On se nyt uusinut vikakoodin 2-3-2, eli seos liian laiha tai suuri tyhjäkäynnillä.
Lambda-anturi ei enää vikakoodin aiheuttaja ole, koska uusi osa, ja mittasin signaalijohdostakin toimivaksi.
Isot pojat ovat kertoneet, että saattaa olla vähän hakuammuntaa sen jälkeen.
Kuitenkin voi ennen lambda-anturia oleva pakovuoto myös kuulemma laukaista vikakoodin.
Pakosarjantiivisteet ei ainakaan vuoda, kun ne vaihdoin viime viikonloppuna, ja ainakin silloin kun pakovuotoa oli, niin kierrätettäessä moottoria paikallaan, niin tyhjäkäynnille kun laski, alkoi tökkimään. Nyt uusilla tiivisteillä laskee nätisti tyhjäkäynnille, eikä töki.
Eli aika klassinen pakovuodon oire oli, kun kaasun virtauksen hidastuessa alkoi falskaamaan, ja seokset meni persilleen.
Vanhanliiton kikalla suihkin crc-sumua pakopuolelle, ja "tsupsua" ei tullut, niin oli silläkin tarkastuksella tiivis.
Samalla tuli suihkittua imuapuolta, muttei ollut vuotoa sielläkään.
Tyhjäkäynnillä vähän röpöttää, niin pako- ja imupuolen ollessa nyt ainakin riittävän tiiviit, niin kyllähän se sitten siltä väärältä seokselta vaikuttaa.
Sellainenkin vaihtoehto tuossa on, että polttoainepumppu ei tee enää tarpeeksi painetta.
Siellä on se "legendaarinen" Motonetin kiinalainen tarvike. 2 vuotta se on siellä surissut, ja kuuleman mukaan suurin osa kyseisistä pumpuista on lauennut siinä 1 vuoden käytön jälkeen.
Boschin pumppu kustantaa noin 120 - 160e (riippuen paikasta), ja Motonetin kiinalainen 65e.
Kuitenkin se Boschin pumpun pitäisi kestää ainakin 10 vuotta, niin valinta on aika selvä mikä se seuraava pumppu tulee olemaan.
Sitä paitsi tuon tarvikepumpun kanssa joutuu kikkailemaan ja tekemään "patentin", että se pysyi pumpun telineeseen, koska tarvike on pituudeltaan lyhyempi. Eli ei ihan merkkikohtainen osa.
Professional Parts Of Sweden (eli made in China) oli sekin pumppu, ja ei herätä näissä piireissä luottamusta, mutta joku osa tullut sen nimellä rahanpuutteessa ostettua.
Mutta jos sen polttoainepumpun nyt kokeilee Boschiin vaihtaa, kun tässä seuraavan kerran saan tilille rahaa.
PS. Uusin Motonetin Professional Parts Of Sweden -kokemus on takaluukun pumput.
Toimii yhtä huonosti kuin edelliset tehtaan asentamat, 22 vuotta vanhat kaasut, sillä erotuksella, että luukku ei tipu niskaan,
ja nousee 3/4 osaa liikematkasta "omin voimin".
Kunnossa olevien laatupumppujen olen nähnyt vetävän luukun ylös puolesta matkaa.
Ei kyllä ollut ylläri, joutaa kaikki tarvikeosat tässä "taivaaseen" kun pääsee alkamaan projektia/entisöintiä.
Nyt jos arvon lukijat ihmettelevät esim. "tilitystä" siitä vikakoodista, ja sen mahdollisista syistä, niin meikäläisellä on ollut tapana alustaa asia niin, että vian oireet (mitä itse havainnut) tulevat esille, ja jälkeen päin jos tarvitsee omaa "huoltokirjaa" kaivella, niin saa selville mitä tuli tehtyä, milloin ja miksi.
Tällä kertaa ei muuta.