Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-

  • 53 Vastauksia
  • 30482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #30 : 20.08.2013, 23:43:09 »
Tarvitaanko Miksu EGR-venttiilin säätöön tai johonkin sen toimintaan alipainetta?

Ei, se on täysin sähkötoiminen

Kumityynyt, ahtimen säätö ja jarrutehostin on ainoat, jotka käyttää alipainetta.

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #31 : 20.08.2013, 23:48:04 »
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #32 : 21.08.2013, 07:17:25 »
Ja nyt tuloksia tuosta aamun ajoonlähdöstä jarrutehostimelle menevä alipaineletku litistettynä - ja tulos on että vikakoodia ei tullut ja auto ei mennyt limb modeen.

Tarvii vielä tarkemmin tutkia onko vuoto letkussa vai tehostimessa kun edellä mainittua sihinää ei kuulu laisinkaan.

Miksi sitten limb modeen on menty vain kylmällä moottorilla? Onko D5 -moottori ahtopaineiden kanssa tarkempi sitten kylmänä ja lämpimänä saa sitten vaikka ahdot ollakkin vähän pielessä? Vai olisiko se niin että syy ei olekkaan lämpötila vaan pidempi auton seisonta, jolloin alipainejärjestelmä on päässyt täysin tyhjenemään?

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #33 : 21.08.2013, 09:37:20 »
Eikä se tehostimen ajoittainen sihinä aiheuta aina limp modea. Mulla on suhahtanu tuo oma kulkine jarrupolkimen palautuessa kohta kolme vuotta ja kertaakaan ei siitä syystä ole menohalut kadonneet. Eli se pelkkä suhaus ei riitä sotkemaan alipaine järjestelmää. Tietysti jos se vuotaa koko ajan holona niin asia on ihan toinen...
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #34 : 21.08.2013, 11:46:29 »
Kyllä se vuotaa ihan holona kun jalan nostaa jarrulta ja alipaine häviää melko pieneksi.

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Jarrutehostin hakusessa
« Vastaus #35 : 24.08.2013, 21:44:43 »
Nyt kävi niin, että tietokoneeni kilahti ja sitä myötä hävis sen volvomiehen nimimerkki ja sähköpostiosoite, joka mulle sitä jarrutehostinta tarjos.

Jos luet tätä, niin laita mulle sähköpostilla siihen dna:n kotiosoitteeseen puhelinnumeros, niin soittelen huomenna sunnuntaina "kirkonmenojen jälkeen". Voisin ajella pienen maakuntakierroksen ja tulla hakemaan tehostimen.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Jarrutehostin hakusessa
« Vastaus #36 : 24.08.2013, 22:09:51 »
Nyt kävi niin, että tietokoneeni kilahti ja sitä myötä hävis sen volvomiehen nimimerkki ja sähköpostiosoite, joka mulle sitä jarrutehostinta tarjos.

Jos luet tätä, niin laita mulle sähköpostilla siihen dna:n kotiosoitteeseen puhelinnumeros, niin soittelen huomenna sunnuntaina "kirkonmenojen jälkeen". Voisin ajella pienen maakuntakierroksen ja tulla hakemaan tehostimen.

Postia lähetetty ;)

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #37 : 25.08.2013, 10:55:46 »
Kiitos postista.

Ja sitten tämän aamuisiin testeihin ja voi perseen suti. Puristin taas jarrutehostimelle menevän alipaineletkun lyttyyn ja lähdin yön yli nukkuneella autolla koeajolle ja sain sen taas limb modeen. Tosin vasta kun kaasupoljin oli lattiassa, päästiin limbbiin, ilman letkun rutistusta limbbi tuli jo mielestäni kun kaasupoljin oli vasten "kick down" -pykälää. Jotenkin tuntuu että turbo suhistaa kylmänä ihan pirusti ja tehot on hukassa ja sitten menee vikatilaan.

