Jatkoa ja päivitystä meikäläisen ECM-6805:een.
Eli irrotin turbon autosta, tehokas työaika reilusti alle tunnin ja kiikutin härvelin Arctic Performanceen/Hevosvoima.comiin puhdistettavaksi ja laakeroitavaksi. Jo toisen arkipäivänä viennistä minulla oli kädessäni huollettu turbo ja eikun samantien laite takaisin autoon, tässäkään ei juuri tuntia enempää kulunut. Arctic Performancen diagnoosin mukaan VNT -siivet jumittivat ääriasennoissa.
Mitä muutoksia huolto toi?
- Ei vikatilaa aamun ensimmäisessä kiihdytyksessä.
- Aikaisemmin persdynon mukaan tehokkain kiihdytys oli painaa kaasupoljin pykälään, josta alkaa Kick Down. Tämän aamun ajelun perusteella kaasun polkeminen pohjaan tuntui tehokkaammalta tavalta kiihdyttää.
- Turbon ääni tasainen hieman viheltävä koko kierrosalueen läpi kiihdytystilanteissa
- Aikaisemmin kun auto vaihtoi vaihdetta täyskiihdytyksessä moottoritilasta kuului "sirahdus", tätä en mielestäni kuullut tänään aamulla.
Jos on mahdollisuus nosturiin tai rasvamonttuun ja itse saa turbon irti ja takaisin, niin operaatiolle ei paljoa hintaa kerry uuteen turboon verrattuna. Ja jos mä sain sen itse irti, niin uskon että saavat kaikki muutkin.