Projektin kohteena on käyttö/harraste volvoni. Auto on 89 vuoden turbo volvo, jolle rupesin tekemään koneremonttia, kun öljyä meni litra per 600km. Pitää tehä nyt tämmönen topickki missä voi kysellä kaikkea tyhmää.


Eli tarkoitus ei ole tehdä mitään katukilpuria, mutta pienin muokkauksin/virityksin mieleinen meno peli. Teho tavoite uudella tekniikalla olisi max 200hp ahtojen ollessa alle 1 baarin. Mitä arvelette kestääkö turbon vakio kytkin enään luistamatta tuota 200hp:ta?
Ennen kone remppaa tehtyä on vain ulkonäöllistä(kirkkaat vilkut ja uudenmallin takavalot) ja laitettu sähkö flekti, jätetty takinmainen äänenvaimennin pois ja yritetty härkkiä ahtoja pneumatiikka osasta tehdyllä bleedillä. Mutta eipähän tuokaan oikein onnistunut ilman lastua.
Virityksiä/rävellyksiä nyt tulee se viginchipsin lastu, ilmaputsari tehdään vähän virtaavammaksi ahdot nostetaan siihen noin 0,8bar. Tarkoitus ois ostaa laajakaista lambda ja yritetään saada moottori jotenkin toimimaan tolla mototronicin moottorin ohjauksella.
Koneeseen tulee nyt siis aika pitkälti täydellinen kone remontti. Koneen sisälle tulee 13mm kanget, että kestäis edes vähän niitä ahtojen nostelua sekä jonkin sortin "kisa" kannentiiviste. Uskoisin että tällä kokoonpanolla saada jonkinlainen perus varmuus koko touhuun.
Ja sitten niitä kuvia kun ne on aina niin kivoja.
Pannu huone tällä hetkellä

13mm Kanget

Lohkoon tuli töhrittyä punasta maalia.

Kanteen vaihdettu uudet pakoventtiilin ohjurit, venttiilin ohjurinkumit ja kansi oikaistu, koeponnistettu ja venttiilit säädetetty.

Muuten rupeis olemaan kaikki osat koossa paitsi apulaite hihnat pitää vielä ostaa + sitten vielä öjyn suodatin ja muuta pientä tilpehööriä.

Tuli teetettyä vähän tarroja, Tuossa tuo "kisa" kannentiiviste onko kellään kokemuksia, tekeekö tuolla mitään?

Männät ja männän renkaat

Lohko hoonattuna ja alakerta rupeis olemaan kohta nipussaan.

Vinkkejä ruusuja ja risoja saa antaa aivan vapaasti!