Mä en oo ollenkaan varma että onks vika edes tossa jarrutehostimessa vai ei. Kai mun on pakko odottaa että saa mestarin tutkimaan autoa ja pohditaan yhdessä että mitä siihen vaihdetaan. Ei viittis latiakaan laittaa turhaan - neljännes auton hankintahinnan päälle korjauksiin rupee jo vähän kismittämään. Pahoittelen Kulmamiehelle aiheuttamaani vaivaa. Ja en ollut tänään kirkossa ;)

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #38 : 26.08.2013, 07:56:39 »
Kirjataan tänne toimenpiteet, jotta muistiin ehkä muita auttamaan:

Eli eilen irrotin ja puhdistin VNT solenoidin sihdin jarrupuhdistusaineella ja puhaltelin ilmaa läpi. Raketti kasaan ja baanalle. Sitten auto huiliin yöksi pihaan ja aamulla kun lähdin normaaliin tapaan, niin ei auto mennytkään limb modeen. Tässä sihdin puhdistuksessako ratkaisu tähän ongelmaan. Ajellaan vielä muutama päivä ja raportoidaan lisää...

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #39 : 26.08.2013, 16:57:11 »
...ja sitten töistä kotiin ja "Moottori vaatii huollon".

Ens viikolla auto nosturille, turbon irrotus, puhdistelua ja kasaan. Jos ei auta, niin sitten huollettu turbo tilalle.


Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #40 : 27.08.2013, 07:44:55 »
Minulla on alipaineen vuototestaukseen mekaaninen alipainemittari+3m pneumatiikkaletkua+T-haara. Sellaisen laitan tuonne letkuun sopivaan paikkaan ja eri paikkoihinkin ja ajelen autolla. Letku konepellin ja oven välistä kojelaudalle. Helpottaa paljon vianetsintää ja voi seurailla minkälaisissa tilanteissa tuollainen satunnainen vika tulee. Samoin siitä alipaineletkustosta suljen osia ja mittaan esim pelkästä pumpusta jolloin voi vertailla, millainen alipaine on eri paikoissa.

Poissa tjkano

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #41 : 17.09.2013, 14:54:49 »
Jotain ongelmia oli itselläkin ja operaatio Kenkä tuntui toimivan.
entiset: S40 2.0T Aut. 2004 Classic ,XC90 D5 Aut. 2005, V40CC T4 aut. 2015
nykyiset: V60 T3 aut. 2015

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU- (Arctic Performance)
« Vastaus #42 : 22.10.2013, 06:46:20 »
Jatkoa ja päivitystä meikäläisen ECM-6805:een.

Eli irrotin turbon autosta, tehokas työaika reilusti alle tunnin ja kiikutin härvelin Arctic Performanceen/Hevosvoima.comiin puhdistettavaksi ja laakeroitavaksi. Jo toisen arkipäivänä viennistä minulla oli kädessäni huollettu turbo ja eikun samantien laite takaisin autoon, tässäkään ei juuri tuntia enempää kulunut. Arctic Performancen diagnoosin mukaan VNT -siivet jumittivat ääriasennoissa.

Mitä muutoksia huolto toi?
- Ei vikatilaa aamun ensimmäisessä kiihdytyksessä.
- Aikaisemmin persdynon mukaan tehokkain kiihdytys oli painaa kaasupoljin pykälään, josta alkaa Kick Down. Tämän aamun ajelun perusteella kaasun polkeminen pohjaan tuntui tehokkaammalta tavalta kiihdyttää.
- Turbon ääni tasainen hieman viheltävä koko kierrosalueen läpi kiihdytystilanteissa
- Aikaisemmin kun auto vaihtoi vaihdetta täyskiihdytyksessä moottoritilasta kuului "sirahdus", tätä en mielestäni kuullut tänään aamulla.


Jos on mahdollisuus nosturiin tai rasvamonttuun ja itse saa turbon irti ja takaisin, niin operaatiolle ei paljoa hintaa kerry uuteen turboon verrattuna. Ja jos mä sain sen itse irti, niin uskon että saavat kaikki muutkin.

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #43 : 22.10.2013, 08:11:52 »
Tärkein kysymys eli mitä hintaluokkaa tuli maksamaan?
V70 D5

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #44 : 22.10.2013, 10:33:34 »
Puhdistus ja laakerointi Arctic Performancen nettisivujen hinnaston mukaan tällä hetkellä 350 euroa.

Irroitukselle ja asennukselle ei minun tapauksessa kertynyt ainakaan vielä hintaa, ellei kaveri sitten laskuta kaikkia nosturilainaamisia kerralla.

Öljyihin meni sitten joku 80 euroa.

 

RallyBaron  Samppasport