Autodiagnoosi  Carcom Oy

CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault

  • 9 Vastauksia
  • 4868 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa toni_val

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Tietoa tarvis saada.
Tällainen koodi muunmuassa löytyi s60:stä:

CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault

Mihkä tämä liittyy?

Vika autossa on sellainen, että sammuu tyhjäkäynnillä itsestään. 2.4 bensa, turboton vm. 2000

Ei tee sitä läheskään joka päivä, mutta jos vaikka auton ollessa paikoillaan antaa kierroksia niin sitten kun kierrokset laskee niin ne käy jopa 500rpm, ja usein auto täristää ja meinaa sammua.

Poissa wama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • S60 -01 170hv, manual
Vs: CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault
« Vastaus #1 : 26.01.2011, 21:55:44 »
Viiden minuutin googlailun mukaan sen on Central Electronic Module ja lähinnä tuntui sen liittyvän valoihin.

Poissa toni_val

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault
« Vastaus #2 : 01.02.2011, 09:04:45 »
Kiitoksia vastauksesta.
Noh ei se koodi sitten ollut ratkaisu tähän tyhjäkäynti ongelmaan  :(

Poissa toni_val

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault
« Vastaus #3 : 01.02.2011, 09:06:12 »
Ja lisäys alkuperäiseen tekstiin...Kyllä se tekee sitä joka päivä..

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault
« Vastaus #4 : 01.02.2011, 11:08:03 »
En juurikaan ihmettelisi tuota CEM-1A03 koodia. Moottorin sammuminen voi johtua mm. viallisesta kaasuläppäkotelosta, joka on melko yleinen vika tuon ikäisessä autossa. Samantapaista moottorinsammumista tulee esim. siitä että joku imuletkuista vuotaa ja seokset ovat mitäsattuu. Ilmamassamittarissakin saattaa olla vikaa. Tyhjäkäynnillä pienikin vuoto saa moottorin sammumaan, joten voisi tarkistaa erilaiset imusarjaan menevät letkut. Luulisi että joku tähän liittyvä vikakoodikin ilmestyisi.

Poissa toni_val

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault
« Vastaus #5 : 03.02.2011, 17:44:06 »
Jeps. Kiitoksia vinkeistä. Täytyy ruveta niitä imusarjan letkuja tutkiin. Tänään kävin vielä virallisessa volvo huollossa eikä sielläkään boschin testeri näyttänyt mitään vikakoodia  :(

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault
« Vastaus #6 : 03.02.2011, 22:28:37 »
Jeps. Kiitoksia vinkeistä. Täytyy ruveta niitä imusarjan letkuja tutkiin. Tänään kävin vielä virallisessa volvo huollossa eikä sielläkään boschin testeri näyttänyt mitään vikakoodia  :(

Ilmeisesti et ole käynyt kuitenkaan virallisessa volvo huollossa, koska valtuutettu volvohuolto käyttää volvon testeriä nimeltä vida, joka 100-varmuudella näyttää jokaisen vikakoodin, mitä järjestelmään on talleentuneena, kolmansien osapuolien valmistamiin testereihin (esim bosch) ei voi luottaa samoissa määrin, koska niihin vaikuttaa testerissä oleva ohjelmisto, ja sen yhteensopivuus jokaisen volvon järjestelmän kanssa.. ymmärtääkseni bosch kaiketi on jotenkin toiminut volvojen kanssa, että ehkä siellä ei vikakoodeja ole enää, kun ne viimeksi varmaan nollattu..
mutta että ei tää nyt toki se pointtini ollut, vaan lähinnä sivuhuomautus.


Kirjoitit ensimmäisessä viestissäsi, että muunmuassa löyty tälläinen koodi CEM-1A03
Eli mitä muuta löytyi, kuin tuo, silloin ensimmäisellä kerralla.

Kuvailemasi oireet viittaavat tosi vahvasti kaasuläppäkoteloon, kuten Nortti tuossa jo arvelikin.
Jos vikakoodeja ei kuitenkaan läppäkotelosta ole ja tuo CEM-vikakoodi on ainut vikakoodi (jota epäilen vahvasti, siis sitä, että olisi ainut)  niin voisihan läppäkotelon vaikka puhdistaa näin ensihätään.

Poissa toni_val

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault
« Vastaus #7 : 05.02.2011, 15:56:33 »
Kyllä siellä muitakin koodeja oli. Toi CEM koodi vaan oli sellainen jota en käsittänyt mitä se tarkoittaa. Ne kaikki muut vikakoodit liittyi kaikkeen "vähemmän" tärkeisiin kohteisiin kuten ovien lukkiutumiseen yms.. Ja yks koodi liittyi käynnistyksenestoon, mutta voikos se käynnistyksenesto konnailla ajon aikana? Omaa v70 kun joskus tutkin niin jäi sellanen käsitys, että avainantenni vaan lähettää virta-avaimelle signaalin käynnistyksessä ja avain "lähettää sen takaisin" ja sen jälkeen sillä "estolla" ei ole merkitystä auton käyntiin. Korjatkaa, jos olen väärässä?..Itselle vaan jäi sellainen mutu tuntuma, että ei tällainen sammuminen siitä voisi johtua.

Nyt olis sitten kaasuläppäkotelo putsailtu sekä ilmeisesti ilmamassa-anturi (anturi ilmanputsarin päällä), Nyt täytyy sitten vaan ajella ja odotella sammuuko vai ei..

Poissa Putrus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
    • Pienkoneiden (ja autojen) huollosta
Vs: CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault
« Vastaus #8 : 05.02.2011, 17:16:07 »
Juuri niin, eli avain tarkistetaan pelkästään käynnistyksen yhteydessä, ja sen jälkeen ajonesto menee pois päältä eikä enää vaikuta käyntiin.

Poissa toni_val

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: CEM-1A03 S-Power supply. Signal too low. Intermittent fault
« Vastaus #9 : 15.02.2011, 02:46:34 »
Toiveikkaana tämän keskusteluketjun voi minun puolesta siirtää (arkistoon)  :). Läpän ja sen anturin putsaus tais auttaa tyhjäkäynti oireisiin  ;D . Neuvojen ansiosta minulta säästyi monta euroa..
Kiitos kaikille neuvoista!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron