Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö + 744 GLE -90

  • 1268 Vastauksia
  • 342057 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #945 : 18.01.2014, 14:34:56 »
Mitäs tänne? uusia hankintoja?

ps. meilläki huoltoautossa nyt vitosen murinat, takapönttö tippu poies 8) 8)
T:hegeh

Eipä ole vielä mitään ostettu, kun rahaa pitää enemmän säästää, että saisin ostettua enemmän kerralla.
Kovasti olen nyt tullut siihen tulokseen, että rahatilanteen salliessa ostan toisen käyttiksen, ja seiska jäisi projektiksi.
Lotota piti tänään, että jos sieltäkin joskus jotain "apurahaa" saisi.  ::)

Jaa, että vitosen murinat.  :D
Kyllähän ilman takapönttöä on miehekkäämmät äänet, mutta takapenkillä istuessa ottaa korviin...  :P
Sen takia laitoin viime vuonna takapöntön takaisin, mutta hipo 3" putkenpää siellä kuitenkin on.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #946 : 22.01.2014, 00:53:26 »
V70 D5
850 T5
145 T5

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #947 : 22.01.2014, 20:43:13 »
Tilasin tänään Biliasta vaihdelaatikon holkin, vaihteiston ja kardaanin välille (tiivistää takastefan vaihdelaatikkoon).
Sen lisäksi takastefan, ja seuraavaa koneen öljynvaihtoa varten öljynsuodattimen.

Vaihdelaatikon öljypohjantiiviste, öljynsuodatin (Scantech), ja öljyntyhjennyskorkin tiiviste löytyy "hyllystä".
Vaiheilin, että tilaanko original AW-70/71 öljynsuodattimen, mutta eiköhän tuo Scantech mene siellä,
ja tiedä vaikka laatikon nykyisen voisi käyttää uudestaan, koska tuollainen verkkosuodatin on kuitenkin putsattavissa,
ellei ole aivan likainen/tukossa.


Viri-viri juttuun liittyen, otin tarkkaan, ja vakavaan harkintaan muutoskatsastuksen B230FT tai FK
(eli ostaa original turbokoneen, johon löytyy vähäpäästöisen "turbo-korin" rekisteriote).
Olisihan tuo kuitenkin todellakin se helpoin ja halvin ratkaisu tehon/käytettävyyden suhteen.



Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #948 : 22.01.2014, 23:55:03 »
Helpoin ja ehkä halvinkin olisi ostaa vaan suoraa se parin tonnin 940 b230fk  ;)
V70 D5
850 T5
145 T5

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #949 : 23.01.2014, 16:43:25 »
Helpoin ja ehkä halvinkin olisi ostaa vaan suoraa se parin tonnin 940 b230fk  ;)

Tämäkin on totta, mutta aika harvoin on parilla tonnilla moisia myynnissä inhimillisellä etäisyydellä,
ja ei sitä paria tonnia edes ole vielä, kun pankistakaan ei lainaa saa (koska opiskelija).  :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Puhdistin (imuroin) tänään puhaltimen moottorin, ja huuhtelin lämmityslaitteen kennon koulussa.
Puhaltimen moottorissa oli vain pari lehteä, mutta jo ne vaikuttivat puhallustehoon, koska täydellä teholla puhaltaa nyt kovempaa.
Oikein tukka heiluu tuulessa.  :D

Kennosta taas tuli ruskeaa vettä, että oli putsauksen tarpeessa.
Palopostilla, ja sopivan kokoisella letkunpätkällä sai kätevästi huuhdeltua.

Nyt tulee kabiiniin Volvokuumaatm, kun vielä aamulla tuli vain lämpimää ilmaa.  :)


Eilen tuli vaihdettua ajovalonpolttimot. Osram Silverstarit laitoin.
Hinnat alkaen Auto+ polttimoihin oli sen verran eroa, että Osram tuottaa valkoisempaa valoa, ja ne näyttävät vähän pidemmälle.

Peruspolttimot tosiaan nuo Osramit, mutta tuo halvin mitä rahalla saa, Auto+ polttimo ei nyt oikeasti ole paljoa huonompi.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #950 : 23.01.2014, 20:19:55 »
jhuu, se aw:n peltisihti suodatin turha ostos, voi käyttää uudestaan ja on mallia karkea

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #951 : 23.01.2014, 22:11:02 »
Tämäkin on totta, mutta aika harvoin on parilla tonnilla moisia myynnissä inhimillisellä etäisyydellä,
ja ei sitä paria tonnia edes ole vielä, kun pankistakaan ei lainaa saa (koska opiskelija).  :)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eilen tuli vaihdettua ajovalonpolttimot. Osram Silverstarit laitoin.
Hinnat alkaen Auto+ polttimoihin oli sen verran eroa, että Osram tuottaa valkoisempaa valoa, ja ne näyttävät vähän pidemmälle.

Peruspolttimot tosiaan nuo Osramit, mutta tuo halvin mitä rahalla saa, Auto+ polttimo ei nyt oikeasti ole paljoa huonompi.

Itse ostin 940 B230FK tasan tonnilla, että kyllä niitä herkkuja löytyy. 230tkm, huoltokirja, 2 omistajaa. ;)
--
Suuremman hyödyn tuottaa silti valojen releytys, vrt. "kalliit" osramit. Jännitehäviötä kun syntyy 2.5v ohkasen kaapelin ja valokatkaisijan takia. Polttimoiden ikä pienenee hivenen suuremman jännitteen takia, mutta ero ei silti kovin huomattava ole.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #952 : 23.01.2014, 22:35:36 »
Tilaa vaan eBaystä xenon muutossarja niin näkyy kirkkaasti. 8)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #953 : 23.01.2014, 22:53:43 »
En viitsi jälkiasennus-xenoneita viritellä, kun tietää omasta kokemuksesta kuinka v-mäisesti ne häikii.

Oikeat xenonit kun taas ei häikäise yhtään, tai vanhemmat ehkä vähän, mutta uudemmat projektorit ei häikäise vastaantulijaa.

Mutta juu, enhän minä valittanut, että näkyy huonosti.  ;)
Sitä paitsi Volvon umpio tuottaa niin hyvän hajavalon penkkaan, että vakiopolttimon tuottama teho riittää minulle suhteessa kantamaan. Harvemmin se vaara (isompi elukka tai vaikka ihminen) on kuitenkaan keskellä tietä. 


OT:na mainittakoon, että auton halogeenivaloista puhuttaessa tulee aina ikävä, 1985 - 1992 mallisen Chevy Vanin alkuperäisiä
tuplapitkiä, joilla näki ja pitkälle.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #954 : 24.01.2014, 19:27:40 »
Tämäkin on totta, mutta aika harvoin on parilla tonnilla moisia myynnissä inhimillisellä etäisyydellä,
ja ei sitä paria tonnia edes ole vielä, kun pankistakaan ei lainaa saa (koska opiskelija).  :)
Parilla tonnilla sain ton mun classicin  :pomo: Ja ei ees ollu kaukana (Jyväskylästä)  :buck2:
En viitsi jälkiasennus-xenoneita viritellä, kun tietää omasta kokemuksesta kuinka v-mäisesti ne häikii.

Oikeat xenonit kun taas ei häikäise yhtään, tai vanhemmat ehkä vähän, mutta uudemmat projektorit ei häikäise vastaantulijaa.

Mutta juu, enhän minä valittanut, että näkyy huonosti.  ;)
Sitä paitsi Volvon umpio tuottaa niin hyvän hajavalon penkkaan, että vakiopolttimon tuottama teho riittää minulle suhteessa kantamaan. Harvemmin se vaara (isompi elukka tai vaikka ihminen) on kuitenkaan keskellä tietä. 


OT:na mainittakoon, että auton halogeenivaloista puhuttaessa tulee aina ikävä, 1985 - 1992 mallisen Chevy Vanin alkuperäisiä
tuplapitkiä, joilla näki ja pitkälle.

Jälki asennus xenoneita kohtaan sulla on oikee asenne   O0

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #955 : 24.01.2014, 20:49:06 »
Biliasta hain tänään AW-71 holkin ja takastefan. Lisäksi otin öljynsuodattimen moottoriin.
Dextron II-laatuiset öljyt ostan ensikuussa, ja sitten teen rempan kaverin tallissa.

Pientä öljyvuotoa (välillä jättää ehkä desin lätäkön) lukuunottamatta toimii vaihdelaatikko täydellisesti.
On se japanilainen vaan osannut tehdä hyvän vaihdelaatikon.

Kaikki vaihdelaatikon stefat on tosiaan Made in Japan, niin kuin itse laatikkokin,
mutta tuo holkki, tai ruotsiksi byssling (pusla), on Made in Great Britain.

Ruotsista tosiaan tulee pusla tilauksesta (nippelitietona, että 3. osa, joka tähän tulee Ruotsin varastosta).
Bilian tietokone ei tuntenut osanumeroa, mutta tietävä varaosamyyjä naputti tilauksen.  :)

Keskiviikkona klo. 10 aikoihin tilasin osat (puslassa se Ruotsin tilaus), niin tänään perjantaina oli osa klo. 08.12 noudettavissa.

Joku joskus haukkui Herttoniemen Biliaa, mutta palvelu on kyllä helvatan hyvää.
Itse olen kylläkin tilannut puhelimella osat, koska premiumisti helpompi tauolla soittaa, ja tilata.

Saimpa tänään hyväksyviä katseita ja hymyjä seiskalla, Bilian parkkiksella  :).

