyy kyllä hyllystä, että jos olisi huomisen projekti katsoa, onko minulla linnunluut, vai ovatko tehtaalla siunanneet 13 millisillä.  :)

EDIT. Pengoin vähän, ja löysin kuin löysinkin +250 astetta kestävän Plastic Padding -tiivisteliiman.
         Samaa liimaa käytin kesällä tiivisterempan yhteydessä vesipumpun ja stefakopan tiivisteessä,
         ja niissä on kestänyt, niin eiköhän se kestä siinä laipassakin.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2013, 20:50:27 kirjoittanut Niko_S »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #935 : 30.12.2013, 20:54:00 »
voisin lyödä ehjästä deekun kannesta vetoa, että sieltä ne 13mm kanget löytyy.

mutuilen taas: viimeistään syksyllä -89 alettu käyttämään järjestelmällisesti noita kankia ja ehkä jotain hyllylle unohtuneita linnunluita roiskittu joihinkin -90 alkuvuoden lohkoihin.

ja tuskin saat vaparilla noita linnunluitakaan antautumaan, ellei sylinteriin pääse jäähdytysneste.


vapariksi valjastettavan turbon alakerran sijasta hommaisin bensapihin corollan, laittasin kartanon seisontaan, säästäsin budjetin kasaan ja painusin rakentelemaan.  TAI hommaisisin lopulta säästetyillä projektirahoilla sen classic bensaturbon kaikilla herkuilla

« Viimeksi muokattu: 30.12.2013, 21:00:41 kirjoittanut Ari E »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #936 : 30.12.2013, 21:07:38 »
voisin lyödä ehjästä deekun kannesta vetoa, että sieltä ne 13mm kanget löytyy.

mutuilen taas: viimeistään syksyllä -89 alettu käyttämään järjestelmällisesti noita kankia ja ehkä jotain hyllylle unohtuneita linnunluita roiskittu joihinkin -90 alkuvuoden lohkoihin.

ja tuskin saat vaparilla noita linnunluitakaan antautumaan, ellei sylinteriin pääse jäähdytysneste.


vapariksi valjastettavan turbon alakerran sijasta hommaisin bensapihin corollan, laittasin kartanon seisontaan, säästäsin budjetin kasaan ja painusin rakentelemaan.  TAI hommaisisin lopulta säästetyillä projektirahoilla sen classic bensaturbon kaikilla herkuilla

Ehkä ei kuitenkaan lyödä vetoa?  ;)

Se selviää säiden salliessa huomenna mitkä kanget sieltä löytyy.

Kaikki on vielä auki tosiaan melkein kaiken paitsi hankintalistan suhteen.

Tiedä vaikka kehtaisikin jonkun vähemmän kuluttavan muun merkkisen hommata käyttöpeliksi.

Jos ensi vuonna saa säästämisen kunnolla käyntiin, ja Veikkauksen peleistäkin sattuisi jotain tulemaan, niin saa nähdä...
On se paha, kun edes itse ei tiedä mitä 2014 tuo tullessaan.  :D

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #937 : 30.12.2013, 22:18:42 »
voisin lyödä ehjästä deekun kannesta vetoa, että sieltä ne 13mm kanget löytyy.

mutuilen taas: viimeistään syksyllä -89 alettu käyttämään järjestelmällisesti noita kankia ja ehkä jotain hyllylle unohtuneita linnunluita roiskittu joihinkin -90 alkuvuoden lohkoihin.

ja tuskin saat vaparilla noita linnunluitakaan antautumaan, ellei sylinteriin pääse jäähdytysneste.


vapariksi valjastettavan turbon alakerran sijasta hommaisin bensapihin corollan, laittasin kartanon seisontaan, säästäsin budjetin kasaan ja painusin rakentelemaan.  TAI hommaisisin lopulta säästetyillä projektirahoilla sen classic bensaturbon kaikilla herkuilla


+1
Liian monta on näitäkin tullut avaitua ja -91 alkaen koneet on varmasti 13mm kangilla.
Jo -89 valetuissa -90 vuosimallin LH2.4 turboissa on vahvaa kankea, vapareihin LH2.4 tuli aiemmin -88? ja niissä on ohkasta sisällä sinne -90 vuosimalliin asti.

