Futurez  Kulkukoira

Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia

  • 13 Vastauksia
  • 11806 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jounir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« : 09.05.2012, 17:23:59 »
autohan on 164 -69, B30A. Ainakaan motonet ei ko autoon myy kuin kärkiä.
P1800E  -71
164       -69

Poissa Jaaani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #1 : 09.05.2012, 17:43:44 »
Freetechnics.fi myy kärjettömiä ja sitten on jotain kärjettömiä moduleja ja jakajia aircooled.fi:ssä :hello:
Volvo Amazon -65, Volvo 740 -87  ex: Volvo V40 -99

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1771
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #2 : 09.05.2012, 18:04:38 »
Viime viikolla tilasin sähköpostilla Freetechsiltä B20:een kärjettömän sytkän. Eivät ole vielä edes vastanneet postiin. Katsotaan ja kuunnellaan, koska tulee.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa jounir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #3 : 09.05.2012, 18:08:49 »
Noilla molemmilla on vaan B20 koneisiin, ei B30:een.
Mikähän taika siinäkin on.
P1800E  -71
164       -69

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #4 : 09.05.2012, 18:16:30 »
Noilla molemmilla on vaan B20 koneisiin, ei B30:een.
Mikähän taika siinäkin on.

Sellanen taika että b20 on neloskone ja b30 kutoskone

Yks taika voi myös olla ottaa jakajasta kaikki numerosarjat yms ylös
mitä stanssattu, ja googlata niillä josko samaa jakajaa
on käytetty muissa autoissa, ja sitten jatkotutkia löytyykö
siihen kärjetöntä mistään.
Ja selata muitakin kauppoja kun freetechniks, ruotsin puolelta.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #5 : 09.05.2012, 19:13:15 »
http://www.pertronix.com/catalogs/pdf/ptx/2010/Pertronix2010.pdf

Tosta vaikka Ignitorin luettelo ens alkuun ja koska eivät myy Volvo merkin alla sopivaa niin sitten jakajasta numero tsekkaan ja kattoon sieltä sivulta missä on boschin eri jakajien koodit. Jos löytyy sopiva niin soitto Triangle Motoriin että sellanen mulle. Triangle on noiden maahantuoja ja toimittavat mm. Freetechnicsille noi paketit...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #6 : 09.05.2012, 20:04:11 »
Tuo aircooled toimittaa ainakin noista 123ignitionin jakajista minkä haluaa. Katot vaan 123ignitionin kotisivuilta minkä haluat ja ilmoitat niin aircooled saa toimitettua. Ainakin näin sanoivat mulle kun joskus kyselin.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2215
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #8 : 10.05.2012, 21:28:46 »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #9 : 10.05.2012, 22:56:44 »
http://www.123ignition.se/produkter.php?id=77

Ruotsin puolella 3 878,75 kr. Aircooled.fi myy neloskoneisiin, voihan sieltäkin kysyä toimittavatko kutoseen myös.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #10 : 10.05.2012, 23:25:44 »
Pakko kyllä sanoa että aircooledilla oli halvimmat hinnat mitä vertasin ruotsin ja ja ebay hintoja yleensäkin. Hollannissa oli hinnat samaa luokkaa mutta siihe vielä 2 kertaa kallimpi rahti päälle mitä täällä. Kuten tuossa jo aikasemmin totesin että aircooledilta ainakin mulle sanoivat että saavat minkä vaan 123ignitionin jakajan parissa viikossa jos vain heille kertoo mallin minkä haluaa. Ja aircooledilla tais olla valmiina jo noita b20 sopivia jakajia ja se ei tune malli tais olla jotain karvan verta alle 300€ en sitten tiedä paljon tuolle b30 sopivalle jakajalle tulee hintaa ton aircooledin kautta.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Explorer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #11 : 27.05.2012, 19:48:41 »
Osaisikohan joku sanoa, mikä Ignitorin (tai miksei jonkun muunkin valmistajan) kärjetön menisi tähän jakajaan... En saanut numerosarjaa silmiini mistään kulmasta, pitäisi varmaan irrottaa koko mutikka että sen näkisi. Mutta tältä näyttää sisältä:


Onko tuo nyt A:n vai B:n jakaja?

Ja miten tuosta panssaripuolasta mitataan resistanssi? Eihän tuossa päällepäin ole napoja ollenkaan, ylhäällä on merkattu plussa ja alhaalla miinus, miinuksesta lähtee johto mutta plussasta ei...


Saako tuosta kuoren jotenkin irti, että pääsee sisältä mittaamaan resistanssin? Terveisin nimim. sähköasioissa (ja vähän muissakin) kädetön :( Nyt olisi vaan korkea aika päästä kärjistä eroon ja siirtyä kärjettömän huolettomaan maailmaan.

Pahoittelut huonolaatuisista kuvista, laiskana en jaksanut kunnollista kameraa hakea sisältä joten tyydyin kännykällä räpsimään.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #12 : 27.05.2012, 22:33:27 »
Se puolan syöttöpiuha kulkee siellä panssarikaapelin sisällä ja menee virtalukkoon. Vastus mitataan virtalukon navasta, siitä joka tulee akulta. Virta-avain täytyy olla "käy" asennossa. Voi varmaan mitata vaikka suoraan akun pluskaapelista joka on irroitettu akusta.

Ja sitten: Heitä se alkuperäinen puola samalle hyllylle mummon käyttämättömän grammarin viereen, ja hanki yleismallinen virtalukko ja vähän tehokkaampi puola. Itselläni oli seuraavanlainen virtalukko ja Boschin sininen puola.

http://jussinmaki.valmiskauppa.fi/virtalukko-metallia-usamalli-101start-5xruuviliitin-190x30mm-asennusreika-p-4840.html
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jounir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Kärjetön sytytys, mistähän voisi hankkia
« Vastaus #13 : 05.10.2012, 15:22:53 »
Englannista hankin kärkien tilalle tollasen palikan ja nyt käy kun kello.
http://www.simonbbc.com/electronic-ignition-kits
P1800E  -71
164       -69

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo