Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 AW automaattilootan öljynvaihto

  • 13 Vastauksia
  • 4569 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
740 AW automaattilootan öljynvaihto
« : 29.04.2012, 16:04:50 »
Onkos tuo n. tunnin työ + öljyt, jos vien korjaamolle / saako tuota kiinteellä hinnalla + siihen öljyt? Kattelin, että jopa Motonetin 20 litran kanisteri on siinä satasen verran. hinnaltansa ja tuotahan menee vissiin oikein reilusti?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #1 : 29.04.2012, 18:25:57 »
vaihda ite ennemmin ni vaihtuu kaikki eikä vaan 4 litraa öljypohjasta valuttamalla.

syylärin päädystä liitos auki, ja liittimenpäälle 12mm läpinäkyvä letku. letku tyhjään tynnyriin jossa litramitat.

kone käyntiin ja päästä  noin 2 litraa ja sammuta moottori, lisää öljyä mittatikunreiästä se 2l ja taas kone käyntiin.

tällä tavalla vaihtaa siihen asti kunnes öljy on kirkasta. ja maksat vaan öljystä, jota menee riippuen onko extra lauhdutinta 8 tai 12 litraa.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #2 : 30.04.2012, 07:13:03 »
No kait se sit pitää sekin tehdä ite. Tuota öljyä menee siis 8 tai 12 litraa koko prosessiin vai onko tuo täyttömäärä? Mitenkäs sitten sen suodattimen / sihdin putsaaminen, olisko se sitä varten sitten öljypohjasta ensin tuo 4 litraa ulos ja saako sen suodattimen ihan vaan ruuvattua pihalle putsaamista varten?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #3 : 30.04.2012, 13:08:32 »
Kyllä saa.
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa kumimuumi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #4 : 30.04.2012, 18:53:36 »
Päteekö sama ohje myös ZF:ään?
turbotettu ooppeli ja deeku.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #5 : 30.04.2012, 19:27:42 »
jos keulalle tulee lauhduttimen putket ni kiertää se zf lootan öljykin ku kone käy. ja ulostaa sen irrotetusta liittimestä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #6 : 30.04.2012, 20:59:56 »
No kait se sit pitää sekin tehdä ite. Tuota öljyä menee siis 8 tai 12 litraa koko prosessiin vai onko tuo täyttömäärä? Mitenkäs sitten sen suodattimen / sihdin putsaaminen, olisko se sitä varten sitten öljypohjasta ensin tuo 4 litraa ulos ja saako sen suodattimen ihan vaan ruuvattua pihalle putsaamista varten?

Öljyä menee abt. 8-12, riippun laatikon sontamäärästä. 
Sihdin puhdistaminen edellyttää laatikon pohja irroittamista.

http://www.scribd.com/doc/21651943/Volvo-Aw71-Manual

Ps. tuo linkki löytyy FAQ:sta...    ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=550.0
« Viimeksi muokattu: 30.04.2012, 21:03:57 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #7 : 30.04.2012, 21:54:37 »
Ylempi vai alempi putki irti, eli kummasta sitä öljyä sieltä lootalta tulee? Jotenkin hirvittää tuo putkiliitosten avaaminen ja mietityttää, jääkö ne ruosteiset kiinnityskohdat syyläristä käteen :)
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #8 : 30.04.2012, 21:55:45 »
Ainiin, katsuri huomautti, että laatikon takastefa vuotaa. Onko iso / veemäinen homma vaihtaa jos autoa ei saa nosturille?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #9 : 30.04.2012, 22:07:34 »
Ylempi vai alempi putki irti, eli kummasta sitä öljyä sieltä lootalta tulee? Jotenkin hirvittää tuo putkiliitosten avaaminen ja mietityttää, jääkö ne ruosteiset kiinnityskohdat syyläristä käteen :)

itellä tulee öljyt siittä ylemmästä letkusta joka tulee syylärin edessä olevalta lauhduttimelta.

en muista syyläriin menojen kiertojärjestystä, sori vaan.

liitokset on kartioilla tiivistyviä ja kestää aukasta jos oikeet avvaimet käytös eikä mikää "brittish" eli jakari.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #10 : 30.04.2012, 22:28:48 »
Jarruputkiavain siis, onko noissa jotkut tiivisteet, jotka kannattaa vaihtaa jos aukoo liitoksia?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

The moose

  • Vieras
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #11 : 30.04.2012, 22:39:28 »
en oo huomannu ku ovat kartiot, ainaki ne mitä mä olen aukonu ja helmi on ehjänä pysyny. syylärin päässä on joku kartio kanssa.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #12 : 01.05.2012, 12:18:00 »
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 740 AW automaattilootan öljynvaihto
« Vastaus #13 : 01.05.2012, 12:43:12 »
Jos öljyn jäähdytin on syylärin sisäinen, niin ylempi putki irti nipasta ja siihen syylärin nippaan letku kiinni ja toinen pää jäteöljy pyttyyn.  Kone käyntiin ja lasket niin paljon öljyä, että kuplia alkaa tulemaan öljyn seassa. Määrä on noin 2 litraa (jos laskuastiassa on mittaviivat, niin helpompaa mitata). Sitten lootaan saman verran öljyä kuin poistit.
Hommaa jatketaan niin kauan, kunnes lootasta tulee vain kirkkaan punaista öljyä.
hommaa helpottaa, kun poistoletku on läpinäkyvä.

Nipan saa auki aivan tavalliselle kiintoavaimella. Joka taisi muuten olla tuuma koossa.
Kiristäminen järjen kanssa mutta ennen kiristämistä pyyhkii nipan yms. puhtaaksi nukkaamattomalla rätillä.

Ei ole vuotanut itselläni, vaikka liitokset on olleet auki noin kymmenen kertaa...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Elekma  Autoracing