Samppasport  Futurez

Kuinka paikallistaa vuotava D5 suutin?

• 22 Vastauksia
  • 36329 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkis76

• Vieras
Vs: Kuinka paikallistaa vuotava D5 suutin?
« Vastaus #15 : 14.07.2013, 19:54:36 »
Mulla oli just samoja oireita ja hajuja, kun katti oli pois. Korjauksena laitoin katin takaisin :)

Ah, eli katin poisto aiheuttaa tosiaan tälläistä? No hitto, ei sille sitten mitään enää voi kun downpipe on tyhjätty  :D

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #16 : 14.07.2013, 19:59:05 »
Ah, eli katin poisto aiheuttaa tosiaan tälläistä? No hitto, ei sille sitten mitään enää voi kun downpipe on tyhjätty  :D

Niin en ole varma. Voihan se olla merkki jostain viasta, joka tulee ilmi vasta katin tyhjäämisen jälkeen.

Mulla on mielestäni polttoaineenkulutus hieman normaalia suurempaa, joten joku vika saattaa olla jossain. Onko sulla kulutus normaalia?

mikkis76

• Vieras
« Vastaus #17 : 14.07.2013, 20:07:38 »
Joku kuukausi sitten tyhjätty, silloin kulutus tippui tietokoneen mukaan jonkun verran (4,7l/100km). Nyt auto kävi jakopäähuollossa, jonka jälkeen kulutus on noussut 0,4 litralla, vaikka ajotyyli on ollut sama. Olisiko savutuskin pikkuisen voimakkaampaa? En ole ihan varma.

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=FeCp7QWM8do&NR=1

Tuossa about 30s tienoilla on aika tutun näköistä. Mitäs seuraavaksi voisi testata? Näkyisikö noissa d-i-y testeissä kuinka varmasti, jos jossain suuttimessa olisi vikaa?
« Viimeksi muokattu: 14.07.2013, 20:09:58 kirjoittanut mikkis76 »

Poissa Vollemies

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 15.07.2013, 16:23:02 »
Tuolla joku jo ehdottikin johdon irrotusta... eli että voisiko suutinvikoja kuunnella irrottomalla yksi kerrallaan suuttimen virtajohdon.

Jos ruiskujen ohjaus alkaa liikaa herjaamaan, suuttimen voisi ehkä korvata joko sopivalla vastuksella tai sitten irrallisella suuttimella, jota kotinikkarin on tietty vaikea saada käsille. Irrallinen (tietysti maadoitettu) ylimääräinen suutin ilmeisesti haukkaisi ohjusvirran siinä kuin paineellinen ja kiinniolevakin. Sitten vai kuuntelemaan miten minkäkin suuttimen piuhan irrotus vaikuttaa käyntiin. En tunne noiden suuttimien rakennetta mutta jos pelkkä resissiivinen vastus riittäisi, homma olisi helppo mitata ja kytkeä vastaava vastuskuorma. Jos myös impedanssi pitäisi saada kohdalleen, homma vaikeutuu. Onkohan ne suuttimille tulevat aukaisupulssit suunnilleen DC12 vai jotain ihan muuta.

Ehkä näinkin voisi jotain saada selville, vaikka tuo märkä hehku kusevan suuttimen kohdalla onkin hyvä kun se toimii myös useammalle samanaikaisesti vialliselle suuttimelle.

Poissa Itsok

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 15.07.2013, 17:27:27 »
Mun mielestä Siniselläkin varmistivat yhden suuttimen toimimattomuuden irroittamalla vaan johdon.
Kone kävi siis neljällä ja yksi suutin oli pimeänä.

mikkis76

• Vieras
« Vastaus #20 : 15.07.2013, 18:43:31 »
Tuolla joku jo ehdottikin johdon irrotusta... eli että voisiko suutinvikoja kuunnella irrottomalla yksi kerrallaan suuttimen virtajohdon.

Err, hetkinen seis, oli sen verran rankka työpäivä :D Irroitetaan yksitellen suuttimen virtajohto, ja viallisen suuttimen kohdalla...?

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
« Vastaus #21 : 15.07.2013, 18:56:32 »
Err, hetkinen seis, oli sen verran rankka työpäivä :D Irroitetaan yksitellen suuttimen virtajohto, ja viallisen suuttimen kohdalla...?

Ei se toimi tuolleen. Pitää olla yksi ylimääräinen suutin, jotta se saadaan aina irroitetun liittimen päähän kiinni. Suuttimet toimivat osittan jotenkin edellisenä auki olleen suuttimen jäännösvirralla ja siksi pelkkä liittimen irroittaminen sekoittaa koko systeemin.

Näin siis ainakin eräässä muun merkkisessä Commonrailissa, jossa käytetään samanlaisia suuttimia. Volvon tilanteesta en ole ihan 100% varma.

Poissa ppk

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #22 : 15.07.2013, 20:29:21 »
Ei se toimi tuolleen. Pitää olla yksi ylimääräinen suutin, jotta se saadaan aina irroitetun liittimen päähän kiinni. Suuttimet toimivat osittan jotenkin edellisenä auki olleen suuttimen jäännösvirralla ja siksi pelkkä liittimen irroittaminen sekoittaa koko systeemin.

Näin siis ainakin eräässä muun merkkisessä Commonrailissa, jossa käytetään samanlaisia suuttimia. Volvon tilanteesta en ole ihan 100% varma.

aivan kuten kulmamies sanoi..kun yhden liittimen irroittaa auto käy miten sattuu (ainakin minulla d5 ) asutko missä päin suomea ?

mulla olis suuttimia millä kokeilla...ja tuossa linkki missä juttua lisää...    http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14337.0

Futurez  Kulkukoira