KL-varaosat  Race.fi

960 käsijarrun toispuoleisuus-ongelma

  • 6 Vastauksia
  • 6950 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eraseri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
960 käsijarrun toispuoleisuus-ongelma
« : 20.01.2011, 10:40:41 »
Hoi!

Kertokaapas gurut mikä voisi multilink-perällä varustettua 960-farmaria vaivata kun käsijarru kuskin puolella ei meinaa pitää.

Katsastuksessa käsijarru ei pitänyt kuskin puolella ollenkaan, hantarin puolella piti hyvin

Vaihdoin kuskin puolelle uuden vaijerin ja kengät sekä hioin paperilla levyn(rummun) jarrutuspinnan eikä kuskin puoli edelleenkään kiristy yhtä hyvin kuin hantarin puoli. Kiristelin myös käsijarrua siitä ainoasta säädöstä keskikonsolista.

Eli tätä nykyä käsijarru kuskin puolella pitää jonkin verran. Jos kaksin käsin vedän tuon käsijarrun ylös, ei kuskin puolen rengasta jaksa käsin pyöritellä. Toisaalta jos vedän viisi naksua käsijarrua ylöspäin on kuskin puolen rengas hyvin pyöriteltävissä, mutta hantarin puoli ei pyöri mihinkään.

Onko käsijarrun "kiristysosan" asennolla mitään väliä? Eli sillä osalla johon käsijarruvaijeri levyn sisällä tulee kiinni. Huomasin, että sehän mahtuu olemaan siinä molemminpäin, tätä nykyä liikkuva koukku osoittaa ylöspäin.

Kiitos avusta / vastauksista

-Eraseri-

Poissa bolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 käsijarrun toispuoleisuus-ongelma
« Vastaus #1 : 20.01.2011, 22:04:07 »
ei tietoa volvoista mutta luulisi olevan sillä pyörän/vaijerin päässä säätö josta saa jarrua lähemmäksi

hevonen

  • Vieras
Vs: 960 käsijarrun toispuoleisuus-ongelma
« Vastaus #2 : 21.01.2011, 10:00:59 »
Onko käsijarrun "kiristysosan" asennolla mitään väliä? Eli sillä osalla johon käsijarruvaijeri levyn sisällä tulee kiinni. Huomasin, että sehän mahtuu olemaan siinä molemminpäin, tätä nykyä liikkuva koukku osoittaa ylöspäin.
Hoi! Taas kun muistais... Siihen osaan mihin vaijeri tulee kiinni on tapilla nivelöity se isompi klimppi. Sen isomman osan sivussa on nuoli jonka tulee osoittaa ylöspäin.
No persaus, tossa on jonkunlainen kuva.



Niin ja ainoa säätöhän noissa on siellä kahvan tykönä, ellei joku oo ite laittanut säätöruuvia kenkien väliin sen raudan tilalle. ;) On muuten hyvä hökötys, kyllä alkaa jarru pitämään. Niitä saa motonetista, on muistaakseni luettelossa vain 200 sarjan kohdalla mutta samat romuthan noissa on.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2011, 10:03:40 kirjoittanut hevonen »

Poissa Eraseri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 käsijarrun toispuoleisuus-ongelma
« Vastaus #3 : 21.01.2011, 12:41:02 »
Jahas jahas, kiitoksia vastauksista!

Itse en tuota nuolta bongannut kun vaihtelin vaijeria, täytyypä varmaan avata uudestaan ja tarkistaa.

Täytyy myös hakea tuollainen säätöruuvi, kyllähän sillä jarrun saisi pitämään

jatketaan harjoituksia

hevonen

  • Vieras
Vs: 960 käsijarrun toispuoleisuus-ongelma
« Vastaus #4 : 21.01.2011, 17:01:15 »
Nojep, eipä tuota nuolta yleensä näykään, on sen verran kevyttä korroosiota pinnoissa...
Mutta tuosta näkee asennon ja siitä kun sulkee tuon systeemin, pitäis mennä oikein. O0

Poissa Eraseri

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 käsijarrun toispuoleisuus-ongelma
« Vastaus #5 : 22.02.2011, 22:59:40 »
Homma korjaantui kun hitsasi 3mm lisää tavaraa toisen puolen käsijarrun vastakappaleeseen, tämän jälkeen ero puolien välillä oli... 0 %!  :pomo:

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: 960 käsijarrun toispuoleisuus-ongelma
« Vastaus #6 : 23.02.2011, 01:10:40 »
Just. Itsellä oli juuri pähkäilyä näiden kanssa kun oli koottu miten sattuu ja erilailla molemmat. >:( Minulla oli taas oikea puoli täysin sökö ja kenkien pinnat murusina. Nyt on uudet vaijerit ja muut sälät, kunhan tarkenisi laittaa sen nippuun että pääsee hoitamaan tuota etuosaa autosta ja sitten pitää fiksata noita kukkasia takaluukusta ja vas helmoista.. :)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Elekma  Autoracing