d24tdic on ruvennut keräämään painetta paisariin,korkki auki ei näy kuplia mutta ajon jälkeen on painetta, vedet kirkkaat jota pikkasen hukkuu, oljyt ok, pikkasen kuluu..
Ilmailin tuosta kylmäkäynnistimen letkusta koneen käydessä, pientä ilmakuplaa tulee ja tulee kuin saippua vettä.
Aikaisemmin syksyllä tein jakopään remontin vuotavan vesipumpun takia ja samalla meni termari uusiksi, motonetin 80", tämän remontin jälkeen olen kiinnittänyt huomiota tuohon paineen kerääntymiseen..viime talvena vettä sai lisäillä aina silloin tällöin mutta kesä meni taas ilman lisäyksiä Huh?
Olisiko kannessa pieni halkeama joka pikku hiljaa suurenee,vai..?
pikatraktori
Volvokenraali
******
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #1 : 03.12.10 - klo:21:57 »
Vastaa lainaten
Kyllä noissa volkkarin moottoreissa voi olla kahdenlaisia halkeamia. Sellaisia jotka eivät vuoda ja sellaisia jotka vuotavat Iskee silmä. Vähän tuntuisi että olet tuon jäkimmäisn kategorian kanssa tekemisissä. Taitaa olla kansi pois ja koneistamoon koeponnistukseen se seuraava toimenpide Miettii
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #2 : 04.12.10 - klo:23:34 »
Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
täytynee ryhtyä kannen irroitukseen kunhan vaan aikaa löytyy...ottaa tuosta varavolvo käyttöön siksi aikaa Virnistää
Hauskasti omalla lailla kansi oireilee ettei häiritse päivittäistä käyttöä ensinkään ja tavan tallaaja tuskin olisi edes asiaa huomannut, itse kun nuita vesiä ja paineita aina seurailen Vihainen
lämpömittari käyttäytynyt muutaman vuoden samalla lailla ja lämpöä hyttiin on pakkasillakin riittänyt Järkyttynyt
mistähän kannattaa hankkia kannentiiviste ja mielipiteitä mitä kannattaa samalla uusia kun kone on auki 500tkm.huollossa? Iskee silmä
TVS
Volvokenraali
******
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #3 : 04.12.10 - klo:23:46 »
Vastaa lainaten
Meinaatko nostaa koneen pois? Jos et, tuskin sille mitään sen isompia kannattaa tehdä. Jos nostat, kannattanee öljypumppu ja mäntien öljysumut tsekata ja putsata öljypohja, renkaita yms en lähtisi huvikseen vaihtamaan, suattaapi osua vastatuuleen...
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #4 : 05.12.10 - klo:00:58 »
Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
jos nyt poulenmiljoonan huoltoon laittais yläkerran kerralla kuntoon ja kiteytyisi sitten 800tkm huollossa alakertaan Virnistää
motonetin osilla?
suutin kärjet muualta Iskee silmä
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #5 : 05.12.10 - klo:12:34 »
Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
olikos kenelläkään tietoa käykö kansi vaparista?
mulla olis tuossa varaosakoneena -82 d24 vapari 200-keulilta pois otettuna ja muistaakseni 350tkm vaan ajettu Iskee silmä
estate
Volvo kapteeni
*****
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #6 : 05.12.10 - klo:12:38 »
Vastaa lainaten
Kyllä sopii, ahdetun ja vaparin kannet ovat samanlaiset.
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #7 : 05.12.10 - klo:18:26 »
Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
kiitti vinkistä ja taas pompsahti remontin hinta alemmas Virnistää
täytyy vissiin enstee käyttää tuo leimalla ja laittaa sit liikennekäytöstä poistoon kun samaan syssyyn täytyy tehdä muitakin päivityksiä joissa saattaa aikaa tuhraantua Hymyilee
Mattisv
Volvo Korpraali
**
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #8 : 05.12.10 - klo:19:09 »
Vastaa lainaten
Minulla tuli kovasti painetta paisariin kun korkki oli rikki. Vaihdoin sen.
Tutulla taasen 940 d24tic:issä tulee kylmäkäyntisäätimen letkusta semmoista kuplavettä ja veikkaisin tarvikevesipumppua syyksi (peltiset siivet). Tein tuohon jakopäähuollon niin hoksasin ilmatessa. Onkohan mitään perää?
Volvo 740 TD -89
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #9 : 05.12.10 - klo:20:53 »
Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
mullahan kävi samalla lailla et jakopäärempan jälkeen oireet tuli esille, sattumaa vai ei mene ja tiedä..tarvike pumppu sinne tuli laitettua myöskin.
Saattaahan se sunkin tutulla olla kansi halki Virnistää
No en nyt meinannut suinpäin remonttiin muutenkaan ryhtyä, jonkin aikaa pitää ajella ja seurailla tilannetta et muuttuuko mihinkään suuntaan Iskee silmä
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #10 : 07.12.10 - klo:10:51 »
Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
Leima tuli että napsahti, näin niitä kansivikaisia vaan katsastellaan Virnistää
Päästöissä oli tapahtunut selvä muutos, viime vuonna oli 3.7 vanhan omistajan jäljiltä ja tänä vuonna 1.9 Iskee silmä
pikatraktori
Volvokenraali
******
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #11 : 07.12.10 - klo:20:28 »
Vastaa lainaten
Ja taitaa olla tunnettu tosisasia, että savutusarvomäärittely on ilman etukäteisvalmisteluja lähinnä lottoarvonan veroinen toimitus. Eli mittaillaan paljonko sitä karstaa irtoaa pakoputkesta... Minulla oli joskus 2.4 Hiace, josta näki tuosta savutusarvosta mistä ollaan tulossa. Lapista palatessa tuli aina todella hyvät arvot Virnistää. Aina sieltä oli kiire kotiin palatessa ja vielä kiireempi mennessä Iskee silmä.
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #12 : 08.12.10 - klo:08:41 »
Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
tuon testituloksen halusinkin tietää ja lukemat kuulla juuri noin päin että laski, ex omistaja olikin sellanen pintakaasulla jurnuttelia:)
Ei muuta kuin pikkasen kääntelemään ruuvia kiinnipäin, tai mahtaako tuosta nyt suurta iloa olla..?
pikatraktori
Volvokenraali
*****
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #13 : 08.12.10 - klo:13:44 »
Vastaa lainaten
Kyllä tuo on ihan VW-dieselille sopiva. Muistat vaan aina silloin tällöin käskeä reippaammiin ja lämmintä konetta. Vastaavasti se loppujäähdyttely ennen sammutusta kuten kunnon traktoreissa tehdään ettei kansi halkea Iskee silmä.
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
« Vastaus #14 : 08.12.10 - klo:19:10 »
Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
Noista alkulämmittelyistä ja loppu jäähdyttelyistä on tullut hyvin pidettyä kiinni, en ole nuoruusvuosien jälkeen kyllä paljoa kylmää konetta käskenyt;)