Iltapäivää!
Kokemus luontoista tiedustelua.
Autona -95vm 940 sedan.
Aloitan alusta tarinani toivoen jonkun jaksavan lukea loppuun

Ostin pari vuotta sitten tuningstudion kautta GTS-alustasarjan (pumput + 60mm/40mm jouset). Näiden asennusten jälkeen perä tippui omaan käyttöön juuri sopivasti, mutta keula jäi "keulimaan" aivan holtittomasti. No sitten seuraavana talvena toinen etupumpuista päästi mehunsa pihalle joten piti nopeasti keksiä ratkaisu jolloin hain paikallisesta liikkeestä vakiopumput ja ängin ne noiden tilatun sarjan mukana tulleiden jousien kaveriksi. Hetken aikaa ajelin ja sitten vakioturbo antautui ja laitoin auton seisontaan odottelemaan että saa rahoitusta kerättyä.
No nyt sitä rahoitusta on saatu kasaan, osia hankittu pikkuhiljalleen ja osa jo asennettukkin (turbo, välijäähdytin jne.) Täyttä jarrupakettia aloin tuossa vaihtelemaan ja huomasin kuskinpuolen etujousen olevan poikki ja nyt meni totaalisesti kuppi nurin tämän kyseessä olevan alustasarjan kanssa ja sillä heitetään vesilintua.
Viimein pääsemme takaisin aiheeseen, mistä niitä käyttökokemuksia ja yleisiä neuvoja otetaan vastaan. Suunnitelmissa olisi tilata Bilsteinin B8 joka kulmaan, mutta millainen jousitus näiden kaveriksi laitetaan että saadaan auto suht jäykäksi muttei ihan kuitenkaan kivireki eikä asfaltinnuolija ole hakusessa. L-M-R:än sivuilta löysin B8-sarjan 60/40 jousien kera, kellään ollut tätä settiä? Tekeekö niillä paketin jousilla mitään vai hankinko vain pelkät tolpat ja haen motonetistä eteen vakiojouset ja taakse farkun kuormat vai millaista komboa tässä aletaan hieroa?
Ja oliko se niin että tämän vuosimallin autoon alustasarja piti muutoskatsastaa muttei tarvitse TUV-papereita esittää?