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #956 : 25.01.2014, 01:22:42 »
On muuten tämän "talven" yli -10 pakkasilla kuulunut sellainen rusahdus käynnistettäessä, yön jälkeen kylmänä.
Kabiinista on paha sanoa onko laturi vai startti.

Kummasta edellä mainituista ääni kuuluisi todennäköisemmin?

Itse veikkaan starttia, mutta päivän ensimmäisen startin jälkeen, ei rusahdusta kuulu,
vaikka auto olisi seisonut esim. 8 tuntia kylmässä.

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #957 : 14.02.2014, 17:03:41 »
Möhkölle ei ole tapahtunut huoltotoimenpiteitä, mutta jos nyt omaksi ilokseni laitan viestin.

Pientä ihmettelyä kuitenkin aiheuttanut, se että paisunta säiliöstä häviää pari desiä nestettä jokusen sadan kilometrin ajon jälkeen,
mutta järjestelmässä tuskin on vuotoa, koska hävikki on noin vähäistä, niin veikkaisin vahvasti, että syyllinen saattaisi löytyä paisuntasäiliön korkista. Sen tiiviste on nimittäin aika kovettunut, ja haperon näiköinen, että saattaa päästää höyryinä justiinsa sen pari desiä.
Se siis seuraavaksi tiskiltä.

Kuluvan kuukauden huoltotoiminpiteet olisivatkin tuo paisarin korkki ja öljynvaihto.
Lisäksi pitäisi tarviketakavalon jarruvalo ongelma selättää.

Pääsee koko polttimon muovikanta heilumaan, kun sormin kokeilee. Eli siellä on pirusti välystä, ja näin ollen ei kontaktia.
Ei auta edes se, että virtakampa ja kontaktiliuskat ovat orggisvalosta (tarvikevalossa on ohkaisempaa).
Joku patentti pitää sinne kehittää. Hassua kuitenkin, että parkki toimii...

Tänä vuonna ajattelin kuitenkin tehdä, niin että otan tarvike takavalosta parkin/jarruvalon muovin, ja liimaan sen alkuperäiseen josta se on rikki.
Pääsisi niistä tarvikeroskan ongelmista sillä.


Moottorin virittelyyn liittyen olen miettinyt sellaista, että jos äkkirikastumista ei tapahdu tänä vuonna, niin tuo kokonaisvaltainen moottoriremppa
jäisi tekemättä, ja laittaisi vain kannen, josta on siistitty kanavat, ja VX-nokan.

Siksikin näin, ettei "liikaa" rahaa upottaisi koneeseen, koska koppa on tällä hetkellä aika surkeassa kunnossa, ja vaatisi muutamasta kohtaa hitsailua ja sitten maalauksen kokonaan.  :facepalm:

Olisihan minulla intohimoja myös läväyttää auto osiksi, ja laittaa kuntoon rauhassa (koska tuskin kukaan muukaan tekisi, ja samalla saisi "ilmaiseksi" sen projekti auton  ::)) mutta vaatii tosiaan sen toisen käyttöauton, ja tallitilan.
 

Sellaista tällä kertaa.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3761
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #958 : 14.02.2014, 19:13:10 »
Pientä ihmettelyä kuitenkin aiheuttanut, se että paisunta säiliöstä häviää pari desiä nestettä jokusen sadan kilometrin ajon jälkeen,
mutta järjestelmässä tuskin on vuotoa, koska hävikki on noin vähäistä, niin veikkaisin vahvasti, että syyllinen saattaisi löytyä paisuntasäiliön korkista. Sen tiiviste on nimittäin aika kovettunut, ja haperon näiköinen, että saattaa päästää höyryinä justiinsa sen pari desiä.
Se siis seuraavaksi tiskiltä.
Vai ettei ny sit se lämppärin kenno kuse  ???
Moottorin virittelyyn liittyen olen miettinyt sellaista, että jos äkkirikastumista ei tapahdu tänä vuonna, niin tuo kokonaisvaltainen moottoriremppa
jäisi tekemättä, ja laittaisi vain kannen, josta on siistitty kanavat, ja VX-nokan.
Ei muuta ku toisen kannen hommaat ja työstät valmiiks :P sit ei tarvi ku vanha ottaa irti ja heittää uus tilalle ja auton säilyy ajettavana viikot :) Kannen vaihtaa alta päivän  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 745 SE -92 - valkoinen möhkö
« Vastaus #959 : 14.02.2014, 19:19:28 »
En usko olevan lämppärin kennon vikana, koska teki kuivemmallakin kelillä tuota, ja vettä ei ilmestynyt lattialle.
Nytkään ei ole vettä vuotanut lattialle, koska aina välistä "tyhjennän" kurakaukalot kengistä tulleesta vedestä.


Tosiaan toinen kansi tarkoitus hommata, ja työstellä kotosalla.  :)

 

Carcom Oy  Elekma