Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?

  • 126 Vastauksia
  • 77116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Topelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #75 : 24.04.2013, 21:59:24 »
Onkos Volvon alkuperöiset osat parempia kuin nuo LUK tai muut vastaavat. Vakavasti tekis mieli tilata ne Englannista n 1000€ alkuperäisinä. Vai löytyiskö jostain LUKoot halvempina?
« Viimeksi muokattu: 25.04.2013, 11:53:41 kirjoittanut Topelius »
V70 D5 vm 02 "optimoitu"

Poissa Jullext

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #76 : 04.05.2013, 14:56:33 »
Käviköhän tossa kytkin rempassa joku juttu,ajon aikana ja varsinkin kiihdyttäessä kuuluu jotain rohinaa tai vastaavaa meteliä,vapaalla ja kytkin pohjassa ääntä ei kuulu. Vauhtipyöräkö rikki 400km jälkeen?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #77 : 04.05.2013, 16:43:39 »
Onkos Volvon alkuperöiset osat parempia kuin nuo LUK tai muut vastaavat. Vakavasti tekis mieli tilata ne Englannista n 1000€ alkuperäisinä. Vai löytyiskö jostain LUKoot halvempina?

Samat rojut on Volvon laatikossa ku LUK:in laatikossa..

Käviköhän tossa kytkin rempassa joku juttu,ajon aikana ja varsinkin kiihdyttäessä kuuluu jotain rohinaa tai vastaavaa meteliä,vapaalla ja kytkin pohjassa ääntä ei kuulu. Vauhtipyöräkö rikki 400km jälkeen?

Mielenkiintosen kuulonen.. Onko kaikki paikat varmasti kiritty momenttiin? Ja vaihdoitko työsylinterin?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Jullext

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #78 : 04.05.2013, 16:46:52 »
En mä tehny mitään,pajalla vaihto painelaakerin,asetelman, kaksoismassavauhtipyörän. Kai se työsylinteri kuuluu toho kytkinpakettiin?

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4926
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #79 : 04.05.2013, 18:53:59 »
En mä tehny mitään,pajalla vaihto painelaakerin,asetelman, kaksoismassavauhtipyörän. Kai se työsylinteri kuuluu toho kytkinpakettiin?

Kiikuta pajalle takasin. Ei tuommonen normaalia ole, mulla ei kuulu mitään kahinoita tai rohinoita ja kytkimellä ajettu 20tkm
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa sibi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #80 : 02.12.2013, 15:39:23 »
Volvossa vaihdettu kytkin sekä kaksoismassa 150t km kohdalla. Nyt on mittarissa 286t km ja taas rohisee tyhjäkäynnillä. Moottorin äänetkin ovat muuttuneet oudoiksi siinä sivussa. Viikko sitten alkoi kuulua kytkin pohjassa ja moottorijarrutuksella rolinaaa ja kolinaa. Seuraavana päivänä mitään ei kuulunut ja autolla ajettukin sen jälkeen 500 km. Nyt pientä rohinaa kuuluu ilmeisesti kytkimen seudulta, koska jalallakin tuntuu polkimella selvästi.

Huomenna menossa tutkintaan, mutta kyllä on lujaa tekoa kytkin jos 100tkm kestää!

Auto on siis S40 2.0 D -04

Poissa iisakki889

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #81 : 02.12.2013, 19:43:59 »
Millä tavalla nämä kytkimen hajoamiset oireilee vai meneekö kerrasta kaput?

Poissa mikko1996

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #82 : 22.08.2015, 19:08:48 »
Ratti alkoi narisemaan kytkimen vaihos yhteydessä. Joku kirjoitti että taisi korjaajalla käydä perinteiset. Eli miten voi rasvata tai tehdä jotta se loppuu?!

