Kulkukoira  Proturbo

740 öljyinen jakopää

  • 70 Vastauksia
  • 28625 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #45 : 20.05.2012, 00:00:07 »
Aiemmin tässä ketjussa on vaan maininta, että "näyttää isolle tiivisteelle". Mutta meinaan, että tuleeko se sieltä jotenkin mukana tai tippuuko se paikalleen laitettaessa? Vai eikö sitä vaan pidä mennä mitenkään sorkkimaan?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #46 : 20.05.2012, 09:59:17 »
Aiemmin tässä ketjussa on vaan maininta, että "näyttää isolle tiivisteelle". Mutta meinaan, että tuleeko se sieltä jotenkin mukana tai tippuuko se paikalleen laitettaessa? Vai eikö sitä vaan pidä mennä mitenkään sorkkimaan?
Ei tule mukana jos vain sen mustan purkin irroitat ja nostat pois.
Siellä on vain yksi irtotiiviste ja se on o-rengas. Se joka "näyttää tiivisteelle" on se kumilätty joka jää lohkoon ja josta jatkuu se letku kampikammioon, sitä ÄLÄ mene ronkkimaan irti, Jos sen kiskot pois, se alas menevä letku irtoaa tai tulee irti pidikkeensä takaa ja sitä ei kyllä takaisin laita ilman öljypohjan iroitusta.

Voit kokeilla ennen pöntön irroitusta onko se huohotus auki. Irroita se liekkilukkohaaroituksesta tuleva letku sieltä ilmanputsarilta/ imuletkusta mallista riippuen.. Sitten vaan huulet suppuun ja puhallat reippaasti letkuun. Pitäis tuntua melko paljon vastusta. Sitten öljyntäyttökorkki irti ja sama puhallus, jos vastusta ei tunnu nimeksikään huohotus on auki.
Jos ahistaa, se on tukossa. :o

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #47 : 21.05.2012, 22:05:58 »
Otin letkun siitä kaasuläppäkoteloa ennen irti ja puhalsin alkuunsa ilman, että oli öljyntäyttökorkki auki. Se perhana puhaltaa takasin pahan hengen sieltä  ;) Sitte korkki auki ja uus puhallus ja ihan alkuunsa pani hanttiin, mutta sitte jotain irtos jostain ja rööri aukes. Suurin toivein tien päälle ja vuotaa se edelleen. V**tuunnuksissani tungin koneeseen Valvolinen stop engine leak tjsp litkua pullollisen. No kuitenkin vuotaa edelleen, en irrottanu pönttöä vielä tänään (joskus on paremapaakin tekemistä kuin Volvo), mutta huomasin, että öljykorkistakin hönkii öljyä pihalle ja päällisin puolin tiiviste näytti olevan ihan ok. Mähän puhalsin siitä letkusta noin niinkun väärään suuntaan, eli voihan siellä olla jotain, joka imeytyy sitten tukkeeksi. En kokeillu imeä, enkä kokeile - ennemmin irrotan sen pöntön.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #48 : 22.05.2012, 20:30:58 »
Nyt on purnukka irrotettu ja putsattu, eikä ainakaan huohotus ole tukossa. Sieltä tuli kyllä jonkun verran semmosia mustia hiilenpaloja. Sai liuottimesta ja kärsseristä ja nyt on puhdas. Öljyä tulee nokalta edelleen ja vissiin enemmänkin, kuin aiemmin. Öljykorkilta ei höngi yhtä paljon enää.

