Carcom Oy  Elekma

deekusta kansi halki (siirretty landiasta)

  • 15 Vastauksia
  • 6694 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« : 23.01.2011, 19:13:26 »
d24tdic on ruvennut keräämään painetta paisariin,korkki auki ei näy kuplia mutta ajon jälkeen on painetta, vedet kirkkaat jota pikkasen hukkuu, oljyt ok, pikkasen kuluu..
Ilmailin tuosta kylmäkäynnistimen letkusta koneen käydessä, pientä ilmakuplaa tulee ja tulee kuin saippua vettä.
Aikaisemmin syksyllä tein jakopään remontin vuotavan vesipumpun takia ja samalla meni termari uusiksi, motonetin 80", tämän remontin jälkeen olen kiinnittänyt huomiota tuohon paineen kerääntymiseen..viime talvena vettä sai lisäillä aina silloin tällöin mutta kesä meni taas ilman lisäyksiä Huh?
Olisiko kannessa pieni halkeama joka pikku hiljaa suurenee,vai..?
   
pikatraktori
Volvokenraali
******

   
   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #1 : 03.12.10 - klo:21:57 »
   Vastaa lainaten
Kyllä noissa volkkarin moottoreissa voi olla kahdenlaisia halkeamia. Sellaisia jotka eivät vuoda ja sellaisia jotka vuotavat Iskee silmä. Vähän tuntuisi että olet tuon jäkimmäisn kategorian kanssa tekemisissä. Taitaa olla kansi pois ja koneistamoon koeponnistukseen se seuraava toimenpide Miettii
   
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***

   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #2 : 04.12.10 - klo:23:34 »
   Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
täytynee ryhtyä kannen irroitukseen kunhan vaan aikaa löytyy...ottaa tuosta varavolvo käyttöön siksi aikaa Virnistää
Hauskasti omalla lailla kansi oireilee ettei häiritse päivittäistä käyttöä ensinkään ja tavan tallaaja tuskin olisi edes asiaa huomannut, itse kun nuita vesiä ja paineita aina seurailen Vihainen
lämpömittari käyttäytynyt muutaman vuoden samalla lailla ja lämpöä hyttiin on pakkasillakin riittänyt Järkyttynyt
mistähän kannattaa hankkia kannentiiviste ja mielipiteitä mitä kannattaa samalla uusia kun kone on auki 500tkm.huollossa? Iskee silmä
   
TVS
Volvokenraali
******




   
   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #3 : 04.12.10 - klo:23:46 »
   Vastaa lainaten
Meinaatko nostaa koneen pois? Jos et, tuskin sille mitään sen isompia kannattaa tehdä. Jos nostat, kannattanee öljypumppu ja mäntien öljysumut tsekata ja putsata öljypohja, renkaita yms en lähtisi huvikseen vaihtamaan, suattaapi osua vastatuuleen...
   
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
   
   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #4 : 05.12.10 - klo:00:58 »
   Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
jos nyt poulenmiljoonan huoltoon laittais yläkerran kerralla kuntoon ja kiteytyisi sitten 800tkm huollossa alakertaan Virnistää
motonetin osilla?
suutin kärjet muualta Iskee silmä
   
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***

   
   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #5 : 05.12.10 - klo:12:34 »
   Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
olikos kenelläkään tietoa käykö kansi vaparista?
mulla olis tuossa varaosakoneena -82 d24 vapari 200-keulilta pois otettuna ja muistaakseni 350tkm vaan ajettu Iskee silmä
   
estate
Volvo kapteeni
*****

   
   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #6 : 05.12.10 - klo:12:38 »
   Vastaa lainaten

Kyllä sopii, ahdetun ja vaparin kannet ovat samanlaiset.
   
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
   
   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #7 : 05.12.10 - klo:18:26 »
   Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
kiitti vinkistä ja taas pompsahti remontin hinta alemmas Virnistää
täytyy vissiin enstee käyttää tuo leimalla ja laittaa sit liikennekäytöstä poistoon kun samaan syssyyn täytyy tehdä muitakin päivityksiä joissa saattaa aikaa tuhraantua Hymyilee
   
Mattisv
Volvo Korpraali
**


   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #8 : 05.12.10 - klo:19:09 »
   Vastaa lainaten
Minulla tuli kovasti painetta paisariin kun korkki oli rikki. Vaihdoin sen.

