Jos välttämättä haluaa askarrella autossa ajon aikana niin voihan sen jäähdytyksen sammuttaa omatoimisesti hieman ennen määränpäähän saapumista, lienee toi automatiikan hoitama kennon kuivaus vasta näissä uudemmissa koslissa. Tämä menee kyllä jo samaan sarjaan kuin automaatilla käsin vaihtaminen...

Mutta on toki yksi ratkaisu asiaan.
Kennon löyhkääminen taitaa olla enemmänkin näiden vähemmän ajavien ongelma? Auto seisoo paljon ja ajomatkat lyhyitä?
Ei meillä haise ilmastointi kummassakaan autossa vaikka niihin ei kosketa yhtään turhaan, eikä kumpikaan noista vanhuksista kuivaa itseään. Ajetaan reilusti ja yleensä kymmeniä kilometrejä kerralla. Raitisilmasuti pyritään vaihtamaan keväisin.
Kustannuspaikalla uudehkot pakut haisee koska niillä ajetaan todellista pätkäajoa. (lentokenttä)
Tuossa olikin jo vääntöä kosteudesta, kennon pinnasta suorastaan valuu vettä kun sopivalla säällä viilennetään. Katsokaa vaikka sinne kotteronne alle, auton alle kertyvä vesi tulee juuri siitä jäähdytyskennon pinnasta. Toki se voi olla syylarikin joka vuotaa...
