Elekma  Autoracing

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2553 Vastauksia
  • 490401 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Hallitus - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3112
  • nyan nyan
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2550 : 04.08.2018, 13:28:15 »
Gaz:eja saa retroturbolta valmiiksi lyhennettynä.
GAZin tuotteista lukenut hyvää ja niitähän voi kysyä http://www.rallyracefin.fi myös.

Poissa hakkarainer

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2551 : 08.08.2018, 18:35:48 »
Pistin bilsteinin b8:t tulemaan ja 60/40 madallusjouset. kerrotaan myöhemmin kokemuksia.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4218
  • Kontinuerlich Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2552 : 08.08.2018, 22:21:11 »
Mikä olisi halpa ja hyvä tapa saada 940 farkku jäykemmäksi ja paremmaksi ajettavaksi? Itse olen mietinnyt bilstein b6 iskareita ja dieselin etujousia ja taakse kuorma jouset laikattuna.
Vai pitäisikö tilata retroturbolta  gaz:in tolpat taakse ja eteen bilsteinit? Kuan retroturbolta toimitus kestää? voi tietenkin antaa mielipiteitä, mutta koitetaan pysyä tuossa 600 euron budjetissa...

Niin ja autoa olisi tarkoitus ottaa alemmas, eli bilsteinistä sorvissa pituutta poies ja uutta kierrettä. Gaz:eja saa retroturbolta valmiiksi lyhennettynä.
Retroturbosta en tiedä, mutta classic swedeltä tilatut "40mm" vakiota lyhyemmät gazin etupumput oli 85mm vakiota lyhemmät, kannattaa varmistaa iskarin täysi pituus ennen mahdollista ostopäätöstä. Takapumput oli oikean pituset, mutta täydellisen käyttökelvottomat pompottimet. Pröystäilin ja lätkäsin BC-racingin, nyt iskarissa on järkevän tuntuinen toiminta ja säädettävyys, mutta takaiskarin säätö on melko eksoottisessa välissä iskarin yläpäässä, ja molemmissa on noin 8cm liikerata, mikä ainakin takana on pieni ongelma jo viistetyissä kanttikivissä.

Jos nyt tekisin nollasta lähtien jotain ei-rata-autoa, niin löisin setelit haisemaan ja ostaisin konin FSD:t ja jousiksi lesjön madallusjouset, joista käyttäisin vaan etujouset ja taakse kuormajouset ja ihan rahtusen laikalla pois ja koroke jousen yläpään alle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jambo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1066
  • Vikakoodin lukua iCarSoft 906:lla Päijät-Hämeessä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2553 : 10.08.2018, 21:46:39 »
Tänään tuli laitettua seiskan tolppiin 240:n tarvikekaasut ja -40mm Lesjöt. Yllätys oli mitä positiivisin kun pääsi koeajolle  :)

Noita pamppuja hakiessa Motonetistä tuli myös verrattua uudemman Audi 80:n patruunaa (66-5030). Ilmeisesti sen '75 - '78 patruunaa porukka on käyttänyt tolppaa lyhennettäessä niin 240 kuin 7/940:ssä? Uudemman patruuna lienee saman mittainen, mutta puuttuu ainakin se ohennus yläpäästä (mistä mutteri keskittää iskarin tolppaan), ylälautaset uskoakseni käy suoraan ??? En päässyt valitettavasti vertaamaan vanhempaan 80:n patruunaan, itseäni kiinnosti vaan noi uudemman patruunat koska ne on ihan naurettavan halpoja...
Käyttis - 945 B230FT/M90 '92
Pihassa - 740 B230K/M47 '87
Projektina - 242 B2XXXX/S5D-320Z '80

 

KL-varaosat  Race.fi