Nonnii, eli tulipa vaihdettua oma käyttismersu emännän esimerkistä Volvoon, tarkemmin s60:een.
Moottorina 2.4D ja jo ostohetkellä tajusin vauhtipyörän ääntävän ja kytkinkin ottaa kiinni melkolailla polkimen yläasennossa. Mittarissa 270tkm ja auton muuten hyväkunto ja halpahinta saivat sisäisen Sulo Vilenini tekemään kaupat orastavasta kytkinremontista huolimatta.
Nyt täytyisi löytää hommaan lääkkeet. Sinisellä arvion mukaan noin 2500€ ja autoasikorjaamossa 2300€. Autoasi ei suostu tekemään kuin tilaamillaan osilla, ja luonnollisesti ei sininenkään. Eurocarpartsista näyttäisi osat irtoavan rahteineen kuitenkin alle 900€:n, jolla ei saa edes Motonetistä kuin vauhtipyörän.
¨
Nyt mielessä olisikin, jos homman tekisikin itse. Ostaisi säästyvällä 1400€:lla vaikka sijaisauton, jos remontti tuntuu venyvän

Tai pirusti kaljaa, jotta jaksaa koko viikonlopun keskittyä. Mutta onko tuo sitten aivan tekemätön paikka perus kotikorjaajalle? Autonosturi ja tarvittavat työkalut kyllä löytyy, mutta mites muuten?
Entä kannattaako tuonne laittaa ihan vakiohilut, jos auton meinaa käyttää piuhan päässä tehon toivossa? Ja onko sinne edes olemassa kestävämpiä hiluja?
Lopuksi vielä vähän aiheen vierestä; Onko tuossa 2003 mallisessa 2.4D moottorissa sama ahdin kuin samanikäisessä D5:ssa? Sen verran ristiriitaista tietoa olen kuullut, ettei oikein tiedä mitä uskoa.