Todettu on useampaan otteeseen, että H4-bixenoneista maksaa niistä "pitkistä" turhaan. Valokuvio menee lähes poikkeuksetta perseelleen
pitkällä valolla, jos säätää lyhyen toimimaan oikein. Vica versa, jos säätää pitkän oikein. Suosittelisin itse H4-valolliseen autoon H4-singlexenoneita lähivaloon, ja erilliset lisäpitkät xenoneilla. Esim. 940:een ko. operaatio onnistuu varsin kivuttomasti ulkonäköä pilaamatta.
Itse vietän myös suht reilusti aikaa tien päällä ja käytännössä aina pimeän aikaan. Mitkään vastaantulleet valot eivät ole häikäisseet, jolleivat päällä ole olleet pitkät tai muuten päin hanuria suunnatut valot. Itse käännän katseen aina tien oikeaan reunaan auton vastaan tullessa, ja suosittelen samaa myös muille. Jopa ne haprastuneet ja hiekkapuhalletut 6V jännitteellä palavat H4.set häikäisevät, jos niihin päin tuijottaa.
Tuli vielä tuosta 100W polttimoiden laittamisesta mieleen eräs näkökanta. Luulisin, että pitkissä 100W polttimo ei niin nopeasti tuhoa umpiota, koska pitkiä harvemmin käytetään esim. seistessä liikennevaloissa paikallaan. Näin ollen umpio jäähtyy huomattavasti paremmin, kun kokoajan ajoviima jäähdyttää sitä. Toimiva setti kesät talvet voisi olla tavan 55-60W polttimo lähivaloissa, ja 100W pitkissä. Tosin polttimon vaihto on sen verran nopsa homma tehdä, että kannattaa varmaan vaihtaa keväällä kaikki polttimot laillisiksi ja syssymmällä taas toisinpäin.

Xenoneja suosisin kuitenkin itse, ja pitäisin huolen joka tapauksessa, että suuntaus on kohdallaan.