Tutulla taasen 940 d24tic:issä tulee kylmäkäyntisäätimen letkusta semmoista kuplavettä ja veikkaisin tarvikevesipumppua syyksi (peltiset siivet). Tein tuohon jakopäähuollon niin hoksasin ilmatessa. Onkohan mitään perää?
   
Volvo 740 TD -89
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
   
   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #9 : 05.12.10 - klo:20:53 »
   Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
mullahan kävi samalla lailla et jakopäärempan jälkeen oireet tuli esille, sattumaa vai ei mene ja tiedä..tarvike pumppu sinne tuli laitettua myöskin.
Saattaahan se sunkin tutulla olla kansi halki Virnistää
No en nyt meinannut suinpäin remonttiin muutenkaan ryhtyä, jonkin aikaa pitää ajella ja seurailla tilannetta et muuttuuko mihinkään suuntaan Iskee silmä
   
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***

   
   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #10 : 07.12.10 - klo:10:51 »
   Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
Leima tuli että napsahti, näin niitä kansivikaisia vaan katsastellaan Virnistää

Päästöissä oli tapahtunut selvä muutos, viime vuonna oli 3.7 vanhan omistajan jäljiltä ja tänä vuonna 1.9 Iskee silmä
   
pikatraktori
Volvokenraali
******
   
   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #11 : 07.12.10 - klo:20:28 »
   Vastaa lainaten
Ja taitaa olla tunnettu tosisasia, että savutusarvomäärittely on ilman etukäteisvalmisteluja lähinnä lottoarvonan veroinen toimitus. Eli mittaillaan paljonko sitä karstaa irtoaa pakoputkesta... Minulla oli joskus 2.4 Hiace, josta näki tuosta savutusarvosta mistä ollaan tulossa. Lapista palatessa tuli aina todella hyvät arvot Virnistää. Aina sieltä oli kiire kotiin palatessa ja vielä kiireempi mennessä Iskee silmä.
   
Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***


   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #12 : 08.12.10 - klo:08:41 »
   Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
tuon testituloksen halusinkin tietää ja lukemat kuulla juuri noin päin että laski, ex omistaja olikin sellanen pintakaasulla jurnuttelia:)
Ei muuta kuin pikkasen kääntelemään ruuvia kiinnipäin, tai mahtaako tuosta nyt suurta iloa olla..?
   
pikatraktori
Volvokenraali
*****
   
   
Vs: deekusta kansi halki?
« Vastaus #13 : 08.12.10 - klo:13:44 »
   Vastaa lainaten
Kyllä tuo on ihan VW-dieselille sopiva. Muistat vaan aina silloin tällöin käskeä reippaammiin ja lämmintä konetta. Vastaavasti se loppujäähdyttely ennen sammutusta kuten kunnon traktoreissa tehdään ettei kansi halkea Iskee silmä.

Tarmo
Kantaupseeri
Volvo Kersantti
***
« Vastaus #14 : 08.12.10 - klo:19:10 »
   Vastaa lainaten Muokkaa viestiä
Noista alkulämmittelyistä ja loppu jäähdyttelyistä on tullut hyvin pidettyä kiinni, en ole nuoruusvuosien jälkeen kyllä paljoa kylmää konetta käskenyt;)
   
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #1 : 23.01.2011, 19:18:00 »
samat oireet deekussa jatkuu , heitin tuossa pyhien aikana 600km. lenkin keskisuomeen, vettä ei mennyt juuri nimeksikään, painetta kerää, jonkin verran.öljyt ok.
lämmöt koneessa seilaa normaalin ja alle asteikon väliä:)
täytyy nyt ensi töikseen vaihtaa tuo motonetin termari alkuperäiseen jos sillä alkais lämmöt pysymään paikoillaan ja paineen keräykseen en meinaa puuttua ;D
« Viimeksi muokattu: 23.01.2011, 22:08:24 kirjoittanut tarmo »
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #2 : 11.02.2011, 23:52:23 »
taitaa se deeku joutua remonttiin :-[
 aamusella paikansin ylävesiletkusta neulan mentävän reijän.. glygolit oli pitkin konehuonetta :'(
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #3 : 12.02.2011, 00:12:18 »
Tämä reikä varmaan se alkusyy,on hävittänyt nesteen ja sitten kuumentunut kone.Kantta en lähtisi irroittelemaan vielä, siellä saattaa olla niin pieni hiushalkama että sen kanssa pärjää kesään ja katsoo sitten ovatko oireet pahentuneet.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #4 : 12.02.2011, 09:38:02 »
sitkee sissi kun olen niin meinasinkin pistää uuden ylävesiletkun ja jatkaa ajamista ;)

Remonttia ei aloiteta ennen kuin joku paikka oikeasti hajoaa :2funny: (nykyaikainen ajatus malli)

Koneessa ei ole missään vaiheessa lämmöt noussu yli normaalin ja vettä ei nyttenkään vuodon löydyttyä mennyt lisää edes litraa.