Onko tuossa _mitään_ muuta, mikä vois vaikuttaa kuin veellään olevat stefat?
Mistä saa tuplahuulistefoja?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #49 : 22.05.2012, 22:24:59 »
etummainen nokan pukki jos sattuis oleen löysällä taikka ilman silikoni tiivistytstä vois vuotaa kanssa. tai sit jos on ihan varma että se tulee nokan ja stefan välistä, niin nokka-akselissa on ura jonka vanha stefa on syöny ja uusi tiiviste on samassa kohtaa. uus stefa toiseen kohtaan akselia siis korjaukseks. tai jos pukki vuotaa ni pukki käteen ja molempien pintojen pesu ja sipaisu moottorisilikonia. ja pukki kii.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #50 : 23.05.2012, 09:09:01 »
Voiko yksittäisen pukin avata ja sulkea tuosta vaan, ettei tartte muita ajatella sen kummemmin? Tiivistekeskukselta (eli Etrasta) löytyy näköjään ainakin nokka-/apuakselin stefakokoa korkeapainestefaa ja leveyttä näytti olevan myös 7,5mm, joten jos laittais vielä semmoset, mikäli nyt jotenkin selviää, että riittääkö niissä kehänopeus. Samalla tietty kattois noi venttiilinvälykset.
Onko tämä sopivaa silikonia siihen pukkiin vai pitääkö sinne laittaa jotain muuta? Tai pelaako Hylomar Blue siellä?
« Viimeksi muokattu: 23.05.2012, 09:11:20 kirjoittanut jpajula »
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #51 : 24.05.2012, 10:10:30 »
Oisko paha homma vaan vaihtaa se nokkakepin stefa volvolaiseen? Olikohan 11 eur sinisellä (hatara muistikuva) ja lopettaa kiroilu?
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #52 : 24.05.2012, 18:14:46 »
Oisko paha homma vaan vaihtaa se nokkakepin stefa volvolaiseen? Olikohan 11 eur sinisellä (hatara muistikuva) ja lopettaa kiroilu?
Noku tää on just se mitä on jo tehty (kelaat tuolta noi kolme muuta sivua läpi, niin löytyy räpellykset).
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #53 : 24.05.2012, 20:37:23 »
Ettei venttiilikopan kulmista kuse (siis siitä kohtaa mistä koppa tekee mutkan nokkapukin päälle)? Toisaalta stefan ei paljon tartte olla vinos kun vuotaa. Varsinkin jos akseliin on kulunut ura, niin stefa ei tiivistä kunnolla jos toinen reuna on uras ja toinen vähän sivus.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #54 : 25.05.2012, 08:17:49 »
Ei ainakaan sille näyttäis ja enemmänkin mietityttää, että milläköhän "tiiviste"-aineella se on laitettu, kun aikas kovaa mönjää oli se mitä olis siitä reunasta valunu kannen sivuun. Tuo ura tässä nyt kyllä on mielessä ja mä jo kyselinkin, josko joku tietäis mistä sais tuplahuulistefoja, jolloin todennäköisyys sille, että molemmat huulet on urassa, on pienempi. Vai onko nimenomaan esim. tiivistekeskuksen myymät korkeapainestefat nimenomaan semmosia tuplahuulia?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #55 : 25.05.2012, 12:18:55 »
Jepajepa. Soittelin tiivistekeskukselle ja noi tuplahuulistefat voi unohtaa. Ne on sitä varten, ettei se pöly ym. shaisse mene sinne sisälle, eikä öljyn sisällä pitämistä varten. Sviddu, vesivaseliinia siihen stefan päälle ;D Nooh, uudet stefanit paikoilleen, koska noita ei saane ehjänä kuitenkaan siirrettynä. Menee se helpommin, kun nyt on kuitenkin kerran tehny jo tuon homman.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #56 : 25.05.2012, 17:34:12 »
Kyllä sen orggiksella tai laadukkaalla tarvikkeella (esim payen, goetze) saa tiiviiksi kun stefa on aivan tasan suorassa akseliin nähden, joku lattarauta tai muu linjaustyökalu on hyvä olla stefaa painaessa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #57 : 26.05.2012, 10:46:19 »
Juu, ajattelin naputella sen paikoillensa tommosella sopivan kokosella viemäriputken jatkokspalalla ja oikein laittaa jonkun spärdäriin ihan loppumilleille asti sinne väliin paikoilleen laittaessa. Pitää nyt kuitenkin kattoo toi ura sieltä akselista. Suoruus onkin sitten vähän niin ja näin, eli mittasin työntömitalla kyllä, että olis suorassa, mutta eipä se kaikkee kerro.

Mistä muuten saa tommosia laadukkaita silikonistefoja ihan vaan tarvikkeena noin millimitoilla ilmotettuna? Voishan tossa nokalla tulla kyseesen esim. 8mm levynen stefa, koska siinä olis kuiteskin tilaa.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #58 : 26.05.2012, 20:56:42 »
Tarkotin tasotyökalulla sitä, että painat sen tasoon sitä kannen etureunan koneistettua pintaa apuna käyttäen. Painat tavallaan se suoran osan kyljellä sitä, melkein mikä vaan koneistettu suora objekti käy.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 öljyinen jakopää
« Vastaus #59 : 31.05.2012, 08:49:57 »
Joo, se on näköjään se Volvon orkkistiiviste nokalla edessä sitten millin kapeampi kuin nuo tarviketiivisteet. Läpeeni ..ttuunnuattuani tuohon katiskaan en nyt viittiny lähtee siniseltä hakemaan uutta stefaa, joten löin jonkun samoilla mitoilla (joskin millin leveämmän) Rellun stefan sinne ny. Kattotaan pitääkö se, kun pitäs se ainakin hiukka eri kohtaan siellä asettua jo kokonsakin puolesta.
Mutta tuota semmonen kysymys, että kun mä silloin alkuun irrottelin sen nokan etustefan, niin eipä siellä öljyä ollu. Nyt sitä vähän jopa roiskahti sen stefan mukana. Kone tosin oli juuri ollu käynnissä, kun ajoin auton etupään pukeille, jotta mahtuu irrottelemaan startin. Eli puskeeko tuo jostain enemmän öljyä sinne kuin tarvis vai johtuuko vaan tuosta, että kone oli juuri noin tuntia aiemmin ollu käynnissä?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Proturbo  Autodiagnoosi