Noniin, tulipa sitten itse kärsittyä tuo kytkinremppa S60:een. Alkoi mekkala ja ravistus olla sitä luokkaa, ettei autolla uskaltanut kovin pitkälle lähteä. Korjaamoilla kesälomat päällä = elokuun puoliväliin olisi alkanut saada aikoja. Tämä siis 3 viikkoa sitten.
Auto makoili rempan ajan nelipilarinosturilla, ja jotta apurunkoa sai tarpeeksi pudotettua, nostelin autoa a-pilarin kohdilta molemmilta puolilta hallitunkeilla. Moottoripaketin tuin altapäin pullotunkki + renkaspinoviritelmällä.
Remontissa uusin siis vauhtipyörän, asetelman + levyn + painelaakerityösylinteriyhdistelmän, kaikki etupään varret ja nivelet ja etujarruhilppeet. Lisäksi uusintalistalle meni myös kuskinpuolen vetoakseli, sisäpään nivelen antauduttua. Oli jo aiemmin äännellyt, nyt pois ottaessa sitten antautui. Tämän sai onneksi edukkaasti purkuosana purku.net palvelusta.
Hirveä hommahan tuossa oli. 4 täyttä työpäivää tappelin tuon kanssa, ja homman alkumetreillä alkoi tuntua järkevämmältä myydä volvo varaosiksi.
Kannattavaahan tuo ei ollut edes rahallisesti, jos itselleen tuntipalkkaa laskee. Meikäläisellä ei vaan ollut vaihtoehtoja, kun autosta riippuvainen olen, joten viikko kesälomasta oli uhrattava tuolle.
Ilman jälkitauteja en tuostakaan hommasta selvinnyt, vaan jotain "pientä" jäi askarreltavaksi vielä:
-ohjaus alkoi inisemään (paikallistin rattiakselin läpivientikumin laakeriin) - Rasvan puute.
-pyöränkulmat aivan mettässä (tuli kiire niputtaa pyöräntuennat paikoilleen)
-"moottori vaatii huollon" - teksti
-ardicin hehkunliitin sai kipeää kammetessa apurunkoa alas
No kytkin nyt pelaa hienosti, eikä vauhtipyörä ääntele ylimääräisiä.
Voiko muuten ohjauksen palauttamattomuus pienissä nopeuksissa johtua pyöränkulmista? Kulmat ovat kyllä isosti pielessä, molempien eturenkaiden ulkoreunat kaljuja tankillisella

Renkaat menossa muutenkin vaihtoon, niin en viitsinyt turhaa stressata. Auto myös aavistuksen arvaamaton ajettava motarilla. Menossa kyllä nelipyöräsuuntaukseen, kun vaan aika antaa periksi.