Autoracing  KL-varaosat

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2537 Vastauksia
  • 480348 Lukukerrat

JukkaHoo ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1372
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2520 : 10.03.2018, 12:20:11 »
Kaveri osti 240 tuon "merkkiset"  nii toinen takaiskari oksensi nesteet pihalle 2tkm jälkeen. Vaa eine kyllä kalliitkaa ollunna

Mäkin jouduin toisen takaiskarin vaihtaan melkein heti, eipä ne motonetissä ees kattoneet sitä kun löi vaan uuden kouraan. Ajattelin silloin ettei näistä mihinkään ole, mutta tällä kokemuksella ongelma on laadunvalvonnassa eikä niinkään tuotteessa.
V50 2,0d -07
MYYDÄÄN S80 2,5D -99
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83

Poissa Ana

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • Mitäse köyhille kuuluu mitä rikkaat tekee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2521 : 12.03.2018, 23:20:05 »
Onko se edullisin ja viisain ;D laittaa kuormajouset pätkittynä taakse ja vakiot eteen pätkittynä? 744 1986 pitäisi hivenen saada maata kohti. Tekeekö esim motonetin madallusjousisarjalla mitään?

Poissa karppineen

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2522 : 13.03.2018, 01:07:42 »
Onko se edullisin ja viisain ;D laittaa kuormajouset pätkittynä taakse ja vakiot eteen pätkittynä? 744 1986 pitäisi hivenen saada maata kohti. Tekeekö esim motonetin madallusjousisarjalla mitään?
Ainakin 240 nuin on parempi mitä motonetin madallusjouset. Eiköhän 740 päde sama kaava.
Viime kesänä seiskassa oli  laikattu noin puolet etujousista ja takaakin liikaa,  jotta sai kenttään ja se oli jo osittain kamala ajettava. Elikkä liika on liikaa. Siksi tulossa bcracing alusta.

Ajelit tänään Kuusamossa liikennevaloissa vastaan :sundaydriver:
245 b230f, 245 b230fx, 745 b230f & 744 b200et

Poissa Ana

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • Mitäse köyhille kuuluu mitä rikkaat tekee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2523 : 13.03.2018, 08:00:26 »
Ainakin 240 nuin on parempi mitä motonetin madallusjouset. Eiköhän 740 päde sama kaava.
Viime kesänä seiskassa oli  laikattu noin puolet etujousista ja takaakin liikaa,  jotta sai kenttään ja se oli jo osittain kamala ajettava. Elikkä liika on liikaa. Siksi tulossa bcracing alusta.

Ajelit tänään Kuusamossa liikennevaloissa vastaan :sundaydriver:

Jees jospa viikonloppuna sais maata kohti  ;D Joo kattelin että pirun komee 240 jos sillä ajelit  S*

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 362
  • Joo kato...
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2524 : 19.03.2018, 00:11:09 »
Onko se edullisin ja viisain ;D laittaa kuormajouset pätkittynä taakse ja vakiot eteen pätkittynä? 744 1986 pitäisi hivenen saada maata kohti. Tekeekö esim motonetin madallusjousisarjalla mitään?

Mulla kun 945 laitoinkuormajouset taakse niin ei niistä ois voinu yhtään lyhentää jos meinaa että jousi pysyy tunkatessa alhaalta kiinni. Ei se kyllä haitannu kun talvella pitää korkeena ja kesällä voi madaltaa :D 
940 B230FD
240 D24

Poissa karppineen

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2525 : 19.03.2018, 16:39:35 »
Asia korjaantuu kun laittaa jousen alalautaseen lemmarilla kiinni  ja ainut virka sillä lemmarilla oli siellä ettei aina autoa laskiessa  tarvinnu asetella niitä jousia kuppeihin
245 b230f, 245 b230fx, 745 b230f & 744 b200et

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2526 : 19.03.2018, 18:53:42 »
Mulla kun 945 laitoinkuormajouset taakse niin ei niistä ois voinu yhtään lyhentää jos meinaa että jousi pysyy tunkatessa alhaalta kiinni. Ei se kyllä haitannu kun talvella pitää korkeena ja kesällä voi madaltaa :D 
Asia korjaantuu kun laittaa jousen alalautaseen lemmarilla kiinni  ja ainut virka sillä lemmarilla oli siellä ettei aina autoa laskiessa  tarvinnu asetella niitä jousia kuppeihin

Lyhyempi iskari toimii myös hyvin.