Ihmetyttää vaan miksi se nyt tuon letkun rikkoi kun paisarin korkin kautta olisi ollut helpoin reitti ylipaineiden tulla ulos..
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #5 : 12.02.2011, 10:32:08 »
Ihmetyttää vaan miksi se nyt tuon letkun rikkoi kun paisarin korkin kautta olisi ollut helpoin reitti ylipaineiden tulla ulos..

Niinpä, toimiiko se korkki?
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #6 : 12.02.2011, 11:35:47 »
"pitäis" korkin toimia, tai sitten mulla on 5kpl. rikkinäisiä ;)
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #7 : 12.02.2011, 13:56:07 »
sitkee sissi kun olen niin meinasinkin pistää uuden ylävesiletkun ja jatkaa ajamista ;)

Remonttia ei aloiteta ennen kuin joku paikka oikeasti hajoaa :2funny: (nykyaikainen ajatus malli)

Koneessa ei ole missään vaiheessa lämmöt noussu yli normaalin ja vettä ei nyttenkään vuodon löydyttyä mennyt lisää edes litraa.

Ihmetyttää vaan miksi se nyt tuon letkun rikkoi kun paisarin korkin kautta olisi ollut helpoin reitti ylipaineiden tulla ulos..

Siksi juuri ajattelinkin, kun oli itsellä samanlainen että luulin haihtumiseksi, mutta jälkeenpäin ilmeni että pieni hiushalkeama palotilaan hävitti nestettä ja sen näki jo karstattomuudesta 3pytyssä. mitään haittaa tuosta ei ollut joten sillä ajettiin vuosikausia. Sitten joskus uteliaisuus yllätti ja kansi tarkistettiin kemiallisesti ja painekokeella. Kone oli silloin jo purettu irti kopasta. 8)
JK: NESTETTÄ HÄVISI ALLE PUOLI LITRAA VUODESSA.
« Viimeksi muokattu: 12.02.2011, 13:57:57 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa ocf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #8 : 12.02.2011, 14:54:23 »
Hiukan oftopic.

Missä kohdin tuo termari sijaitsee, itselläni d24tic- termari varmaan kuitenkin samassa kohdin.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #9 : 12.02.2011, 17:10:12 »
No jäi sanomatta että kone oli B19A, mutta periaate on sama ja termari kannessa.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #10 : 12.02.2011, 23:20:44 »
tää on siitä hauska tapaus että hukkailee vettä vain talvisin. kesän aikana en tainnut lisäillä kun kerran, talvella kerran kuussa.
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #11 : 13.02.2011, 06:07:57 »
Se varmaankin vaikuttaa asiaan kun lämpötilavaihtelut ovat erityisen laajoja näin kylmänä talvena, eli halkeama laajenee ja supistuu reilummin.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa tarmo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #12 : 25.02.2011, 21:15:41 »
eilen vaihtui motonetin termari sinisen 87 eroa on kuin yöllä ja päivällä, lämmöt nousee normaaliksi nopeasti ja pysyy siinä seilaamatta eessun taas..taas löytyi yksi osa mitä en osta motonetistä enää ikinä;)

Tyhjäkäyntiä tuo saa kyllä käydä vaikka päivän ja lämpömittari ei värähdäkkään, kuinkas muilla deeku kuskeilla?
Volvon päämuotoilijan, Jan Wilsgaardin tiedetään sanoneen tiiliskivistään: ”Ajaton koti ei ole hyvän näköinen ensisilmäyksellä”.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #13 : 26.02.2011, 17:12:46 »
No niin. Hieno juttu ja älä sitten enää sekoa noihin tarviketermareihin. ;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: deekusta kansi halki (siirretty landiasta)
« Vastaus #14 : 26.02.2011, 18:33:27 »
Tyhjäkäyntiä tuo saa kyllä käydä vaikka päivän ja lämpömittari ei värähdäkkään, kuinkas muilla deeku kuskeilla?
Ominaisuus, kovalla pakkasilla pitkät punaset riittää että lämpömittari alkaa hitusen vajoamaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Proturbo  Autodiagnoosi