Olen tätä sinun showroomia alusta asti seurannut ja aina ihmetellyt, että miksi ihmeessä laitat aina sitä original osaa tähän? Eikö tarvike osakin ajaisi asiansa tällaiseen muutaman sadan arvoisessa autossa??! Itse ainakin olen kelpuuttanut näissä omissa käyttiksissä nuo tarvikeosatkin ja hyvin rokkaa niilläkin. Mutta kukin tyylillään.
Jees. Aina saa kysyä, ja en siitä suutu.
Enkä nyt ihan kaikkea orggiksena osta, mutta aika paljon noita konehuoneen puolen osia kuitenkin, vaikka sielläkin on tällä hetkellä jotain tarvikeosia (osa tiivisteistä ja hihnat).
Lähinnä on tullut mieliteko ostella originaali osia, koska aika paljon tykkään tehdä taustatutkimusta tarvike vs. orggis.
Käytännössähän niillä tarvikkeillakin porskuttaisi, mutta itselle on ainakin konehuoneen puolelle ostetut orggisosat ja orggis vesihana
tuoneet jonkinlaista mielenrauhaa (joka saattaa olla suurin syy niiden osteluun, ja osa tarvikeosista ei ole aina kestänyt ihan niin kuin on pitänyt).
Mutta kukin tyylillään, niin kuin sanoit.
Tuli oltua viime viikko muualla, niin veli ajeli Volvolla sen aikaa, ja sanoi ettei se nyt ollut vuotanut jäähdytinnestettä.
Oli paisarista kuitenkin noin 2 desiä hävinnyt, ja konehuoneen tutkin tarkasti, mutta ei näkyvää vuotokohtaa.
Ainoa asia mikä häiritsi oli, että alavesiletku ei ollut ihan pohjassa jäähdyttimenlähdössä, niin sen tyrkkäsin kunnolla paikalleen.
Tuskin sieltä kuitenkaan tihunnut, mutta tuli sekin tehtyä.
Jatkan kuitenkin edelleen tilanteen seurantaa.
Saisi tältä vuodelta loppua jäähdytinnesteen vuotaminen...
Hassuin homma oli, kun tänään käyttelin Volvoa, niin ei ole pitkään pitkään aikaan käynyt noin erinomaista tyhjäkäyntiä, mitä se kävi nyt.
Vaikka kuinka kuuntelin, niin ei kuulunut mitään sivuääniä.
Mitään sille ei ole välissä tehty, niin ehkä taas henkimaailman juttuja.
Skandixin paketti oli viime viikolla kiikutettu ovelle, ja siellä oli siis etuputkenkiinnike tarpeineen.
Sen asentelen tässä kuluvan viikon aikana.
Viime viikolla isä kävi Volvolla työmaalla pienessä kiireessä, ja oli motarilla ajanut, ja tiesi kertoa että kun kierrokset ovat 4000 rpm, niin kardaani jyristää.
Nopeutta tuossa on ollut aika tarkasti 150 km/h, ja itse en autolla niin kovaa ole päästellyt, niin ei ole tullut huomattua.
Eli aikas varmasti tukilaakeri tai tukikumi siellä ilmoitti itsestään.
Tänään tuli itse ajettua motarilla itse maksimissaan 130 km/h, niin ei mitään oireita.