Bensapumpun reikää oon nähny vielä -92 autossa olleessa lohkossa.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #938 : 31.12.2013, 19:49:02 »
Tänään en käynyt katsomassa ollenkaan konehuoneen puolella, koska kehitti näin joululoman lopuksi flunssa, ja pihalla kävi ikävä pohjoistuuli.

Jos kaksi Volvo-tietäjää sanoo, että siellä on 13 mm kanget, niin en väitä vastaan.  :)

Itselleni kuitenkin saan vasta lopullisen varmuuden, kun käyn tarkastamassa lohkon laipan reiästä.

Auton alle pitäisi myös jaksaa ryömiä paikkaamaan pakoputkea, koska se vuotaa pikkaisen keskipöntön ja akselinylityksen liitoksesta. Ei auta vaikka kuinka kirraisi liitoksen...
Paikka-ainetta on pakko laittaa.
Sitä se teettää, kun ei ollut varaa alkuperäiseen putkistoon...  :buck2:
 

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #939 : 31.12.2013, 21:57:13 »
Sitä se teettää, kun ei ollut varaa alkuperäiseen putkistoon...  :buck2:

Voi se alkuperäinenkin putkisto vuotaa...  :P
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #940 : 31.12.2013, 22:10:46 »
Voi se alkuperäinenkin putkisto vuotaa...  :P
Varsinkin kun ilman tahnaa kasaa.
Jäitä housuun!

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #941 : 02.01.2014, 16:49:59 »
Aikoinaan tosiaan sen putkiston kasasin 1,5 vuotta sitten asennustahnan kanssa, mutta voihan se olla palanut pois.
Kevättalvella 2013 asensin 3" pätkän takapöntön tilalle, ja siinä käytin tahnaa, niin kesällä, kun laitoin takapöntön takaisin kiinni, niin tahnasta ei ollut jälkeäkään.

Jos viikonloppuna on tauti hellittänyt, niin täytyy laittaa paikka-ainetta takapöntönputken ja akselinylityksen väliin.
Sillä luulisi vuodon loppuvan.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #942 : 04.01.2014, 22:59:45 »
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=257212
Tämän voin muuten sitten ainakin jollain tasolla allekirjoittaa. Tallissa on 940:n B230F lojumassa, ja siitä tarkistin tuosta samaisesta reiästä. Pään ja valon sijainti ja suuntaus aika tarkkaa, mutta kyllä sen sieltä näkee. Lisäksi ainakin hyllyssä olevat 13mm kanget täsmäsi linkissä olevaan kuvaan ja lohkon sisällä oleviin kankiin. Saas nähdä koska saa aikaiseksi avata öljypohja ja varmistaa tämä.
No kun halvalla sai.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #943 : 05.01.2014, 15:31:42 »
Jees, kiitos vielä infosta.

Kävin kaupassa, ja tankkaamassa, niin pumpulla nollasin trippimittaria, ja nollaustappi pamahti mittariston sisään...  :buck2:
On se nollaustappi välillä ollut vähän jäykkä, mutta ennen on toiminut. Pöydällä mittaristo auki toimii hyvin, ja rattaissakaan ei ole näkynyt mitään vaurioita, ja ne pyörivät hyvin.

Varmaan nyt sitten paskonut trippimittarin rattaasta hampaan, tai sitten sen palautusjousi on poikennut, tai livennyt.
Mutuilen nyt näin, koska en jaksanut alkaa ottamaan mittaristoa irti, kun alkoi v*tuttamaan parin muun asian ohella sen verran...

Enkä tänään jaksa mennä auton allekaan putkistoa räpläämään.
Tänään olisin myös ne kiertokanget tarkastanut.

Täytyy huomenna tehdä, jos on parempi mieli silloin.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #944 : 17.01.2014, 23:20:45 »
Mitäs tänne? uusia hankintoja?

ps. meilläki huoltoautossa nyt vitosen murinat, takapönttö tippu poies 8) 8)
T:hegeh
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron