Jos tuo Travolin -07 120 kW polttaa noin 8 litraa maantieajossa, niin pahasti pitää mielestäni asioiden olla pielessä tai sitten ajon kohtuullisen "aggressiivista".
1) Termari rikki ja moottori aina kylmänä + lämmitin päällä (kone kylmä ja lämmintä ei tule)
2) Jarrut laahaavat (ja kuumenevat rajusti)
3) Suutin vuotoja tai ajoitus pielessä (+ mahdollisen hiukkasuodattimen poltto turhan usein päällä)
4) Laatikko ei vaihda suurimmalle, turbiinin lukitus ei toimi (pitäisi näkyä kierroslukumittarista)
Nuo kohdan 3 jutut saattaisivat olla sellaisia, jotka voisivat olla piilevinä ehkä pidempäänkin.
Olisiko vauhti kova, maantieajo kovin lyhyttä pätkää, paljon lämmityskäyntiä ties mistä syystä?
Auto kyllä lämpiää todella mukavasti, noin -5 astetta kun laittaa käymään niin varmaan noin 5-8km taajama ajoa niin lämmöt on puolivälissä ja koppiin tulee kyllä lämmintä, jarruja pitääkin tarkkailla kun seuraavan kerran ajelee, mutta ei ne ainakaan haissut ole ja muutenkin auto tuntuu kevyesti rullaavan.
Tuosta suutin vuoto hommaan en oikein osaa mitään sanoa, pitäisi vähän syventyä aiheeseen, mutta ainakin auto toimii aivan moitteettomasti ja lähtee kylmästäkin käymään todella hienosti eikä haise dieselille. Jakokin saattaisi olla kyllä vähän ketullaan mutta luulisi sen jotenkin oireilevan???
Loota kyllä vaihtaa ihan mukavasti ja kyllä siellä kaikki kuusi vaihdettakin tuntuu olevan tallessa, vähän vikonutkin että turhan paljon se vie ainetta kun vertailee muiden kulutuksiin

täytyy vissiin alkaa tutkimaan että mikä siinä mättää...
Edit: miten tuon turpiinin lukituksen toimattomuus pitäisi näkyä kiekkamittarissa? Minulla toisinaan tekee että ku loota vaihtaa vaidetta niin kiekat kun putoaa niin se tuntuu että aivan kun luistaisi vähän ja sitten kiekat putoaa viellä lisää noin 200kiekkaa, eli jos nyt esimerkkinä että tasakaasulla ajettaessa vaihtaisi vaikka 2000 kiekan kohdalla kutosen pesään niin kiekat putoaa vaikka 1700 ja siitä sitten "luistamalla" 1500kieppeille ja sitten pysyy siinä... liekkö tuo normaalia?