Carcom Oy  Elekma

Miten 240sen perä amazoniin, orgis tukivarsilla, ja 240sen navat eteen?

  • 5 Vastauksia
  • 3675 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Niin. Tuossa otsikossahan oli, mitä kysyn.

Voisiko olla perää semmosessa hommassa, että irrottaisi aman perästä ne kiinnikkeet ja jousenkupit + iskarien kiinnitykset ja hitsaisi ne 240sen perään kiinni. Meneekö katsastuksesta läpi?

Onko perien pituudessa miten isoa eroa, ja meneekö kardaani paikoilleen?

Sitten, ne etupään hommat. Kun pitäisi saada sama jako kun takanakin.
Mitenhän saisi vaihdettua osaa sen verran, että menisi 240sen jäähdytetyt jarrut paikalleen.

Kiitos jo etukäteen!
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
En tiedä tänä päivänä miten käytäntö näissä, mutta -90 luvulla tein välikoppa escoon perän vaihdon volvosta johon piti lupa hakea AKE:lta (Trafi). Samalla tein nelilinkit ja vaihdoin kierrejouset taakse. Muutoksien jälkeen konttorille paperien kanssa ja muutoskatsastuksella homma ok. Nyt pitää noista tukivarsista ja korvakkeista olla joku eri todistus lujuudesta lisäksi. Esim ralliautoihin reaktiotankoja, linkkejä ym myymälästä tilatessa, tulee todistus paperit mukana. Ne kun pitäis olla jotenkin 'tehdastekoiset' tms. Mitenköhän 100srj etunavat kävisi? Sama jako silloin.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
100-sarjalaisen jarrutkin kävisi kyllä.
200-sarjalaisesta tulisi vaan paljon halvemmaksi.

Kyllähän näitä on tehty, kai joku tietää.

Tai sitten tekee vaan niin huolella, ettei inssi huomaa mitään... :pomo:

Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Voisiko olla perää semmosessa hommassa, että irrottaisi aman perästä ne kiinnikkeet ja jousenkupit + iskarien kiinnitykset ja hitsaisi ne 240sen perään kiinni. Meneekö katsastuksesta läpi?

Onko perien pituudessa miten isoa eroa, ja meneekö kardaani paikoilleen?

Juuri noin niitä on tehty ja täysin laillista. Katsurilla ei ole mitään sitä vastaan, kunhan hitsisaumat vaan ovat luotettavasti hitsattu.



Kardaanin laippa on eri kokoinen, mutta jos haluaa pysytellä Aman orkkis kardaanissa, niin 200:n perään voi vaihtaa pienemmän laipan Amazonin perästä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Eteen 240 navat vanhan mallisilla laakereilla. Sisempään laakeriin väliholkki. Poraa 240 satulan kiinnitysreiän suurentaminen 1/2" pultille. B20 Amazonista (69-70) jarrusatulan kiinnityslevyt.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Eteen 240 navat vanhan mallisilla laakereilla. Sisempään laakeriin väliholkki. Poraa 240 satulan kiinnitysreiän suurentaminen 1/2" pultille. B20 Amazonista (69-70) jarrusatulan kiinnityslevyt.

Onko jollaikin yksityiskohtaisempia ohjeita, kuvia jos saisi, olisi hyvä.

Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi