Jees on kyllä ruvennut kiinnostamaan ihan liikaa tuo megasquirtin asennus, ja on tullut luettua yötä päivää tota ms manuaalia yms foorumeita. Eli jos tossa saisin itseäni niskasta kiinni ja rupeaisin hommailemaan osia siihen. Mietin sitä megasuirt 2:sta tähän rojektiin, joka hoitais bensaa ja kipinää, ihan polttoaine taloudellisuutta ajatellen ja koneenkestävyyttä.
Pientä ostoslistaa:
Ms 2 v3.0
Veden lämpötila anturi. (Minkälainen mistä?)
Imusarjan lämpötila anturi (Minkälainen mistä?)
Johtosarja
Trikkeri pyörä(Monihampainen pitäs olla)
Kierrosanturi (Mistä näitä saa ja minkälainen pitää olla)
Kaasuläpän asentotunnistin (se kyllä löytyykin omasta 850 varaosa volvosta)
Laajakaista lambda ja sille se ohjain.
Sitten mitä eri sytytyksen osia tarvitsee kaiken kaikkiaan, ja mistä löytää/ saa helpoiten tehtyä? Tarkoitus ei ollut käyttää suorasytytystä.
Sitten mitenkä noitten suuttimien kanssa kun ne on vakiot mitkä b200et:ssä on korkaohmisen? ja siellähän on ne vastuksetkin niille. Käykö ne mitenkään päin megan kanssa vai pitääkö jostain metästää, jonkun b230f suuttimet?
Niin ja pitäshän siihen saadan tyhjänkäyntikin toimimaan, niin toimiiko b200et tyhjänkäynti moottori ollenkaan megan kanssa, vai pitääkö siihenkin hommatta b230f koneesta se tyhjänkäynti moottori.
Melkeen varmaan viisainta purkaa koko motronicin johto sarja pois ja alottaa "puhtaalta pöydältä" Megan johtosarjan kanssa. Mitä volvon omia releitä voi käyttää? Bensapumpun rele? pää rele? Vai onko viisainta tehdä releistys + sulakkeet uusiksi megalle?
Olipahan siinä taas kysymyksiä kerrakseen

Paljon on vielä kysyttävääkin. Tosiaan jos jyväskylästä löytyy jonkin näkönen guru joka ymmärtää näitten päälle enemän, niin voisin olla apua vailla vaikka maksua vastaan
