Ei mitään tähdellistä, mutta kirjoittelen kokemuksia.
Nyt olen harjoittanut lisää empiiristä tutkimusta viallisen virtalukonpohjan kanssa,
niin yön jälkeen aamulla normaalisti käyntiin, kun solenoidin johto startissa kiinni (siis ilman hyppyjohtoa).
Ajelin noin 16 kilometriä, ja sammutin. Silloin lähti myös ilman hyppäriä käyntiin.
Eli tuossa on joku suhde starttausten ja kilometrien suhteessa, jolloin se virtalukonpohja lämpenee tarpeeksi,
jolloin tulee "tappiin", eli ei toimi.
Ihan mielenkiinnosta olen tuota siis kokeillut, vaikka aika turhaa, kun vika on tiedossa.

Huomattavissa on kuitenkin myös, että silloin, kun ajelee kauemmin, ja ei enää normaalisti käynnisty,
niin virtalukonpohja johtaa lämmön koko virtalukkoon, jolloin se on avaimenaukkoon asti suht lämmin.
Eli mysteerisesti se vetää jotenkin oikosulun tapaisen jossain vaiheessa, vaikka kylmänä johtaakin virtaa,
ja virtalukko toimii muuten täysin normaalisti. Johdoissa ja virtalukonpohjan liittimessä ei ole vikaa.
On nämä välillä jänniä, ja itsellä ollut kuitenkin sellainen periaate,
että ennen uuden/toimivan osan vaihtoa olen kuitenkin halunnut selvittää, että missä ja miksi se vika oli alunperin,
niin saattaa säästyä sitten yllätyksiltä, ja oppii samalla jotain.

Ensi viikolla kokeilen Bilian verkkokauppaa ensimmäisen kerran.
Tein osalistan:
1336255: Vesipumpun tiiviste (pumpun ja kannen väliin) 4,57e
1378491: Vesipumpun tiiviste (pumpun ja lohkon väliin) 7,56e
418411: Vesiputken tiiviste (vesiputken ja vesipumpun väliin) 3,45e
9447805: 740 1984-1992 käynnistyskosketin (virtalukonpohja) 114,96e
981680: Laturin kiilahihna 14,69e (oli hampaiden välistä halkeillut, ja menee samalla, kun en muualta jaksa ostella yhtä hihnaa)
Postimaksun, ja Klarna laskun kanssa yhteensä 157,19e.
Laskin, että +/- 0, jos soittelisin tilaten Autosalpaan puhelimella, ja kävisin sitten x päivien päästä autolla hakemassa.
1378491 ja 9447805 eivät tosin olleet tällä hetkellä varastossa, mutta päivä tai kaksi siinä on yleensä mennyt osan saannissa pääkaupunkiseudun myymälään, jos Ruotsin varastosta on se suoraan löytynyt (toivottavasti käy tuuri ja löytyy sitten...).
Tosin lähimpään Autosalpaan (Porvoo) osien tullessa on ollut päivän tai kahden viive verttatuna siihen,
että osan olisi saanut samana Helsinki/Espoo/Vantaa akselilla, jos osa on löytynyt Vantaan varastosta.
Eikä tämäkään nyt yllättänyt. Silloin kun olin Helsingissä koulussa, niin shoppailin orggis osat Herttoniemen Biliasta tuon takia.
Mutta se tästä löpinästä.
Seuraavan kerran tulee todennäköisesti tekstiä sitten, kun Biliasta tulee osia.