Poissa MJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #83 : 26.08.2016, 21:42:09 »
Ostin joku aika sitten yksityiseltä alle 150tkm ajetun Volvo S60 2.4 125kW bensa vm.2005. Kaikki tuntui olevan kunnossa koeajulla, mutta nyt olen huomannut oireita kytkimeltä. Eli tässä keskustelussakin olevat oireet rallatuksesta tyhjäkäynnillä, jotka häviää kytkintä pohjaan painettaessa. Lisäksi pientä nykimistä silloin tällöin liikkeellelähdössä, eikä ilmene edes joka lähdössä. Vaatii juuri tietynlaisen liikkeellelähdön. Auto on ollut pienellä kylällä viimeiset yhdeksän vuotta ja nähtävästi pätkäajo on sitten tehnyt tehtävänsä kytkimen osalta. Sen verran on jäänyt epäselväksi, että käytetäänkö tuota kaksoismassallista vauhtipyörää Volvoissa myös näissä bensakoneissa vai onko näissä vain jousitettu levy? On niin perhanan kallis tuo kaksoismassakiekko, että jonkin verran alkaa harmittaa ruveta autoa näin pian korjauttamaan.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #84 : 26.08.2016, 21:57:15 »
Ostin joku aika sitten yksityiseltä alle 150tkm ajetun Volvo S60 2.4 125kW bensa vm.2005. Kaikki tuntui olevan kunnossa koeajulla, mutta nyt olen huomannut oireita kytkimeltä. Eli tässä keskustelussakin olevat oireet rallatuksesta tyhjäkäynnillä, jotka häviää kytkintä pohjaan painettaessa. Lisäksi pientä nykimistä silloin tällöin liikkeellelähdössä, eikä ilmene edes joka lähdössä. Vaatii juuri tietynlaisen liikkeellelähdön. Auto on ollut pienellä kylällä viimeiset yhdeksän vuotta ja nähtävästi pätkäajo on sitten tehnyt tehtävänsä kytkimen osalta. Sen verran on jäänyt epäselväksi, että käytetäänkö tuota kaksoismassallista vauhtipyörää Volvoissa myös näissä bensakoneissa vai onko näissä vain jousitettu levy? On niin perhanan kallis tuo kaksoismassakiekko, että jonkin verran alkaa harmittaa ruveta autoa näin pian korjauttamaan.

Kyllähän se kaksoismassalla on. Minun käsittääkseni kaikki volovot -99 eteenpäin ovat kaksoismassalla. Saksasta tai englannista osat, niin säästää huomattavan pennin. Itsellä sama remontti ensi viikolla edessä d5:seen. Uusiksi menee kaksoismassa, kytkinlevy, pultit, kampiakselin stefa ja "lommi", sekä painelaakeri. Kaksoismassalevy on kolariautosta, muut osat uusia.

Minulla mittarissa 490tkm. Mielenkiintoinen nähdä onko alkuperäinen kaksoismassa ja kytkimen osat vai onko jo joskus tehty.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa MJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #85 : 26.08.2016, 22:13:06 »
Kyllähän se kaksoismassalla on. Minun käsittääkseni kaikki volovot -99 eteenpäin ovat kaksoismassalla. Saksasta tai englannista osat, niin säästää huomattavan pennin. Itsellä sama remontti ensi viikolla edessä d5:seen. Uusiksi menee kaksoismassa, kytkinlevy, pultit, kampiakselin stefa ja "lommi", sekä painelaakeri. Kaksoismassalevy on kolariautosta, muut osat uusia.

Minulla mittarissa 490tkm. Mielenkiintoinen nähdä onko alkuperäinen kaksoismassa ja kytkimen osat vai onko jo joskus tehty.

Ei kai siinä muu auta, kuin ruveta tarjouksia hakemaan ja verrata osien hintoja Suomi vs. ulkomaat. Pitää koettaa löytää vielä asentaja, joka osaa hommansa. Näkyy tämän ketjun perusteella ainakin se ohjausakselin laakeri alkamaan pitää jotain ääntä remontin jälkeen jostain syystä. Vaan eipä auttane enää muutaman viikon jälkeen ruveta yksityisen kanssa taistelemaankaan asiasta. Tämän remontin jälkeen ollaankin sitten lähes liikkeiden hinnoissa tämän ikäisessä ja ajetussa. Mutta kiitosta nopeasta vastauksesta.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #86 : 27.08.2016, 21:30:24 »
No pitää ajatella, että sittenpähän se on tehty, eikä tarvitse siitä enää murehtia. 8)
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa MJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #87 : 27.08.2016, 23:06:26 »
Niin, positiivinen ajattelu on aina plussaa. Mutta ei voi unohtaa sitä, että vain muutama viikko ostosta ja alustavat oireet kytkimeltä on nuo. Hinta oli alhainen liikkeiden hintoihin (10500-11500€) nähden, mutta silti alkaa harmittaa. Olisiko kenelläkään arviota mitä tuo kestää vielä? Oireet on tällä hetkellä pienet, mutta havaittavat. Pientä sivuääntä kytkimeltä kuuluu tyhjäkäynnillä ja loppuu kytkintä painettaessa. Liikkeellelähdöt onnistuu, kunhan vaan on kierroksia 1300rpm tai enemmän. Tällöin ei tule nykimistä ollenkaan. Kytkin pitää hyvin, mutta varmaan levy tiukilla kovemmissa vaihteenvaihdoissa. Niitä pitänee välttää jatkossa.

