Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 D5 -01 tärinää n. 1800-2200 rpm

  • 5 Vastauksia
  • 2895 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Belsebub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Volvo V70 D5 -01
V70 D5 -01 tärinää n. 1800-2200 rpm
« : 12.05.2012, 12:39:53 »
Tervehdys

Otsikon mukainen "ongelma" olis, lähinnä häiritsevä...

Paikallaankin ravistaa kun kierroksia nostaa, huomaa hyvin n. 100km/h vauhdissa kun vedättää...  Tosiaan tärinä on pientä, mutta jossain on nyt vikaa...  Moottorintuenta näyttäis olevan ok mutta joko olisi paikallaan vaihtaa vauhtipyörä + kytkinpaketti...?

Vauhtipyörä roklattaa kylmänä, on sitä tehnyt jo kolme vuotta...  :nohnoh

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -01 tärinää n. 1800-2200 rpm
« Vastaus #1 : 12.05.2012, 17:37:46 »
Äkkiseltään sanoisin, että DMF on tulossa tiensä päähän
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Belsebub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Volvo V70 D5 -01
Vs: V70 D5 -01 tärinää n. 1800-2200 rpm
« Vastaus #2 : 17.05.2012, 14:28:57 »
Tärinä se vaan jatkuu, tuntuis voimistuvan pikkuhiljaa samalla kierrosalueella. Tosiaan vedättäessä tuntuu tärisevän jo aika reilusti, samaten paikallaan kaasutellessa...

Voisikohan se olla muualla vika, kuin vauhtipyörässä esim. suuttimissa tai niissä moottorin kumityynyissä...? Muuten auto toimii kuin ajatus, eikä ylimääräisiä ääniä kuulu. Toki "tikittää" vähän, kuin reippaammin kiihdyttää (suuttimet?).

Poissa harddick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -01 tärinää n. 1800-2200 rpm
« Vastaus #3 : 08.08.2012, 23:16:09 »
onko selvyyttä vaivaan jo tullu, itellä auton vian selvitys työn alla eikä meinaa löytyä. tärinävaivaa ilmeni myös...
Nyxä: -00 V70 mkII Tbo AWD

Exät: -03 V70 D5 A, V70 D -01, 855 -94 GLT/aut. 745 GLT -90 2,3 16valve/aut,  Amazon roadster V8/aut, 244 V8/Getrag, 242 Chopattu USA-malli, 855 GLT, 945 2,3Tbo/aut -98, 745 2,3Tbo/aut -88, n.20kpl volvoja 100-700-sarjaa, muita merkkejä enemmän..

Poissa Belsebub

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • Volvo V70 D5 -01
Vs: V70 D5 -01 tärinää n. 1800-2200 rpm
« Vastaus #4 : 12.08.2012, 11:16:50 »
Ei ole selvyyttä tärinöihin vielä löytynyt, vaihtoehtoja kun on niin monia...

No kohta menee kytkinpaketti ja vauhtipyörä vaihtoon, saa nähä vaikuttaako tärinöihin. Kytkin tosiaan luistanu jo jonkin aikaa isommalla lastilla ohituksissa... Kierrokset vaan nousee kun kaasua painaa. Tuossa ne varaosat oottelee tallin pöydällä sis. kampuran stefan ja vauhtipyörän pultit.

Tosiaan nuita kiinalaisia renkaita vähän epäilen, kylmänä täryyttää enemmän. Kilometrin kun ajelee, tärinät vähenee merkittävästi. Toki paikallaankin hieman tärinää esiintyy otsikon mukaisella kierrosaluella.

Nuo moottorin tukikumet jos vaihtais kytkinremontin yhteydessä, kuinkahan monta nuita kumeja sitten sieltä löytyykään, vissiin ainakin neljä. Eikä vissiin ihan ilmaisia ole...

Kunhan nuita suuttimia ei tarvis vielä vaihtaa, sen verran arvokkaita ja ihan kiinnikin taitaa olla...

Poissa harddick

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -01 tärinää n. 1800-2200 rpm
« Vastaus #5 : 13.08.2012, 10:19:11 »
Tais jäädä enimmät tärinät mulla tuonne.... ainakin toivottavasti ::)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22208.0
Nyxä: -00 V70 mkII Tbo AWD

Exät: -03 V70 D5 A, V70 D -01, 855 -94 GLT/aut. 745 GLT -90 2,3 16valve/aut,  Amazon roadster V8/aut, 244 V8/Getrag, 242 Chopattu USA-malli, 855 GLT, 945 2,3Tbo/aut -98, 745 2,3Tbo/aut -88, n.20kpl volvoja 100-700-sarjaa, muita merkkejä enemmän..

 

Carcom Oy  Elekma