Tai sitten on valmistaja eroja. Itellä täysmittaset kuormajouset ja vakio iskarit. Juuri pysyy kupissa sillä ohjaus kielekkeellä.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1912
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2527 : 19.03.2018, 20:35:07 »
Lyhyempi iskari toimii myös hyvin.

Tai sitten on valmistaja eroja. Itellä täysmittaset kuormajouset ja vakio iskarit. Juuri pysyy kupissa sillä ohjaus kielekkeellä.

Oisko valmistaja eroja, mulla oli 0.5-1.0 kierrosta otettu pois takaa ja pysy (vaikkakin juuri ja juuri sillä kielekkeellä) kupissa vaikka nosti akselin ylös.
-Suzuki Swift Sport '12
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 362
  • Joo kato...
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2528 : 20.03.2018, 23:45:56 »
Asia korjaantuu kun laittaa jousen alalautaseen lemmarilla kiinni  ja ainut virka sillä lemmarilla oli siellä ettei aina autoa laskiessa  tarvinnu asetella niitä jousia kuppeihin
Onko katsastuksessa tästä tullut kommenttia?
940 B230FD
240 D24

Poissa karppineen

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2529 : 21.03.2018, 09:06:51 »
sen verran laikattu jousia poisa ettei niillä uskalla leimalle viiä.

saattaahan  se katsuri hetken tuumailla sitä lemmaria siellä  :D
245 b230f, 245 b230fx, 745 b230f & 744 b200et

Poissa o_j

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1372
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2530 : 22.03.2018, 18:14:21 »
Onko katsastuksessa tästä tullut kommenttia?

Ei oo ainakaan kolmessa edellisessä katsastuksessa. Tosin voittajan valinta olis hitsata pellinsuikaleet klemmareiden tilalle, niitä ei katsuri hevillä huomaisi. Ei vaan oo saanut aikaiseksi.
V50 2,0d -07
MYYDÄÄN S80 2,5D -99
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83

Paikalla Jambo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1035
  • Vikakoodin lukua iCarSoft 906:lla Päijät-Hämeessä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2531 : 07.05.2018, 13:12:01 »
Tohon uusimpaan hankintaan (ihan vaan tylsä E85 turbo-740) pitäis iskarin ylälaakerit uusia ja kun tosta olis low budget-ohjus tulossa niin mistäs soveltais mahdollisimman halvat camber-säädettävät yläpäät? Kiinteillä yläpäillä tehtävä camber-modi on tiedossa  ;)

Orkkis iskari tarkotus pitää, ellen tee DIY-coileja... Holkkia jos tarvii sorvailla niin onnistuu kyllä.
Käyttis - 945 B230FT/M90 '92
Pihassa - 740 B230K/M47 '87
Projektina - 242 B2XXXX/S5D-320Z '80

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • Volvo 740GLE B230E
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2532 : 10.05.2018, 01:52:12 »
Seiskaan pitäs alkaa vaihteleen jossainvälissä kaikki iskarit ja tällähetkellä on 60/40mm madallusjouset alla, edelleen bilsteinin B6 eteen ja B8 taakse vai löytyykö yhtään halvempia "madallus"-käyttöön sopivia iskareita?
Se ei käy

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 791
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2533 : 17.05.2018, 11:41:23 »
Ei oo ainakaan kolmessa edellisessä katsastuksessa. Tosin voittajan valinta olis hitsata pellinsuikaleet klemmareiden tilalle, niitä ei katsuri hevillä huomaisi. Ei vaan oo saanut aikaiseksi.

Mitäh se inssi tuumais jos laittas sinkit tai liinan pätkät akselin ja rungon väliin joilla ulos jouston sais rajotettua

Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Paikalla Jambo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1035
  • Vikakoodin lukua iCarSoft 906:lla Päijät-Hämeessä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2534 : 17.05.2018, 13:38:59 »
Mitäh se inssi tuumais jos laittas sinkit tai liinan pätkät akselin ja rungon väliin joilla ulos jouston sais rajotettua



Voi olla katsuri/konttori-kohtaistakin mutta täällä näytti punaista valoa kun kysyin.
Käyttis - 945 B230FT/M90 '92
Pihassa - 740 B230K/M47 '87
Projektina - 242 B2XXXX/S5D-320Z '80

 

KKD Motorsport  Samppasport