Yksi kysymys olisi vielä, että miten ulkomailta tilatessa voi varmistua oikeista osista? Ainakin kytkinlevyä on kahta eri mallia tarjolla, hampaiden lukumäärä ainakin eroavaisuutena. Onko jotain muuta huomioitavaa? Tuo on semmoinen remontti, että pitää olla oikeat palikat samalla kertaa ostettuna.

Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #88 : 27.08.2016, 23:37:33 »
V70:ssä alkoi ilmetä samoja oireita. Pientä rallatusta kytkimen suunnasta tyhjäkäynnillä ja tökkivää vaihteiden siirtelyä. Nykimistä tosin ei esiintynyt. Rallatuksen syyksi ilmeni kaksoismassavauhtipyörä. Vaihdatin paikallisella korjaamolla kytkimen hilppeet kaikkinensa ja tuossa yhteydessä kaksoismassan tilalle laitettiin kiinteä vauhtipyörä. LUK:n osat kolmen vuoden takuulla. 1340 € tuli hinnaksi työt ja osat. Erona aikaisempaan on, että kone tärisee aavistuksen enemmän ja vaihteiden kytkeytyminen ei ole yhtä jouheaa. 20 tkm on takana remontin jälkeen, enkä osaa kovin paljon moittiakaan kiinteää vauhtipyörää, kunhan tottuu sen käyttäytymiseen. Tätäkin vaihtoehtoa kannattaa ehkä miettiä, jos haluaa säästää 500 €.

Jullext kirjoitti ratin narinasta kytkinrempan jälkeen. Mitä siinä voi ohjausakselin suhteen tapahtua? Minulla on nimittäin sen toimenpiteen jälkeen ohjaus ollut selkeästi kankeampi ja ikäänkuin kantikkaampi. Kävin ko. korjaamolla asiasta kitisemässä, mutta sieltä ei toistaiseksi ainakaan ole selkeää syytä ongelmaan löytynyt.
Nykyinen menopeli: Volvo XC70 D4 2013
Volvo S80 2003 2.4T
Volvo V70 2001(B5244S)

Poissa MJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
« Vastaus #89 : 28.08.2016, 20:56:46 »
V70:ssä alkoi ilmetä samoja oireita. Pientä rallatusta kytkimen suunnasta tyhjäkäynnillä ja tökkivää vaihteiden siirtelyä. Nykimistä tosin ei esiintynyt. Rallatuksen syyksi ilmeni kaksoismassavauhtipyörä. Vaihdatin paikallisella korjaamolla kytkimen hilppeet kaikkinensa ja tuossa yhteydessä kaksoismassan tilalle laitettiin kiinteä vauhtipyörä. LUK:n osat kolmen vuoden takuulla. 1340 € tuli hinnaksi työt ja osat. Erona aikaisempaan on, että kone tärisee aavistuksen enemmän ja vaihteiden kytkeytyminen ei ole yhtä jouheaa. 20 tkm on takana remontin jälkeen, enkä osaa kovin paljon moittiakaan kiinteää vauhtipyörää, kunhan tottuu sen käyttäytymiseen. Tätäkin vaihtoehtoa kannattaa ehkä miettiä, jos haluaa säästää 500 €.

Jullext kirjoitti ratin narinasta kytkinrempan jälkeen. Mitä siinä voi ohjausakselin suhteen tapahtua? Minulla on nimittäin sen toimenpiteen jälkeen ohjaus ollut selkeästi kankeampi ja ikäänkuin kantikkaampi. Kävin ko. korjaamolla asiasta kitisemässä, mutta sieltä ei toistaiseksi ainakaan ole selkeää syytä ongelmaan löytynyt.

Bensa vai diesel? Dieselissä varmasti tulee tärinöitä samalla tavalla kuin vag-dieseleissäkin, joihin on moni kiinteää vauhtista laittanut.

Tuosta ohjauksen ongelmista tämän rempan jälkeen olisi hyvä saada lisätietoa. Pitäisi ensin selvittää mitä siitä puretaan ja etsiä mahdollisimman tarkka rakennekuva, josko siitä olisi pääteltävissä jotain. 9 vuotta olen VAG puolella foorumeita lueskellut, mutta Volvon osalta vasta muutama viikko ja Volvon tekniikka on näin ollen vielä suht tuntematonta minulle.

 

Autoracing  KL-varaosat