Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 D5 Jakopää vaurio

  • 10 Vastauksia
  • 14863 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kuukkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
V70 D5 Jakopää vaurio
« : 21.01.2011, 22:58:48 »
Hei, Tätä uutta foorumia on tullut seurailtua nyt muutaman viikon ajan ja kivaltahan tämä näyttää. :hello:

Tässä syy tähän ensimmäiseen viestiin. V70 D5 2002 jolla ajettu 490. Jakohihna vaihdettu viime kesäkuussa(460) ja eilen auto jätti tielle. Syynä kiristimen rikkoutuminen. Mikä mahtaa olla korjaamon kanta asiaan? Kuitti on tallessa työstä ja korjaamo on Fixus, AD yms tunnettuun ketjuun kuuluva. Enempää en vielä kerro korjaamosta mutta jos he yrittävät jotain minulla maksattaa niin huono kello kuuluu kauas ;)
« Viimeksi muokattu: 21.01.2011, 23:11:14 kirjoittanut Kuukkeli »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 Jakopää vaurio
« Vastaus #1 : 21.01.2011, 23:38:11 »
Hei, Tätä uutta foorumia on tullut seurailtua nyt muutaman viikon ajan ja kivaltahan tämä näyttää. :hello:

Tässä syy tähän ensimmäiseen viestiin. V70 D5 2002 jolla ajettu 490. Jakohihna vaihdettu viime kesäkuussa(460) ja eilen auto jätti tielle. Syynä kiristimen rikkoutuminen. Mikä mahtaa olla korjaamon kanta asiaan? Kuitti on tallessa työstä ja korjaamo on Fixus, AD yms tunnettuun ketjuun kuuluva. Enempää en vielä kerro korjaamosta mutta jos he yrittävät jotain minulla maksattaa niin huono kello kuuluu kauas ;)

Toivottavasti korjaamon kanta on se, että maksavat homman, kun on hyvin todennäköistä, että sylinterikansi on oikeasti entinen ja täytyy vaihtaa (käytännössä lähes aina venttiilien hydraulipainimien syvänteiden reunat halkeaa)
Huonolla tuurilla myös lohko täytyy vaihtaa, johtuen siitä, että välillä vastaavan vaurion sattuessa on lohkosta murtunut pala siitä, mihin kiristimen pultti tulee.

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 Jakopää vaurio
« Vastaus #2 : 22.01.2011, 12:03:15 »
Mitä kaikkea on vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä.

Suora lainaus kuluttajaviraston sivulta


Jakohihnan katkeaminen

Kuluttajavalituslautakunnan (nykyisin Kuluttajariitalautakunta) vakiintuneen tulkinnan mukaan jakohihnan pitää kestää vähintään valmistajan laatiman huolto-ohjelman mukainen
vaihtoväli. Jos hihna katkeaa aikaisemmin, kyseessä on virhe. Myyjän korjattavaksi tulevat
tällöin myös hihnan katkeamisesta aiheutuneet seurannaisvahingot, yleensä moottorinkorjauskustannukset. 
Vaikka kuluttaja ei olisi vienyt autoa huoltoon ennen jakohihnan vaihtovälin täyttymistä, sillä ei ole vaikutusta myyjän vastuuseen. Poikkeuksena ovat tilanteet, joissa vika olisi ollut
ennakoitavissa huolto-ohjelman mukaisessa tarkastuksessa.


Sinun tapauksessa hihna kesti 30 tkm :'(

Jos huoltokirjasta tai kuitista selviää mitä on vaihdettu, niin voisitko kertoa meillekkin -H-
« Viimeksi muokattu: 22.01.2011, 12:05:43 kirjoittanut wptimppa »
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa Kuukkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 Jakopää vaurio
« Vastaus #3 : 22.01.2011, 19:28:43 »
Hihna, vesipumppu, kiristin ja ohjainrulla on vaihdettu tuolloin kesäkuussa. Ennen hinurin tilausta eräs asentaja otti kopan irti ja sanoi kiristimen rikkoutuneen. Hänen mukaansa varaosan maahantuoja on vastuussa. Saas nyt sitten nähdä miten käy. Ensi viikolla korjaamo ottaa auton työnalle.

Poissa Major

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
Vs: V70 D5 Jakopää vaurio
« Vastaus #4 : 25.01.2011, 13:41:37 »
Eukon velipojalle kävi samanlailla TDI-matukan kanssa,
tarvikeosan maahantuoja korvasi koko remontin ilman tappeluita...
Hintaa tuli joku 3500 euroa...
-- Tuontiautoja avaimet käteen -- ViaCar.fi -- Ohjekirjoja & Xenon ballasteja & Volvon soittimia kaupan --

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
Vs: V70 D5 Jakopää vaurio
« Vastaus #5 : 30.01.2011, 20:30:52 »
Onko korjaamo ilmoittanut vielä mitään?
« Viimeksi muokattu: 30.01.2011, 20:34:28 kirjoittanut Sami K. »
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa Kuukkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 Jakopää vaurio
« Vastaus #6 : 31.01.2011, 20:26:20 »
Korjaamon mielestä auto on kunnossa mutta näin asia ei ole. Auto menee tarkempiin tutkimuksiin perjantaina. Olkoon tuossa pihassa siihen asti. Onneksi autoja on taloudessa vain tuo yksi...

Poissa Kuukkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 Jakopää vaurio
« Vastaus #7 : 23.02.2011, 20:52:38 »
Toivottavasti korjaamon kanta on se, että maksavat homman, kun on hyvin todennäköistä, että sylinterikansi on oikeasti entinen ja täytyy vaihtaa (käytännössä lähes aina venttiilien hydraulipainimien syvänteiden reunat halkeaa)
Huonolla tuurilla myös lohko täytyy vaihtaa, johtuen siitä, että välillä vastaavan vaurion sattuessa on lohkosta murtunut pala siitä, mihin kiristimen pultti tulee.

Nyt asia vihdoin selvinnyt. Kiristimen rikkoutumisen takia sylinterikansi mennyt korjauskelvottomaksi. Lohko on jäänyt ehjäksi. Korjaamo ehdotti seuraavaa.  Heillä on tiedossa joku koneistamo jolla myynnissä kansi johon on uusittu ainakin venttiilit. Mitään kustannuksia minulle ei korjauksesta tule joten hyväksyin ehdotuksen.

Vähän vaan jää mietityttämään pitäisikö samalla kiertokanget tarkistaa heittokellolla tms. menetelmällä?..
 
Tuleeko kenellekkään mitään muuta mieleen?
« Viimeksi muokattu: 23.02.2011, 20:55:01 kirjoittanut Kuukkeli »

Poissa Kuukkeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 Jakopää vaurio
« Vastaus #8 : 26.02.2011, 18:25:51 »
Nyt kun kone oli auki niin samalla uusittiin männänrenkaat ja tehtiin(ilmeisen kevyesti) hoonaus. Tähän tuli päädyttyä kun korjaamo sitä sopuhintaan suositteli. Mutta sisäänajosta haluaisin kuulla mielipiteitä. Miten renkaat "löytyvät paikkansa" parhaiten?

-Mineraali vai synteettinen öljy
-Monenko km. jälkeen öljynvaihto
-Rauhallista ajoa vai välillä kiihdytyksiä ja moottorijarrutusta(automaatilla?..)

Kai tämä tuli oikeaan osioon..

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: V70 D5 Jakopää vaurio
« Vastaus #9 : 26.02.2011, 22:05:02 »
"kevyt hoonaus"?

Rauhallista ajoa vaan aluksi ilman korkeita kierroksia, normi öljyillä. Nykymoottoreilla tuo sisäänajo on vähän niin ja näin, kyllä ne sinne sitten asettuu. Ennen vanhaan oli monimutkaisempaa kuten kuvailit.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: V70 D5 Jakopää vaurio
« Vastaus #10 : 27.02.2011, 03:39:33 »
Nyt kun kone oli auki niin samalla uusittiin männänrenkaat ja tehtiin(ilmeisen kevyesti) hoonaus. Tähän tuli päädyttyä kun korjaamo sitä sopuhintaan suositteli. Mutta sisäänajosta haluaisin kuulla mielipiteitä. Miten renkaat "löytyvät paikkansa" parhaiten?

-Mineraali vai synteettinen öljy
-Monenko km. jälkeen öljynvaihto
-Rauhallista ajoa vai välillä kiihdytyksiä ja moottorijarrutusta(automaatilla?..)

Kai tämä tuli oikeaan osioon..

Minä laittaisin hyvälaatuisen mineraaliöljyn ja ajaisin sillä vaihtelevalla kuormituksella n.500km ja sitten suodattimen vaihto ja synteettiset kehiin. Paljolti sopeutuminen on tietysti kiinni hoonauksen karkeudesta, mutta nopeiten homma hoituu ylläkuvatulla tavalla. Tärkeintä on vedättää sopivati isoimmalla vaihteella ja sitten löysätä kaasua ja nämä epäsäännöllisesti jokusen kerran. Mineraaliöljy juuri siksi, että sillä saadaan nopeasti männänrenkaat asettumaan sylinteriin. Synteettinen kun on "liian" hyvää tähän.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Autoracing  KL-varaosat