Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 tehostimen omituinen oire. ja paineen nosto kyssäri

  • 2 Vastauksia
  • 1225 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
tuossa käytin tehostimen päästä banjoliittimen irti ja ilmaa tuli sitäkin kautta ulos. kirrasin liittimen uudelleen ja ratti jäykistyi niin et ei mihkään liiku. auton alla banjoliitintä löysäämällä ratti alkoi kääntymään, mutta nyt se tiputtaa atf maahan kun kone käy.

eli mikä voi tehdä tuollasen? sulkiko vanhan tiivisteen uudelleen kiristys jonkin öljykanavan ja lakkas toimimasta? ja mikä on sen isomman banjon kuparitiivisteen paksuus ja halkaisija?

autossa se tehostettuohjaus jossa ohuemmat raidetangot. ate tsw / trw kai?
« Viimeksi muokattu: 21.05.2012, 06:23:15 kirjoittanut The moose »

The moose

  • Vieras
Vs: 740 tehostimen omituinen oire.
« Vastaus #1 : 21.05.2012, 06:22:50 »
löysin netistä volvoclub.uk sivuilta samantyylisen vian ja siihen korjausohjeen tai oikeestaan taitaa syykin olla siinä.

eli siinä avattiin punpun liitintä silviissiin et saatiin painetta säätävä jousi pihalle ja sitä venytettiin niin että jousen mitta tuli 5,5 cm
ja näin tekemällä punpun tuottama paine kasvaa ja tehostus parantuu.

koitin sit eilen saada sitä liitosta auki jonka takana se jousi olisi, mut eipä se helmiliitin aukene. se jousi on siis siellä ainoan avattavan liittimen takana. ja sen edessä tua helmiliitin..  ja isompi liitin aukenee kyllä. mut tua pienempi iha jumissa.  :-[
toinen letkuhan tulee suoraan letkukaraan ja kiritään klemmarilla.

onks kukaan tehny tuota toimenpidettä et toimiikse oikeesti ? ennenkun revin sen liitoksen irti väkisin, tai puran sen painepuolen putken toisesta päästä ja pyörittelen letkun kanssa auki.



The moose

  • Vieras
Vs: 740 tehostimen omituinen oire. ja paineen nosto kyssäri
« Vastaus #2 : 27.05.2012, 14:37:33 »
edelleen sama oire. en vielä ole viitsinyt repiä koko letkua pois konehuoneesta.

 

Carcom Oy  Elekma