Joo elikkäs seuraavanlaisia havaintoja tein eilen:
Autosta oli vuotaneet lauhduttimen letkut entisellä omistajalla, hän laitatti ne volvolla kuntoon, enää ei kuse öljyä. Luotin tottakai että ovat volvolla kattoneet öljyt jne, ihan normaalisti.
Ja vitut, eilen katoin tikun niin vähän pohja kastu vaan. Pieni paniikki iski jo että voi muoviämpäri oon rikkonu tavallaa ite auton. Sit kieli keskellä suuta lisäämään öljyä = lisäsin 1.7 litraa, ja tikku menikin jo vähän yli ylärajan. Eli onhan siellä silti öljyä ollut vaikka tikku vaan vähän pohjasta kastuikin.
Seuraavanlaista huomasin öljynlisäyksen jälkeen = Nyt auto käyttäytyy ahtimen puolesta paremmin, eikä fuel cuttaa enää koskaan. Kaasu pohjassa menee silti ahtomittari tappiin, ja varsinkin pidemmässä vedätyksessä huomaa että auto laskee itse ahtoja, mistä helvetistä tämä johtuu? Vai onko se tosiaan niin että auton oma turbo asteikko vakio 15g turbolla kun menee tappiin, auto laskee ahtoja itse automaattisesti? Joku aikaisemmin mainitsi hukkaportin säädöstä / ja jostain kalvosta joka voi olla rikki, saisinko tarkat ohjeet missä nämä sijaitsee? Jos joku vaikka viittii netistä johonkin 850 moottoritilan kuvaan ympyröidä niiden sijainnit niin helpottaa jo 100 prosenttia.
Niin, ja alkoi palamaan toi kolmiovalo missä on joku häkkyrä keskellä. Auto toimii silti ihan OK vaikka tuo palaakin, mutta maanantaina vien töpseliin että näkee mikä vialla. Kuumottelee vaan vitusti että moottorissa on jotain häikkää... muoviämpäri.
Ei hyvin alkanu taas tämäkään volvotaival. Edellisen T6 S80 kanssa nostettiin laatikko pöydälle kahdesti kuukauden sisällä, ja tottakai myös moottori kun ei sitä muuten irti saanut. Mutta tavallaan aika positiivisella fiiliksellä täl hetkel liikenteessä, tän 850 saa vielä korjattua kun ite laittaa, eikä mikään hirmu kallis auto ole korjatakkaan, esim katsastus on juuri nyt tässä kuussa ja olen 100% varma että ei mene ekalla leimalle ja joutuu jotain alatukivartta tms laittamaan. Mut ei siinä auta kun laittaa, ei ne hirmu kalliita ole. Kaikki 850 viat S80 T6:sen jälkeen pistää vaan hymyilyttämään

EDIT: Uskoisin että kaikki edellä mainitut asiat ovat johtuneet tosta ECU:sta.
Vaihdoin täysin vakiosoftalla olevan ecun autoon = ahdot nyt täysin normaalit niinkuin vakiossa pitääkin, Lambda valo hävis palamasta, auto ei käy enää rikkaalla, eikä fuel cuttaile tai mitään eli toimii täydellisesti tolla vakio-ohjelmalla niinkuin kuuluukin. Tästä on hyvä lähteä vaihtamaan sitä 16T ahdinta

Pääsin myös n.6.7 litran keskikulutukseen tossa maantiellä 80 alueella, eli näyttäs toimivan ihan niinkun kuuluu eli turha kuumotella mitään lambda antureita enään.